در شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه چه گذشت ؟

2015-01-28
152 بازدید

سرهنگ مختاری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه : بحث انگشت نگاری زنان و مردان  در شهر میمه را پیگیر هستیم ،  جلسه شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه با حضورجناب سرهنگ مختاری فرماندهی محترم انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه  مورخ ۹۳/۱۰/۲۷ برگزار گردید . ابتدا آیاتی از کلام ا.. مجید توسط برادر […]

۶

سرهنگ مختاری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه : بحث انگشت نگاری زنان و مردان  در شهر میمه را پیگیر هستیم ، 

جلسه شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه با حضورجناب سرهنگ مختاری فرماندهی محترم انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه  مورخ ۹۳/۱۰/۲۷ برگزار گردید .

ابتدا آیاتی از کلام ا.. مجید توسط برادر ارجمند جناب آقای اسفندی  قرائت گردید  ،  سپس  آقای مهندس  فرهادی ریاست شورای اسلامی شهرستان  ضمن تشکر و قدردانی و خوش آمدگوئی به جناب سرهنگ مختاری ،  از اعضای محترم شورا به دلیل حضور در جلسه   تشکر نمودند و از تأخیر در تشکیل جلسه عذرخواهی کردند  .

در ادامه از زحمات نیروی انتظامی و تک تک اعضاء این نیرو تشکر کردند و گفتند اگر ما می توانیم به راحتی زندگی و انجام وظیفه نمائیم از زحمات پرسنل خدوم و زحمتکش این نیرو که با تمام توان انجام وظیفه می نمایند و من اعتقادم بر این است که همه ما باید با این نیرو همکاری داشته باشیم تا انشاء ا.. شاهد امنیت کامل در شهرستان و کشورمان باشیم . در ادامه به پاره ای از مشکلات شهرها و بخش های شهرستان ازجمله :

 ۱- احداث کلانتری لای بید که ظاهرا” بازدیدی ازطرف فرماندهی انتظامی شهرستان از این منطقه انجام پذیرفته و این امر از  زحمات اعضاء شورای شهر و شهردار محترم لای بید نشأت می گیرد که با تمام توان برای تأمین رفاه و آسایس مردم شهر لای بید تلاش می کنند .

۲- تجهیز و راه اندازی کلانتری در محله گلدیس که تا کنون ۵۰۰ میلیون برای آن هزینه شده است .

 ۳- درخواست احداث  کلانتری در گرگاب را مطرح کردند و گفتند انشاء ا.. اعضاء محترم توضیحات مبسوط را ارائه خواهند نمود و سپس به صورت اجمالی به معرفی اعضاء پرداختند .

۷

در ادامه :

ابتدا آقای عابدی نماینده شورای بخش میمه درخواست تجهیزات و ماشین آلات بیشتر برای نیروهای انتظامی بخش میمه را داشتند و دیگر اینکه بحث آموزشی برای مردم را خواستار شدند و گفتند اگر نیروی انتظامی بحث آموزش مردم (در مباحث سرقت و تصادف و.. ) را پیگیری نمایند نتیجه بهتری را شاهد خواهیم بود و اعلام آمادگی نمودند در این زمینه شوراهای روستاها و شورای بخش میمه حاضر به هرگونه همکاری با نیروی انتظامی هستند .

سپس آقای اسفندی عضو شورای اسلامی شهر میمه بحث دامداری های سنتی و سرقت احشام از این دامداری ها را مطرح کردند و اگر بحث  تجهیز و راه اندازی کلانتری لای  بید به نتیجه برسد انشاء ا.. شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود و باری از دوش کلانتری میمه برداشته می شود .

آقای خسروی  نماینده شورای بخش مرکزی ضمن تشکر از همکاری کلیه پرسنل نیروی انتظامی و اینکه با توجه به کمبود تجهیزات و امکانات در حد توان برای آسایش مردم تلاش می کنند که این جای قدردانی دارد .

