دولت برنامه‌ای برای شهرستان شدن بخش میمه ندارد

2015-01-06
231 بازدید

حسینعلی حاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص)، امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: اسلام مظهر مهربانی و وحدت بوده و شیعه و سنی حول دو محور یعنی قرآن کریم و سیره اهل‌بیت (ع) با همدیگر رابطه بردارند. وی مؤلفه‌های […]

15

حسینعلی حاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص)، امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: اسلام مظهر مهربانی و وحدت بوده و شیعه و سنی حول دو محور یعنی قرآن کریم و سیره اهل‌بیت (ع) با همدیگر رابطه بردارند.

وی مؤلفه‌های وحدت شیعیان و سنی‌ها را ضروری و حیاتی توصیف کرد و افزود: این مؤلفه‌ها شامل قرآن کریم، سنت نبی مکرم اسلام (ص)، سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و شعائر و ارزش‌های دینی و معنوی است که همه باید به اهمیت آن بیش از هر زمان دیگر اهتمام کرده و توجه جدی را داشته باشیم.

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با مطالعه در کتب برادران اهل سنت متوجه ارادت بسیار زیاد آنها به اهل‌بیت (ع) به خصوص به سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) خواهیم شد.

وی گفت: هفته وحدت عامل همبستگی و اتحاد بیشتر بین مسلمانان بوده و باید این عامل در طول ایام سال تقویت و تداوم داشته باشد.

حاجی با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی امروز مورد هجمه و طمع بسیاری از کوردلان جهانی است، ادامه داد: مزدوران منطقه‌ای و غربی توان دیدن وحدت شیعه و سنی را ندارند و تمام سعی و تلاششان بر این است تا به هر نحو ممکن بتوانند این ابهت را بشکنند.

وی بیان کرد: این تلاش‌ها و پیگیری‌ها در حالی است که امروز آمریکا و همدستان منطقه‌ای آن با بازی گروهک‌های تکفیری و داعشی سعی دارند تا به هر شکل ممکن بین وحدت شیعه و سنی رخنه و دودستگی ایجاد کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امت اسلامی باید پیام رسول‌الله (ص) که عبارت از دعوت به توحید، یگانگی و مبارزه با مظاهر شرک است را با صداقت و امانت دریافت کنند، اظهار کرد: حساب وهابیت و تکفیری‌ها از اهل تسنن جداست.

وی با بیان اینکه باید نسبت به توطئه و برنامه‌های دشمنان علیه جهان اسلام تیزهوش باشیم، خاطر نشان کرد: همه مسلمانان با چنگ زدن به ریسمان الهی است که می‌توانند از ایجاد تفرقه در بین خودشان پرهیز کنند.

حاجی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مظهر ایجاد وحدت همه مسلمانان در جهان اسلام است و همین عامل هم موجب اقتدار و عزت برای همه ما مسلمانان می‌شود.

* در دولت عزم و اراده‌ای برای شهرستان شدن بخش میمه وجود ندارد

وی در ادامه با اشاره به طرح ارتقاء بخش میمه به شهرستان، یادآور شد: نزدیک به دو سال است که همچنان این طرح در وزارت کشور منتظر مصوبه هیئت دولت و ابلاغ آن به مجلس است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت عزم و اراده‌ای برای شهرستان شدن بخش میمه وجود ندارد، اضافه کرد: این موضوع در حالی است که همه جوانب طرح شهرستان شدن میمه به صورت کار کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است.