محمد علی کلی در تهران با هاشمی هم دیدار داشت

2014-12-22
108 بازدید

کلی در کربلا – حرم امام حسین محمد علی کلی ، ستاره سرشناس دنیای بوکس در بیمارستان بستری شد. او برای بیماری ذات الریه در بخش مراقبت های ویژه زیر نظر است. به گزارش خبرآنلاین؛کلی شب گذشته را در بیمارستان بستری شده. پزشکان ذات الریه خفیف را دلیل سخت شدن تنفس این قهرمان نامی دانستند […]

کلی در حرم امام حسین1990کلی در کربلا – حرم امام حسین

محمد علی کلی ، ستاره سرشناس دنیای بوکس در بیمارستان بستری شد. او برای بیماری ذات الریه در بخش مراقبت های ویژه زیر نظر است.

به گزارش خبرآنلاین؛کلی شب گذشته را در بیمارستان بستری شده. پزشکان ذات الریه خفیف را دلیل سخت شدن تنفس این قهرمان نامی دانستند و می گویند وضعیت عمومی محمد علی خوب است. آنها می گویند به دلیل حفظ حریم خصوصی خانواده کلی نمی توانند توضیحات بیشتری در این باره بدهند.قهرمان سه دوره مسابقات بوکس سنگین وزن دنیا سالهاست که با پارکینسون شدید مبارزه می کند. دست های لرزان او لرزه به اندام همه آنهایی می اندازد که با ضربات سهمگین مشتش سال ها به آسمان می پریدند و برایش می مردند. سخنگوی خانواده محمد علی یعنی باب کانل درباره بیماری او گفته:« آنچه پزشکان به ما گفتند ابتلای او به گونه ملایمی از بیماری ذات الریه است که کمی تنفسش را سخت کرده. کلی باید مدتی در بیمارستان بستری باشد اما حالش خوب است و شرایط جسمی او پایدار شده است. البته به دلیل حفظ حریم شخصی خانواده او نمی توانم بگویم این بوکسور در کدام بیمارستان بستری شده .»

محمد علی ۷۲ ساله در سال های گذشته به دلیل بیماری پارکینسون هربار نحیف تر از قبل می شود و از آن کوه عضله دیگر تقریبا چیزی نمانده است. با این وجود این قهرمان بزرگ هنوز یک عاشق ورزش است که به تماشای مسابقات می نشیند. او با دست های لرزانش می جنگد و سعی می کند گامی به عقب بر ندارد. او اخرین بار در سپتامبر گذشته در مراسمی عمومی برای مراسمی خیرخواهانه در شهر خود لوئیزویل حاضر شد اما چون توان سخنرانی نداشت تنها در کنار مدعوین ایستاد و با آنها عکس های یادگاری گرفت. همان جا در کنار جیم بروان نشست و در گوش او نجوا کرد. بروان درآن مراسم و رو به دوربین ها به کلی گفت:«شما بزرگترین قهرمان همه دوران زندگی ما هستید.»

علی بوکس را در سال ۱۹۸۱ کنار گذاشت و دستکش های بوکسش را به دیوار خانه آویخت. از همان زمان این قهرمان سیاه پوست نمادی شد برای صلح جهانی. عمرش را به پای ماموریت های بشردوستانه گذاشت . با بسیاری از رهبران جهان دیدار کرد تا پیام آور صلح جهانی باشد. این قهرمان نامی در دهه ۹۰ به تهران سفر کرد. به شهری که مردمش برای تماشای پخش زنده مسابقات او نیمه شب ها در شهری که هنوز تلویزیون همه گیر نشده بود نیمه شب ها به قهوه خانه ها می رفتند و با هر ضربه ای که او به رقیبش جو فریزر می زد شادمانه پایکوبی می کردند. محمد علی در تهران غیر از دیدار با رئیس جمهور وقت کشورمان حجه الاسلام والمسلمین اکبرهاشمی رفسنجانی و مقامات عالیرتبه دیگر کشوری، به نمازجمعه تهران رفت و به صف نماز ایستاد.

او که در سال ۲۰۰۵ از جرج دبلیو بوش رئیس جمهور آمریکا نشان آزادی گرفته است ، در زادگاه خود لوئیزویل مرکزی برای امور بشردوستانه دارد. انجا او موزه افتخارات خود را هم به بازدید عموم گذاشته است.

علی و همسرش لونی باآغوشی باز به رغم نشست گرد پیری بر سیمایشان میزبان آنهایی هستند که یک هدف را دنبال می کنند تلاش برای صلح جهانی.