درنگی بر شخصیت رحیمی ؛ چرا به صورت متملقین خاک نمی پاشید؟

2015-01-28
63 بازدید

 از کامنت ها : ۱۳۸۵، پیامبری به اسم محمود و به کام دیگران ۱۳۸۵، هفدهم خرداد، محمدرضا رحیمی را تا آن روزها کسی نمی شناخت، فقط معلوم بود که او از عاشقان بیقرار محمود احمدی نژاد است. وی در گفتگوی اظهار داشت: « در سوریه یکی از مسلمانان به من می گفت که من معتقدم […]

۷

 از کامنت ها :

۱۳۸۵، پیامبری به اسم محمود و به کام دیگران
۱۳۸۵، هفدهم خرداد، محمدرضا رحیمی را تا آن روزها کسی نمی شناخت، فقط معلوم بود که او از عاشقان بیقرار محمود احمدی نژاد است. وی در گفتگوی اظهار داشت: « در سوریه یکی از مسلمانان به من می گفت که من معتقدم اگر بنا بود بعد از پیامبر، پیامبری دیگر بیاید، این احمدی نژاد بود.» پیش از این، محمود احمدی نژاد پس از بازگشت از نیویورک، به ملاقات آیت الله جوادی آملی رفته بود و در گفتگویی پرهیجان که توسط دوربین های غیرحرفه ای ضبط و منتشر شد، گفته بود که بنا به گفته اطرافیانش در نیویورک وی توسط هاله نوری احاطه شده بود، و رهبران جهان با دیدن او حیرت زده شده بودند و نمی توانستند واکنشی نشان دهند. تا آن روز همه می دانستند که اطرافیان احمدی نژاد شیفتگان او هستند، ولی کسی دقیقا نمی دانستند این عاشقان دلفریفته چه کسانی اند و چرا تا این حد فریفته مرد لاغر و کوتاه قد و سیه چرده ای شده اند که قرار است همه فقرا و محرومان را نجات دهد و همه ثروتمندان را سرجای خودشان بنشاند.
۱۳۸۸، سه سال بعد، معاون اول جعلی
محمد رضا رحیمی در سال ۱۳۸۸، بعد از درگیریهای پس از انتخابات خرداد ۸۸ که منجر به زندانی شدن صدها نفر و کشته شدن دهها نفر شد، به عنوان معاون اول محمود احمدی نژاد انتخاب شد. در همان زمان الیاس نادران، نماینده تهران، ادعا کرده بود که محمدرضا رحیمی دارای پرونده فساد مالی است و مدرک تخصیلی اش جعلی است. در ماه شهریور سال ۱۳۸۸ محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور شد. عوض حیدرپور نماینده مجلس در واکنش به انتخاب او گفت: « صلاح مملکت خویش خسروان دانند.» یک ماه بعد، الیاس نادران گفت: « مشکل رحیمی مدرک جعلی نیست، جعل کردن مدرک است.» براساس دانسته های گوناگون، حداقل پنجاه تا صد نماینده مجلس مدارک فساد مالی رحیمی را دیده بودند، پرونده اش در قوه قضائیه موجود بود، و زمانی که احمدی نژاد از یک متهم به اختلاس و کلاهبرداری حمایت می کرد، خودش مطمئن بود که او فاسد است،   رحیمی دو سال برای بیش از صدنفر نمایندگان مجلس پول مشخصی داده بود، بیش از پنجاه درصد مجلس شریک جرم او بودند.
سال ۱۳۸۹، متهم فساد، مسئول مبارزه با فساد
رحیمی در سال ۱۳۸۹ هم متهم به فساد مالی شد، و هم از سوی احمدی نژاد به سمت مبارزه با فساد تعیین شد. من جملات جالب و خاص او را که در سالهای مختلف گفته شده آورده ام، تاریخ گفتن هر جمله مشخص است، اما به نظرم با حذف این تاریخ چیزی عوض نمی شود، فقط مطلب راحت تر خوانده می شود. در صورت لزوم می توانم مستندات را هم ارائه کنم.
