معرفی شخصیت فرهنگی بخش میمه در موزه ی مردم شناسی

2015-01-19
183 بازدید

اگر به روز حرکت نکنیم و اگر با تغییر سلایق و علایق خود را هماهنگ نکنیم ، در مسابقه ی توسعه ای که خود را به همه ی شهرها و روستاها تحمیل می کند ، بازنده خواهیم بود . تخریب آثار قدیمی گذشته نشان از بروز نبودن و عدم پیش بینی آینده داشت . این […]

ALAIN (3)

اگر به روز حرکت نکنیم و اگر با تغییر سلایق و علایق خود را هماهنگ نکنیم ، در مسابقه ی توسعه ای که خود را به همه ی شهرها و روستاها تحمیل می کند ، بازنده خواهیم بود . تخریب آثار قدیمی گذشته نشان از بروز نبودن و عدم پیش بینی آینده داشت . این ضایعه اختصاص به شهر میمه ندارد . طرفداران میراث فرهنگی در وزوان هم با حسرت از تخریب حمام قدیمی شهر یاد می کنند .

sheri (1)

از اقدامات موثر شورای دوم شهر میمه تبدیل حمام عهد صفوی به موزه ی مردم شناسی بود . ریل گذاری یرای توسعه نیاز به نیروهای خوشفکر و بروز و آینده نگر دارد . محدودیت سنی وجود ندارد . امام راحل در ۸۰ سالگی جوان می اندیشیدند و بر عکس جوانهایی داریم که به ” پیرفکری ” مبتلا هستند .

ALAIN (4)

موزه ی مردم شناسی میمه که نام ” حمام گرده ” اش  هم بی سلیقگی است و همه ی آن را نشان نمی دهد ، برای گردشگران داخلی و خارجی جذاب و جالب توجه است .

ALAIN (5)

تصاویر این پست نشانگر بازدیدهایی است که در چند ماه اخیر از کشورهای چین ، فرانسه و … از موزه ی مردم شناسی  به عمل آمده و در امضای دفتر یادبود ،کیفیت موزه و حسن برخورد مسئول موزه ی مردم شناسی میمه را ستوده اند .

sheri (2)

موزه نقش مهمی در معرفی شخصیت فرهنگی بخش میمه دارد و از معدود جاهایی است که می توانیم مهمانان داخلی و خارجی و بازدیدهای دولتی و اداری مان را به آنجا رهنمون شویم . از نکته ای که نباید غفلت کرد انگیزه و علاقمندی سرکار خانم آقاصی و مهم شمردن میراث فرهنگی توسط مشارالیها ست .

ALAIN (1)

بدون شک شهرداری و شورای شهر و میراث فرهنگی ، قدر این نیروی با انگیزه و تلاشگر را خواهند دانست و علاوه بر این در فکر ایجاد موزه ی دفاع مقدس به عنوان یکی از فرازهای تاثیرگذار تاریخ کشور در ادامه ی این موزه و با همین معماری خواهند بود . شایسته نیست که زمان بر ما بگذرد و مردان جبهه و جنگ و خاطره ی رشادتها و شجاعتهای بچه های میمه به فراموشی سپرده شوند .

dang (1)

sheri (3) sheri (4) sheri (5)


ALAIN (2)


dang (2)

dang (3) dang (4)