گردهم آیی کسبه ، اقدام شایسته ی شهرداری و شورای شهر

2014-12-20
467 بازدید

بر اساس گزارش سایت شهرداری کسبه ی خیابان انقلاب اسلامی به جلسه ای در شهرداری دعوت شدند . پیشه وران ، اصناف و کسبه  ، خانواده ی شهرداری محسوب می شوند و ضرورت دارد جلسات حداقل فصلی شهردار و شورای شهر بصورت هدفمند و برنامه ریزی شده برگزار گردد. کسبه ی شریف و محترم ، […]

بر اساس گزارش سایت شهرداری کسبه ی خیابان انقلاب اسلامی به جلسه ای در شهرداری دعوت شدند . پیشه وران ، اصناف و کسبه  ، خانواده ی شهرداری محسوب می شوند و ضرورت دارد جلسات حداقل فصلی شهردار و شورای شهر بصورت هدفمند و برنامه ریزی شده برگزار گردد. کسبه ی شریف و محترم ، سیمای شخصیتی  شهر هستند و نقش برجسته ای در معرفی میمه دارند . معمولا قضاوتهایی که در مورد شهرها می شود به نوع مراوده ی کسبه با مشتریان معطوف می گردد. کسبه و خدماتی های خیابان انقلاب اسلامی نقش برجسته تری در این خصوص دارند و فرهنگ و آداب و رسوم و شخصیت شهر میمه را نمایندگی می کنند . این قشر شریف و زحمتکش باید به نقش خود در معرفی شهر و بخش میمه بیش از پیش واقف گردند و شهرداری و شورای شهر علاوه بر ترغیب آنان به حفظ زیبایی های ظاهری و مبلمان مناسب شهری با ارائه ی بسته های تشویقی ، نقش فرهنگی این عزیزان را نیز خاطرنشان سازد . به امید استمرار این جلسات و تاکید چندباره بر نقش کسبه ی محترم در معرفی فرهنگی مردم ، گزارش سایت شهرداری را می خوانیم :

3

گزارش:اقای خسرو مقصودی

نشست کسبه محترم خیابان انقلاب اسلامی با امام جمعه محترم ، شهردار محترم و شورای محترم اسلامی شهر در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد .

به دعوت شهرداری و شورای اسلامی شهر جلسه ای راس ساعت 15 مورخ 27/9/93 در سالن اجتماعات شهرداری میمه با حضور کسبه محترم خیابان انقلاب اسلامی تشکیل شد .

در ابتدا حجه الاسلام زمانی پیرامون کسب و تجارت از دیدگاه اسلام گفت : خداوند کاسب حلال را دوست دارد و کاسب اهل رعایت حلال و حرام را نیز دوست دارد . کسی که مشغول کسب صفات خوب و پسندیده است و در کارهایش سعی در جلب رضایت خداوند دارد هم محبوب خداست .

4

وی در ادامه سخنانش گفت : اخلاق خوب هم جز صفات یک کاسب است و کاسب باید با همه خوش رفتار و خوشکردار باشد و با توجه به قرار گرفتن خیابان انقلاب اسلامی میمه در مسیر جاده ترانزیت ، کسبه محترم با فرهنگ ها و اخلاق ها و ادیان محتلفی سر و کار دارند و در کسب باید حوصله به خرج دهند ، چرا که صادر کننده فرهنگ بخش و بخصوص شهر میمه می باشند .