منطقه ی وزوان و میمه توسط سایت شهرداری وزوان با چه انگیزه ای تبلیغ می شود ؟

2015-01-01
2131 بازدید

سایت سازمان هواشناسی کشور – اداره ی هواشناسی میمه    ————————– سایت شهرداری وزوان نوشت :     گزارش اقلیم و آب و هوای منطقه وزوان و میمه آب و هوا : نیمه صحرایی آب وهوا: این منطقه به صورت دشت مسطحی در مجاورت کویر اردستان قرار دارد و دارای آب و هوایی نیمه صحرایی  گرم و […]

سایت سازمان هواشناسی کشور – اداره ی هواشناسی میمه 

میمه هوایی

 

————————–
سایت شهرداری وزوان نوشت :

 

vazvan

 

گزارش اقلیم و آب و هوای منطقه وزوان و میمه
آب و هوا نیمه صحرایی

آب وهوا:

این منطقه به صورت دشت مسطحی در مجاورت کویر اردستان قرار دارد و دارای آب و هوایی نیمه صحرایی  گرم و خشک در تابستان و سرد و خشک در زمستان می باشد . وجود طبقات نمکی و شدت تبخیر موجب شوری آب ها شده و از طرف مشرق بیم پیشروی کویر اردستان به قسمت اعظم این بخش وجود دارد . چنان چه بعضی از روستاهای اطراف به علت کم آبی و خشک شدن قنوات خالی از سکنه گردیده و تپه های ماسه ای متحرک آبادی ها را احاطه کرده که از آن جمله می توان روستای رحمت آباد و سفید آباد را نام برد که اگر توجهی از نظر تامین آب زراعی و آشامیدنی  توسعه مرتع و درختکاری و ایجاد فضای سبز برای مبارزه با گسترش کویر به عمل نیا ید  مختصر زمین های زراعی فعلی نیز بایر خواهد شد .

بر اساس بررسی های آمار بلند مدت (   2005-1999  )میانگین سالانه دمای منطقه میمه 3/12 درجه سانتی گراد ( درجه سلسیوس ) میانگین دمای آن 5/20درجه سانتی گراد و میانگین حداقل دمای آن 2/4درجه سانتی گراد است . اختلاف دمای گرم ترین و سردترین ماه سال 4/25 درجه سانتی گراد است . در طول این دوره آماری 6 ساله بالاترین دمای ثبت شده 8/37 درجه سانتی گراد و پایین ترین دمای ثبت شده 6/20 درجه سانتی گراد زیر صفر بوده است . در این ایستگاه مجموعا بین 100 تا 101 روز در طول سال دمای هوا مساوی یا بیشتر از 30 درجه سانتی گراد می باشد . مجموع روز های یخبندان آن به طور متوسط بین 123 تا 124 روز در سال است که 75 روز آن در زمستان و 45 روز آن در پاییز و تقریبا 4 روز آن هم در فصل بهار اتفاق می افتد . میانگین ماهانه رطوبت نسبی هوا طبق آمار بلند مدت ایستگاه 37 در صد است . مجموع بارش سالانه آن 7/163 میلی متر است که عمدتا متاثر از سیستم های جوی مدیترانه ای می باشد . میانگین فشار هوای سالانه 3/799 میلی بار (هکتوپاسکال ) است .

در این منطقه باد اغلب از سمت شمال غربی می وزد که متوسط سرعت آن در طول سال تقریبا 4 متر بر ثانیه است . تعداد روز های بادی همراه با گرد و خاک 5 روز در سال است و مجموعا 11 روز در طول سال دید افقی مساوی یا کمتر از 2 کیلومتر است . تعداد روزهای بارانی 45 روز و تعداد روزهای برفی آن بین 9 تا 10 روز در سال است . در این شهر مجموعا 4 روز در طول سال بارش هایی برابر یا بیش از 10 میلی متر در 24 ساعت وجود دارد و تعداد روز های همراه با رعد و برق تقریبا 1 تا 2 روز در سال است .

هواشناسی کلیه پارامترهای جوی اعم از(فشارهوا.درجه حرارت حداکثروحداقل.سمت وسرعت باد.رطوبت هوا.مقدار ابر موجود در آسمان وپدیده های جوی) را دردفتر ثبت وبه مرکزسویچینگ هواشناسی فرودگاه توسط خط ارتباطی رایانه گزارش می گردد.

میانگین بلند مدت بارش : 5/172 میلی متر

میانگین بلند مدت درجه حرارت 5/11 درجه ساتی گراد

میانگین بلند مدت رطوبت نسبی :47 درصد

تعداد روزهای یخبندان در سال : 135 روز

باد (متر بر ثانیه ) و نات

جهت باد غالب: شمال غربی

متوسط سرعت باد: 3/8

جهت شدید ترین باد: شمال غرب

سرعت شدید ترین باد: 40

توجه : متن خبر توسط شهرداری وزوان از سایت رسمی سازمان هواشناسی کشور با عنوان اداره ی هواشناسی میمه ، کپی برداری شده و فقط عنوان اداره ی هواشناسی میمه به ” منطقه ی وزوان و میمه ” تغییر داده شده است .