در ادامهآقای شاه رجبیان بزرگترین معضل شهر گرگاب را نبود کلانتری در این شهر  دانستند و با توجه به اینکه این شهر جمعیت سرریز شاهین شهر و اصفهان را پذیرا می باشد و شاید تنها ۳۰% مردم شهر بومی هستند و متأسفانه شهر گرگاب از حالت سنتی درآمده و شهری مهاجر پذیر شده و واین موضوع مشکلات زیادی برای مردم شهر رقم می زند  . سپس بحث گشت زنی در شهر را مطرح کردند و بحث سکونت افاغنه غیر مجاز که حدود ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر می باشند و درخواست نمودند نظارتی براین امر صورت پذیرد و راهکاری بر این امر اتخاذ شود  و با توجه به وجود تمامی مشکلات خواستار استقرار  کلانتری در شهر گرگاب شدند و گفتند ما یک دستگاه اتومبیل و یک منزل در خیابان اصلی به این امر اختصاص داده ایم و  مکاتباتی در این خصوص انجام شده که سوابق آن خدمتتان تقدیم می گردد .  بازهم در اینجا از طرف تمامی اعضای شورای شهر و شهردار اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری در زمینه  راه اندازی کلانتری این شهر که نارضایتی مردم تا حد ممکن کاسته شود را می نمایم .

۵

آقای محمدیان نماینده شورای اسلامی شهر گز ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات چند ماهه اخیر جناب سرهنگ مختاری ،  استقرار پلیس + ۱۰ در شهر گز را خواستار شدند و از همکاری درخصوص راهنمایی و رانندگی تشکر کردند واعلام کردند طبقه زیرین کلانتری گز را می توانیم با کمک شورا مرتب و برای استقرار راهنمایی و رانندگی در نظر بگیریم البته اگر با استانداردهای شما همخوانی داشته باشد .

در ادامه آقای کریمی نماینده محترم شورای شهر لای بید گفتند با توجه به اینکه شهر لای بید آخرین شهر شهرستان می باشد و با گلپایگان هم مرز است و ساختمان و امکاناتی که با نظر و استانداردهای نیروی انتظامی برای محل کلانتری تهیه شده بود و به دلیل سرانجام نگرفتن کلانتری و انتقال از این شهر تقریبا  از بین رفت و خواستار برقراری امنیت هر چه بیشتر در شهر شدند وگفتند با توجه به تأمین کلیه امکانات ،  آماده هرگونه همکاری برای راه اندازی مجدد کلانتری لای بید هستیم .

آقای طاهر پورنماینده شورای اسلامی شهر وزوان در خصوص توزیع مواد مخدر در این شهر که اخیرا” موضوع بسیار حاد شده و اینکه بحث پخش مواد حتی در بین بانوان نیز شایع شده خواستار برخورد قاطع با افراد توزیع کننده مواد مخدر شدند و گفتند ۳۰۰۰ متر زمین جهت احداث کلانتری ۱۷ در شهر وزوان اختصاص داده شده ولی متاسفانه هنوز در این خصوص اقدامی صورت نپذیرفته است .

در ادامه آقای فرهادی ریاست شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر شاهین شهر گفتند در واقعیت شوراها رقیب هیچ نهادی نیستند و شاید به صورتی رفیق تمام ارگانها باشند و با توجه به اینکه شوراها از بطن مردم هستند و مسئله شوراها از همان اوایل انقلاب اسلامی در بین مسئولین وجود داشت و امام  (ره ) در سال ۱۳۵۸ در پیامی دستور تشکیل شوراها را ابلاغ کردند . پس از مدتی قانون شوراها در مجلس شورای اسلامی تدوین شد ، چند سال بعد دوباره قانون مورد بازنگری قرار گرفت تا در سال ۱۳۷۸ اولین انتخابات شوراهای شهر و روستا در کشور برگزار شد . این نهاد مردمی شروع به کار کرد و در اصل کار خود مردم به خودشان سپرده شد و هدف تشکیل شوراها این بود که بتوانند در مورد مسائل یک شهر و روستا تصمیم بگیرند و بر روی فعالیت های نهادهای مختلف در مدیریت شهری نظارت کنند . در این مدت که شوراها تشکیل شده اند الحق کارهای بسیار خوبی را با مشارکت مردم به سرانجام رسانده اند و تأثیر بسزائی در بهبود عملکرد داشته اند و روز به روز هم پیشرفت داشته اند اگر چه شاید نواقصی هم در کار بوده است . ما امروز می دانیم که تشکیل شوراها برای سهل و آسان شدن مشکلات مردم بوده و شوراها زنجیره اتصال بین مردم و مسئولان هستند و شما امروز مشکلات مردم را شنیدید ضمن اینکه ما از نیروی انتظامی تقدیر و تشکر می کنیم و از طرفی ما مشکلات نیروی انتظامی از لحاظ کمبود امکانات و تجهیزات را می دانیم و اگر ما بتوانیم در بین مردم  فرهنگ سازی بکنیم در آینده حتما” شاهد مشکلات کمتری خواهیم بود و اینکه اعضاء شوراها اعلام آمادگی برای همکاری با نیروی انتظامی را دارند جای بسیار خوشحالی است و خواستار توضیحات بیشتر جناب سرهنگ مختاری در هر چه بهتر شدن امور شدند .

