دیدگاه – فاصله صبح میمه از مردم و خاص شدن مخاطبانش

2014-12-18
154 بازدید

از کامنت ها – نگاهی به نظرات در پست های سیاسی صبح میمه نشان میدهد با توجه به تفکر حذفی مدیریت محترم وبلاگ و عدم تحمل نظرات مخالف عمدتا نظرات مخالف سبک سیاسی ایشان در این وبلاگ بازتاب نمییابد و رفته رفته این سایت به محلی برای مجادلات محلی و جولان طرفداران سیاسی آقای مدیر […]

200

از کامنت ها – نگاهی به نظرات در پست های سیاسی صبح میمه نشان میدهد با توجه به تفکر حذفی مدیریت محترم وبلاگ و عدم تحمل نظرات مخالف عمدتا نظرات مخالف سبک سیاسی ایشان در این وبلاگ بازتاب نمییابد و رفته رفته این سایت به محلی برای مجادلات محلی و جولان طرفداران سیاسی آقای مدیر محترم میگردد.البته عدم تحمل نویسندگان این سایت را هم که با دیدن کوچکترین نقدی معمولا شدیدترین حملات را به نقاد میکنند باید بر این انزوا افزود.
شعرایی چون محمد دهقان با سبک دهقانی و نویسندگان زبردستی چون آقای ایراندوست با سیک جلال آل احمدی باید بدانند اولین ویژگی چهره شدن و مطرح شدن در عرصه های مجازی افزایش تحمل نقد است مثلا تصور کنید خانم هدیه تهرانی (قیاس مع الفارق است) یا گلشیفته فراهانی یا فراتر از آنها آنجلینا جولی برد پیت و … بخواهند به منتقدان عادی شان پاسخ بدهند آیا چنین چیزی امکان پذیر است پاسخ به میلیون ها بیننده و مخاطب؟
در باب فاصله صبح میمه از جو عمومی و رسانه نبودن آن عرض کنم کافیست نگاهی به کامنت های ذیل پست شریعتمداری در صبح میمه و سایت خبرآنلاین بیندازید در حالی که در سایت خبرآنلاین امکان نظردهی مخالفین و موافقین وجود دارد و حتی به نظرات هم میتوان رای داد نظرات مخالف آقای شریعتمداری بالای صدبرابر بیشتر از موافقان رای آورده در حالی که سایت خبرآنلاین یک سایت داخلی و غیر فیلتر میباشدو عرصه ی نظر دهی خیلی از مخالفان با توجه به خطوط قرمز نظام نمیباشد.
علی ایحال توصیه به تنها رسانه ی پرکار و پرتکاپوی بخش این است که در درجه اول سعی کند رسانه باشد یعنی رسالتش توسعه ی عدالت باشد. ظلم ستیز باشد خیلی غرق در میمه و وزوان و مجادلات محلی نشود گاهی اوقات باید مثله ساندرا بولاک در فیلم جاذبه از فضا به کره زمین نگاه کرد و بعد به عمق کوچکی دعواهای محلی پی برد.
توصیه دیگر اینکه با نویسندگانش جلسه بگذارد.مهم نیست که به همه ی کامنت ها پاسخ بدهند بفهمند که همین کامنت ها در جهت بهتر شدن کار آنها میتواند تاثیر بگذارد.تحمل نقد و یا حتی توهین را داشته باشند مدیر سایت را مجبور به حذف کامنت ها نکنند.سرعت در انجام کارها هم خیلی مهم است مثلا من روزنامه ها را هر روز در صفحه صبح میمه میدیدم ولی چند روزی حتی تا ساعت نه صبح هم آپدیت نمیشد و حالا دیگر از سایت پیشخوان آنها را مرور میکنم.
از شخصی سازی فاصله گرفته شود اعلامیه های ترحیم ترجیحا در همان نیازمندی ها کار شود نظرات سیاسی بعضی کاربران که به عنوان پست کار میشود با عبارت “این نظرات الزاما دیدگاه صبح میمه نیست” که حسه خوبی در مخاطب ایجاد میکند کار شود.برای ایده های نو و پرطرفدار مانند عکس های قدیمی برنامه وجود داشته باشد. و در ارائه دقت شود که ایده هرز نشود.غیر از مطالبی که از وبگردی ها خوراک سایت را تامین میکند معرفی کتاب و بررسی برخی مجلات هم خالی از لطف نیست و به افزایش آگاهی عمومی و بالاتر رفتن سطح فرهنگ مخاطبین قطعا کمک میکند