مقدمات سفر کاروان تدبیر و امید به اصفهان

2015-01-20
146 بازدید

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورا ی برنامه ریزی استان که با حضور دکتر محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور و اعضای ستاد کاروان تدبیرو  امید برگزار شد با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان اصفهان گفت: این سفر فرصت طلایی را در […]

۱

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورا ی برنامه ریزی استان که با حضور دکتر محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور و اعضای ستاد کاروان تدبیرو  امید برگزار شد با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان اصفهان گفت: این سفر فرصت طلایی را در اختیار مدیران استان قرار می دهد تا بتواند مسائل اساسی، مهم و تاثیرگذار استان را که در حقیقت پیشرفت استان را ترسیم می کند در قالب برنامه ی ستاد تدبیر و امید ارائه دهند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان کمترین اتکا را به بودجه های دولتی دارد، اظهار داشت: برنامه های استان باید در قالب استفاده از منابع غیردولتی ، سیستم بانکی، و بخش خصوصی طرح ریزی شود چرا که اتکای استان بر سایر منابعی است که شاید محدودیت های منابع دولتی را نداشته باشند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: مصوباتی در استان وجود دارند که نیازمند اعتبارات دولتی نیستند ولی بر توسعه ی استان بسیار تاثیرگذار هستند مانند بندر خشک که باید در این سفر مجوزهای آن پیگیری شود .

زرگرپور به توسعه ی گردشگری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد گردشگران خارجی باید برای توسعه ی زیرساخت های گردشگری ، شرایطی را برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ی ملی فراهم آوریم.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی ریاست جمهوری نیز در این جلسه با اشار ه به برنامه های کاروان تدبیر و امید در سفرهای استانی گفت:  سفرهای استانی متکی به بودجه عمومی نیست و از ظرفیت شرکت های سرمایه گذاری و نهادهای عمومی غیردولتی نیز استفاده می شود.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی دولت تدبیر و امید پروژه محور و طرح محور نخواهد بود، تصریح کرد: دولت یازدهم نظام برنامه ریزی کشور را نظام برنامه ریزی جامع می داند و به برنامه ها و چشم اندازهای نظام برنامه ریزی جامع کشور احترام خواهد گذاشت.

شریعتمداری اضافه کرد: در سفرهای استانی شاید تعداد و حجم مصوبات استانی محدود باشد اما بطور قطع آثار و نتایج آن در زندگی مردم موثر خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: قبل از انجام سفرهای استانی از مدیران محلی خواسته خواهد شد که اولویت های برنامه های خود را با همفکری و کمک مجموعه ی برنامه ریزی استانداری احصا کنند و در اختیار هیئت دولت قرار دهند تا بتوان در سفر رئیس جمهوری به استان تصمیمات خوبی برای توسعه ی استان ها گرفته شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و همچنین طرح هایی که تا پایان عمر دولت یازدهم می توانند اتمام یابند و برای رفاه عمومی و توسعه ی اقتصادی استان نقش اساسی دارند را از اولویت های طرح ها عنوان کرد.

محمد شریعتمداری در ادامه افزود: اگر موضوعی اولویت همه ی دستگاه ها باشد و از نظرها مغفول مانده است و کمتر به آن پرداخته شده باشد در چارچوب نظام برنامه ریزی کشوری در جلسات قبل از سفر، بررسی خواهد شد و در سفر ریاست جمهوری به استان نهایی خواهد شد.

معاون اجرایی ریاست جمهوری گفت: قبل از انجام سفرهای استانی با شرکت های سرمایه گذاری، نهادهای عمومی غیردولتی و برخی از سازمان ها از قبیل کمیته امدادامام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، تامین اجتماعی و… که دولتی نیستند ولی همسو و هم جهت با برنامه های دولت حرکت می کنند جلساتی برگزار می شود و آنها با ظرفیت ها و توانایی های استان ها برای سرمایه گذاری آشنا خواهند شد.

وی دعوت از هم استانی های که در دیگر نقاط کشور و حتی خارج از کشور ساکن هستند را از برنامه های این سفر عنوان کرد و گفت: این افراد می توانند با پتانسیل های این استان برای سرمایه گذاری بیشتر آشنا شوند و در همین راستا جلسه توسعه ظرفیت های اقتصادی استان با حضور رئیس جمهور در اصفهان برگزار می شود.

شریعتمداری افزود: در مدتی که به سفر دکتر روحانی به استان باقی مانده تلاش می شود  براساس کارهای کار‌شناسی که مورد تاکید شخص رییس‌جمهوری است همه مشکلات، نیاز‌ها و مسایل استان اصفهان به استحضار ایشان برسد و در جلساتی با حضور هر یک از وزیران مسایل حوزه‌های مربوط را بررسی نمایند.

معاون اجرایی ریاست جمهوری خاطر نشان کرد:  با پالایشی که در خصوص مسائل و مشکلات استان ها صورت می گیرد، همگرایی خوبی بین مقامات محلی و ملی ایجاد خواهد شد که روند توسعه ی استان را سرعت بیشتری خواهد بخشید .

گفتنی است در این جلسه گزارشی از سوی مدیران کل استان در خصوص اولویت های طرح های توسعه ای اصفهان ارائه گردید
.