فروردین: « اگر فسادی کشف شود، باید دست فاسد را قطع کرد.»، « شبهه افکنی درباره فساد مالی من کار ویژه خواران است.»، « من برای مبارزه با مفاسد اقتصادی سیلی خوردم». خرداد: « بشر غربی از بز هم بدتر است.»، « قاچاقچیان سوسک اند.». مرداد: « باید با پولشویی مبارزه تمام عیار کنیم.». شهریور: « متاسفانه عده ای دروغ می گویند.»، « تبلیغ کالاهای کشورهای زورگو ممنوع می شود.»، « به زودی جشن صاحبخانه شدن همه ایرانیان را برگزار می کنیم.». مهر: « اقتصاد فرانسه با یک اخم ایران فرو می پاشد.»/ « استرالیایی ها یک مشت گله دار هستند.»/ « ما این ارزها را نجس می دانیم و نفت را به دلار و یورو نخواهیم فروخت/ انگلستان نه آدمهایش آدم و نه مسئولانش مسئول هستند، یک مشت خرفت هستند که مافیا بر آنها حاکم است، پانصد سال دنیا را غارت کردند و جوانی که الآن آمده احمق تر از قبلی است.»، « ربنایی به جای ربنای آن بیگانه ( شجریان) بخوانید.» مهر: « مردم به دولتمردان اعتماد کنند نه به تجار و کسبه.». آبان: « بعد از هدفمندی یارانه ها دیگر فقیر نداریم.»، « هیچکس در پایان عمر دولت دهم بی مسکن نیست.»، دی: « تا احمدی نژاد هست من معاون اولم.»، رجانیوز گفت « در صورت اثبات تخلف رحیمی در دادگاه، احمدی نژاد عزلش می کند.»، « ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دفتر محمدرضا رحیمی آغاز به کار کرد.»، « در سال آینده دو میلیون شغل ایجاد می کنیم.»، اسفند: « تا پایان این دولت همه ایرانیان خانه دار می شوند.»
سال ۱۳۹۰، رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس نکرده
فروردین: « هماهنگی تمام قوا باعث شد ضمن تحریم ها مردم کوچکترین مضیقه ای نداشته باشند.»، « با متقلبان و رشوه دهندگان مقابله می کنیم.»، اردیبهشت: « غذای ۲۰۰ میلیون نفر را هم می توانیم تامین کنیم.»، خرداد: « مخالفان دولت سند ندارند.»، شهریور: « خدا به کسی که سوء استفاده های اخیر را کشف کرده خیر دهد.»، مهر: رحیمی در پیام به استانداران گفت: « قاچاق شوم است، با آن مقابله کنید.» آبان: « نرخ بیکاری تا پایان سال تک رقمی می شود.» مشائی از سوی قوه قضائیه متهم به داشتن فساد مالی شد. در دی مه رحیم مشائی گفت: « بعد از اعلام اتهام رحیمی از سوی قوه قضائیه، رئیس جمهور در حفظ معاون اولی سفت تر شد.»، دی: « تخریب کنندگان من بیمار و دشمن نظام اند.»، « ۳۵ میلیارد دلار ارز مازاد داریم.»، اسفند: « شب عید از خجالت در پیشگاه مردم عرق کردم.» روز دوازدهم آبان ۱۳۹۰، احمدی نژاد در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی اش گفته بود: « من به رهبری هم گفته ام که اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده، من به تلویزیون می آیم و ضمن عذرخواهی اعلام می کنم که شایستگی این سمت را ندارم.»
سال ۱۳۹۱: سلام به تحریم و جمشید بسم الله
