توکلی در اجتماع مقابل سفارت فرانسه خطاب به ظریف : تعصب نشان دهید

2015-01-19
59 بازدید

اقدام مجدد نشریه ی فرانسوی «شارلی ابدو» در چاپ کاریکاتور حضرت محمد صلی الله علیه و آله و حمایت دولت فرانسه از این اقدام، امروز دانشجویان تهرانی را به خیابان نوفل لوشاتو و مقابل سفارت فرانسه کشاند تا مراتب اعتراض خود را به آزادی بیان ادعایی غرب نشان دهند. این تجمع دانشجویی با حضور قشرهای […]

۷

اقدام مجدد نشریه ی فرانسوی «شارلی ابدو» در چاپ کاریکاتور حضرت محمد صلی الله علیه و آله و حمایت دولت فرانسه از این اقدام، امروز دانشجویان تهرانی را به خیابان نوفل لوشاتو و مقابل سفارت فرانسه کشاند تا مراتب اعتراض خود را به آزادی بیان ادعایی غرب نشان دهند. این تجمع دانشجویی با حضور قشرهای دیگری از مردم تهران همراه شد و در آن احمد توکلی، نماینده ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه های افراطی تحت حمایت غرب بوده اند، تاکید کرد که حمله به دفتر یک نشریه در پاریس حاصل عملکرد خود غربی هاست. او همچنین از سکوت وزیرخارجه در قبال وهین مجدد شارلی ابدو و نیز سفر محمدجواد ظریف به پاریس در چنین موقعیتی انتقاد کرد.

أنا أحب النبی محمد
عصر امروز دوشنبه جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه های تهران با تجمع مقابل سفارت فرانسه در تهران اعتراض خود را به انتشار کاریکاتور موهن یک نشریه فرانسوی علیه پیامبر (ص) فریاد زدند. دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر فرانسه»، «انا احب النبی محمد» خواستار محکومیت عوامل انتشار این کاریکاتور توسط مجامع بین المللی شدند و با سر دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر فرانسه صهیونیست»، «لبیک یا محمد»، «لا اله الا الله محمد رسول الله»، «فرانسه، فرانسه، ننگت باد، ننگت باد» «داعش، شارلی؛ پیوندتان مبارک» اعتراض خود را به حمایت دولت فرانسه از اقدام نشریه ی شارلی علیه پیامبر (ص) اعلام کردند. در ادامه این مراسم، دانشجویان با راهپیمایی اعتراضی نسبت به هتک حرمت پیامبر (ص) توسط یک نشریه فرانسوی در خیابان های اطراف سفارت فرانسه، شعار مرگ بر فرانسه و مرگ بر فرانسه صهیونیست را سر دادند.

کشتار شارلی ابدو حاصل اقدامات خودتان بود
احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تجمع دانشجویی مردمی مقابل سفارت فرانسه، از دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای پیگیری برگزاری این تجمع و اقشار مختلف مردم برای حضور در این تجمع قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: غرب ادعا می‌کند مدافع حقوق بشر است. در حقوق بشر سازمان ملل داشتن عقیده آزاد اعلام شده، یعنی به ادعای خود غربی‌ها داشتن عقیده آزاد است، بنابراین اهانت به عقاید دیگران، به اسم آزادی بیان با سخنی که خودشان گفته‌اند، تناقض دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر عده‌ای در فلان روزنامه بریزند و کشتار انجام بدهند، ما می‌گوییم این مسئله ثمره کار خودتان است. یا این مسئله طراحی از پیش ساخته خودتان بوده و یا اگر توسط گروه‌های تکفیری باشد، آنها نیز ساخته خود شما هستند، بنابراین این مسئله نتیجه و ثمره کار خودتان است. گروه‌های افراطی را چه کسانی تأسیس کردند؟ خود شما غربی‌ها از گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه حمایت کردید و بنابراین این مسئله حاصل عملکرد خودتان است.

او خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: در شرایطی که در فرانسه این جنایت علیه اعتقادات مسلمانان انجام می شود، چرا باید مقامات وزارت خارجه آنگونه رفتار کنند و به فرانسه سفر داشته باشند و با وزیر خارجه این کشور هتاک دیدار کنند؟! مسئولان وزارت خارجه بدانند که رهبر انقلاب شما را فرزندان انقلابی خود دانسته، پس تعصب نشان دهید. آن اهانت صورت گرفته حتی یک آخ نیز نمی‌خواست؟ رفتاری که شما انجام دادید خوش آیند نبود. شما مسلمانید و وظیفه دارید در قبال اهانت صورت گرفته به پیامبر اسلام از خود واکنش نشان دهید.

توکلی در ادامه خطاب به کسانی که در داخل کشور عضو کمپین های مخالف با اسلام هستند، گفت: شما باید به اعتقادات مسلمانان احترام بگذارید و به حرمت پیامبر اسلام پایبند باشید چرا که پیامبر وجه مشترک اقوام ایرانی است و احترام به پیامبر، وحدت بخش ملت ایران و تمامیت ارضی ایران در گروه اسلام است. من همه این افراد را دعوت می کنم به احترام به عقاید مسلمانان و همچنین ایرانیان.

دانشجویان بعد از ایراد سخنان احمد توکلی، شعار «وزارت خارجه، بصیرت، بصیرت» و «وزارت خارجه، اقدام انقلابی» را سر دادند.