گزارش ملاقات مردمی فرماندار و بازدید سرزده از بیمارستان میمه

2015-01-13
338 بازدید

بر اساس اعلام قبلی ، آقای بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه بمنظور انجام ملاقات عمومی با مردم و بررسی مشکلات ، بهمراه بخشدار میمه و جمعی از مسئولین شهرستان با حضور در شهرداری میمه در جمع شورای اسلامی شهر و مردمی که برای ملاقات آمده بودند حضور یافت و مسایل و مشکلات مطرح […]

بر اساس اعلام قبلی ، آقای بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه بمنظور انجام ملاقات عمومی با مردم و بررسی مشکلات ، بهمراه بخشدار میمه و جمعی از مسئولین شهرستان با حضور در شهرداری میمه در جمع شورای اسلامی شهر و مردمی که برای ملاقات آمده بودند حضور یافت و مسایل و مشکلات مطرح شده را مورد بررسی قرار داد .

۵

فرماندار در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میمه در خصوص مشکلات مهم این شهر از جمله حل مشکل فشار آب مسکن مهر و کوی ۲۲ بهمن ، ساماندهی اتباع خارجه ، احداث استخر شنا و تامین نیروی انسانی برخی از ادارات این شهر به بحث و تبادل نظر پرداخت و قول های مساعد را در جهت رفع موانع موجود در این خصوص داد . بر اساس گزارشهای دریافتی صبح میمه ، در ملاقاتهای مردم با فرماندار و مسئولین شهرستان مسایل و مشکلات زیر مطرح و به تناسب فرصت مورد بررسی قرار گرفت .

farmandar (7)

۱ – با توجه به اینکه بیش از ۸۰% از منطقه ی حفاظت شده ی موته در حریم شهرستان شاهین شهر و میمه قرار دارد و این شهرستان نیز دارای اداره ی محیط زیست می باشد ، ضرورت دارد منطقه ی حفاظت شده ی موته از مدیریت اداره ی محیط زیست گلپایگان منفک و تحت اداره ی شهرستان شاهین شهر و میمه قرار گیرد . ۲ – بخش میمه ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و بقیه ی شهرستان ۲۷۰ هزار هکتار مرتع دارد و در حالیکه اداره ی منابع طبیعی میمه فاقد ساختمان ملکی و نیروی انسانی و تجهیزات لازم برای اداره ی این میزان مراتع پراکنده است ، شاهد تجمع و تراکم نیرو و تجهیزات در مرکز شهرستان و کمبود در بخش میمه هستیم .

farmandar (3)

۳- اورژانس میمه در موقعیت مهم جاده ای ورودی استان ، چندین سال است که افتتاح گردیده و فاقد راه دسترسی مناسب است ۴ – فعالیت معادن تخت سرخ همچنان طبیعت زیبا و دارای قابلیت گردشگری تخت سرخ را تهدید می کند و برای رفع یا محدود کردن این تهدید ، علیرغم قول مساعد فرماندار در سال گذشته و به هنگام افتتاح موزه ی مردم شناسی ، اقدامی صورت نگرفته است و با توجه به مطالعاتی که توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شده  ضرورت دارد با تامین اعتبار لازم نسبت به ثبت این منطقه بعنوان میراث فرهنگی اقدام گردد. ۴ – اداره ی راه و شهرسازی مجوز راه ورودی و راه دسترسی شهرک صنعتی نگین را به محل  امیا پارس محدود نماید .

farmandar (2)

۵ – برداشت آب از چاههای غیر مجاز بویژه در مسیر جاده ی جوشقان باعث افت آب قنوات پایین دست در میمه ، زیادآباد ، وزوان ، ازان و ونداده گردیده است و سازمان آب منطقه ای باید با عمل به وظایف قانونی خود از بحران خشک شدن قنوات و پایین رفتن بیش از پیش سفره های آبهای زیرزمینی اقدام نماید . ۶ – مرمت و اصلاح آسفالت جاده ی اصلی حدفاصل قرقچی تا ورودی استان اصفهان ۷ – درخواست نمایندگان کسبه ی خیابان انقلاب اسلامی مبنی بر حذف تابلو کمربندی و عبور ترافیک جاده ای از خیابان انقلاب اسلامی .

farmandar (4)

۸ – علت اخذ مبلغ ۹ میلیون تومان توسط اداره ی منابع طبیعی شهرستان از شرکت زراعی گلدشت میمه در حالیکه  اختلاف بین کشاورزان و مسکن و شهرسازی وقت ، با صدور سند ۱۱۸ هکتار زمین در سال ۱۳۸۷ و با دستور استاندار وقت استان به نام کشاورزان خاتمه یافته بود  . گزارشهای دریافتی حاکی از آن است که فرماندار ، مشکلات مطرح شده را به مبادی ذیربط ارجاع داده و تاکید نمودند که شایسته است در فرصتهای آتی نسبت به پیگیری موارد مطروحه اقدام گردد.

۴

بازدید سرزده از بیمارستان حضرت محمد (ص) هم آخرین برنامه بصیری در میمه بود . وی با حضور در بیمارستان حضرت محمد (ص) در جمع کادر پزشکی و پرستاری از مشکلات این مرکز درمانی آگاه شد و گفت : با توجه به قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده پر تردد ترانزیت شمال به جنوب کشور و فاصله زیاد آن تا مرکز استان ، انتظار می رود که به بهترین نحو در جهت نجات جان مجروحان و بیماران تلاش گردد .

farmandar (5)

آقای بصیری با نقد عدم حضور برخی از مسئولین بیمارستان  در گفتگوی تلفنی با دکتر پارسا رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه ، کمبودهای این مرکز را به ایشان تذکر و خواستار رفع سریع این کمبود ها شدند .

farmandar (6)

 دکتر پارسا رئیس شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگوی تلفنی با فرماندار از افتتاح درمانگاه تخصصی این بیمارستان در ایام الله دهه فجر سالجاری خبر داد .