با شدت گرفتن تحریم و افزایش کمرشکن بحران اقتصادی رحیمی هر روز خبرهای خوش می داد. خرداد: « وضع اقتصادی مردم خوب است.»، جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست رحیمی تشخیص شد. تیر: « مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند.»، با خوشنودی گفت« به تحریم نفتی سلام می کنیم.»، برایش کف زدند، گفت: « تحریم ها نشانه ای از لطف خداست.»، اعتماد به نفس عجیبی داشت: « حمله اسرائیل به ایران مثل حمله پشه به فیل است.»، و معما را حل کرد: « جمشید بسم الله نرخ ارز را اعلام می کند.»، وای نگران نباشید. آبان: « کوپن لازم نیست، به اندازه کافی کالا داریم.»، و با اخم: « دستان دراز اوباما را به سوی ایران می شکنیم.»، و راسخ: « باید خودمان را برای یک تجارت تحریم شکن آماده کنیم.»، و بدانیم که « آمریکا و غرب از سرعت رشد ما وحشت زده است.»، حالا دیگر وقت حضور جدی است، وی در یک افتتاحیه در بوکان گفت: « به نام خدا و به نام مقام معظم رهبری و به نام رئیس جمهور.» و گفت: « خون عزیزانی که در حماسه ۹ دی بر کف خیابانها ریخت، مهر تائیدی بر خلوص اصحاب امام حسین که همه ناپاکی ها را از خیابانهای تهران زدودند.»، همه مردان رئیس جمهور پشت هم بودند، بهمن: « از نظر ما مرتضوی رئیس است.».
۱۳۹۲، مردم کارهای احمدی نژاد را فراموش نمی کنند
روزهای رفتن فرارسید. احمدی نژاد و گروهش تا آخرین ثانیه ها نمی توانستند از دفترکارشان چشم بپوشند، فروردین: « امروز برخی کشورهای خارجی و غربی تحریم کننده نفت ایران ذلیل و چادر برسر شده اند.» خرداد، در دیدار با خانواده ها: « انشاء الله فرزندتان احمدی نژاد شود.»، « مردم کارهای احمدی نژاد ر فراموش نمی کنند.»، « خداوند متعال احمدی‌نژاد را از دل چاه بیرون کشید و به‌مانند یوسف در راس امور قرار داد، گفته: این مرد خدایی منشا خیر، توفیق عزت و خدمت بیشتر است…»، « از زمان حضرت آدم تا کنون برای هیچ پروژه ای چون مسکن مهر کار نشده است.»، در آخرین روزهای دولت دهم، رحیمی نشان درجه یک خدمت از احمدی نژاد دریافت کرد. وی گفت « احمدی نژاد فراموش نشدنی است.» معلوم نبود که از فرموش نشدن یک رویا حرف می زند یا یک فاجعه. مرداد: « به احترام رهبری حرفی نمی زنیم و حرفی نخواهیم زد، اما در همه جا حرکات ما ثبت شده است.» شهریور: « نهاد ریاست جمهوری دفتر رحیمی را پس گرفت.» آبان: « از کارهای احمدی نژاد بی خبرم.»
۱۳۹۳ فاصله کم میان رویا و کابوس
خرداد: قوه قضائیه اعلام کرد رحیمی با وثیقه آزاد است. شهریور: حکم رحیمی به زندان و جریمه نقدی اعلام شد. در همان ماه رحیمی طی نامه سرگشاده ای برای محسنی اژه ای گفت: « چرا حکم قطعی نشده من را اعلام کردید. من معاون اول نظام بودم.» در همان روزها احمدی نژاد در پاسخ به خبرنگاری که در مورد محکومیت رحیمی سئوال کرده بود، لبخندی زد و به خبرنگار گفت: « انشاء الله خداوند همه شما و اعضای خانواده های تان را در سلامت نگه دارد.»

۶
حکم نهایی
شعبه یازده دیوانعالی کشور، محمدرضا رحیمی را به اتهام اخذ رشوه و تحصیل مال از راه نامشروع، ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری، وی را به پنج سال حبس بخاطر رشوه، و سه ماه و یک روز حبس بخاطر تحصیل مال از طریق نامشروع و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال به مبلغ ۲۸ میلیارد و پانصد میلیون ریال در حق دولت و جزای نقدی معادل ده میلیارد ریال محکوم کرد و آن را تائید کرد.