از کامنت ها – پاسخ به صبح وزوان

2014-12-16
510 بازدید

از کامنت ها : نویسنده محترم صبح وزوان با سلام توجه شما را به نکات زیر جلب می نماید : ۱ – “چه کسی پاسخگوی قنات تاریخی و بزرگ وزوان می باشد!” استفهام درستی نیست . پاسخگوی قنات بودن ، مفهومی ندارد . پاسخگوی تخریب قنات ، تصرف قنات و … درست است . ۲ […]

7

از کامنت ها : نویسنده محترم صبح وزوان با سلام توجه شما را به نکات زیر جلب می نماید :
۱ – “چه کسی پاسخگوی قنات تاریخی و بزرگ وزوان می باشد!” استفهام درستی نیست . پاسخگوی قنات بودن ، مفهومی ندارد . پاسخگوی تخریب قنات ، تصرف قنات و … درست است .
۲ – در مصوبه ای که ذکر کرده اید از قنات ” بزرگ ” نامی به میان نیامده است و “قنات عمومی ” به ثبت میراث رسیده است . کلمه بزرگ امر را بر مردم شریف شهر وزوان نیز مشتبه می کند و اثبات این بزرگی به توهماتی نظیر ۳ رشته بودن قنات و تا کوههای کرکس رفتن کانال قنات یا … منجر می شود در حالیکه قنات ۱۸۰۰ متری وزوان که ۴۰۰ متر آن کول گذاری و جانمایی جدید مظهر قنات بوده و در عکسهای هوایی سال ۱۳۵۰ و قبل از آن وجود ندارد و دبی آب آن کمتر از ۱۰ لیتر در ثانیه است از هیچکدام از قنوات میمه و زیادآباد و ازان و ونداده بزرگتر نیست و احتمالا در مقایسه با قنات کوچک وزوان ، ارزیابی شده است .
۳ – متولی حفظ و نگهداری آثار ملی ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است و بر اساس گزارش بخشدار محترم در پایگاه اطلاع رسانی بخشداری میمه ، مدیر محترم سازمان مزبور و فرمانده حفاظت از میراث فرهنگی در شهرستان با حضور در محل اجرای پروژه ی احداث خیابان از عدم ایجاد خسارت به قنات وزوان اطمینان حاصل کرده اند .
۴ – لایه برداری روی ” سد مخزنی ” جهت احداث خیابان نیز عاری از صحت است و به احتمال زیاد نویسنده محل سد مخزنی را بدرستی نمی دانسته است . مزید اطلاع سد مخزنی در فاصله بیش از ۷۰۰ متری خیابان جدیدالاحداث واقع شده است
۵ – معمولا زیر سطح و کانال قنات با ویژگی های خاص خود به ثبت میراث فرهنگی می رسد و الزامات حفاظت و نگهداری ، کانال قنات را شامل می شود و عبور و مرور وسائط نقلیه قهرا باعث تخریب قنات نمی گردند کما اینکه جاده ی پر تردد اصفهان – تهران ، از قنات ثبت میراث فرهنگی شده ی مزداباد میمه می گذرد و محدودیتی نیز برای این عبور و مرور بوجود نیامده است .
۶ – ارسال شکواییه به استاندار اصفهان و رئیس میراث فرهنگی کشور بعنوان مقامات ارشد سازمانی ، شهرداری میمه را از اجابت درخواست پاسخ صریح یا غیر آن معاف می دارد و این درخواست از شهردار ی میمه ،حداقل از وجاهت عرفی برخوردار نیست .
۷ – آقای مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور است و در شرح وظایف ۱۸ بندی آقای علیرضا تابش مشاور رییس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست سازمان ، شکوائیه ی ارجاعی صبح وزوان فاقد توجیه اداری است .