۴

جناب سرهنگ مختاریضمن عرض سلام و تشکر از همه ی همکاریهایی که  اعضاء شوراها  با نیروی انتظامی داشته اند  از شوراها بعنوان نماینده مردم   و  از ارتباطی که با مردم دارند و از اینکه انواع مشکلات مردم را در جریان هستند و خیلی خوشحالیم که با آنها همکاری داشته باشیم . در ادامه به یگان های انتظامی دایر ومصوب  غیر دایر  (کلانتری لای بید ) و کلانتری پیشنهادی ( گرگاب  و مسکن مهر شاهین شهر ) اشاره کردند و افزودند  سازمان نیروی انتظامی در شاهین شهر از فلاورجان ، مبارکه و شهرضا پایین تر هست ، در صورتی که از نظر جمعیت بالاتر و از نظر جرائم خاص را شاهد هستیم و گفتند این امر را پیگیر هستیم و اگر در این خصوص ارتقاء سازمان شهرستان را خواستار شوید بسیاری از مشکلات خود به خود حل خواهد شد و از جناب آقای فرهادی خواستند پیگیر ارتقاء یافتن سازمان انتظامی شهرستان باشند  در صورت ارتقاء سازمان تمامی رده های نیروی انتظامی ارتقاء می یابند و آقای حاجی نماینده محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع هستند و انشاء ا.. به نتیجه خواهد رسید در بحث املاک هیچ ملکی در شاهین شهر نداریم و باتوجه به عنایتی که آقای فرهادی و کلیه اعضای شورا و شهردار محترم شاهین شهر دارند انشاء ا.. نتایج خوب و مثبتی را شاهد خواهیم بود و  تجهیز کلانتری گلدیس اعتبار می خواهد و این در صورتی است که هیچ رقمی در بودجه نیروی انتظامی برای این امر در نظر گرفته نشده و اگر شهرداری کمک کند  انشاء ا.. برای دهه مبارک فجر شاهد افتتاح آن خواهیم بود .

گفتند:  بحث انگشت نگاری زنان و مردان  در شهر میمه را پیگیر هستیم ، بحث تامین تجهیزات مشکلی است کلی .

در مبحث گرگاب زمینی را شورا و شهرداری مشخص کنند تغییر کاربری بدهند و همزمان با ارتقاء سازمان ، زمین تحویل نیروی انتظامی داده شود تا در این زمینه اقدام شود که آقای شاه رجبیان گفتند با منزلی که در نظر گرفته شده فعلا” این امر پوشش داده شود تا انشاء ا.. به این نقطه که مد نظر شماست برسیم . سپس در خصوص خودروی موجود نیروی انتظامی گفتند در شهر گرگاب تمهیدات لازم نیز در این خصوص دیده شده است .

جناب سرهنگ گفتند انشاء ا.. اگر کار ریشه ای انجام شود پایدار خواهد بود در پایان مقرر گردید شورای شهر گرگاب یک وسیله نقلیه مناسب برای نیروی انتظامی در نظر بگیرند و نیروی انتظامی هم در حد توان همکاری برای ارتقاء امنیت شهروندان را داشته باشند و بحث افاغنه یک بحث کشوری است که باید پیگیری شود ، افاغنه غیر مجاز دستگیر می شوند و از مرز رد می شوند ولی مجددا” چند روز بعد دوباره به محل بر می گردند و این مشکل باید زیر بنایی حل شود .

درخصوص مشکلات ناشی از حضور افاغنه و مزاحمت های ایجاد شده برای شهروندان در خصوص شهر گز گفتند مدیر جدید نیروی خوبی هستند و در بحث سازمان خود کلانتری ،  راهنمایی و رانندگی دیده شده  و درخواست نمودند یک دوربین پلاک خوان در ورودی شهرهای شاهین شهر و گز نصب شود که در نظر گرفتن این امر کمک زیادی به ما خواهد کرد  و در پایان از زحمات  و همکاری کلیه اعضای شوراها و شهرداران شهرها تشکر و قدردانی نمودند .

جلسه راست ساعت ۳۰/۱۳ با ذکر صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) خاتمه یافت .

منبع : سایت شورای شهرستان – www.shorayeshahrestan.com