محمد دهقان – توجه به قرض الحسنه ی ولی عصر میمه

2014-12-10
97 بازدید

بتدا وظیفه خودم میدونم بابت شروع به کار مجدد قسمت انگشت نگاری کلانتری میمه از جناب سرگرد باقری و همه عواملی که در این مورد تلاش کردند صمیمانه تشکر و سپاسگذاری نمایم. واقعا برای اهالی بخش خصوصا افرادی که وسیله نقلیه نداشتند،رفت و آمد به مرکز شهرستان سخت و دشوار بود. قسمت دوم مطلبم درخصوص […]

xmtw6t

بتدا وظیفه خودم میدونم بابت شروع به کار مجدد قسمت انگشت نگاری کلانتری میمه از جناب سرگرد باقری و همه عواملی که در این مورد تلاش کردند صمیمانه تشکر و سپاسگذاری نمایم. واقعا برای اهالی بخش خصوصا افرادی که وسیله نقلیه نداشتند،رفت و آمد به مرکز شهرستان سخت و دشوار بود.

قسمت دوم مطلبم درخصوص گفته های شیرین آقای ایراندوستِ:
اینطور که آقای ایراندوست از مردم شهرمون تعریف کردند قابل قبول و تحسین برانگیزه ولی نکته ای که باید بهش اشاره کرد تغییر نگرش و دید بعضی از اهالی به مقوله قرض الحسنه است. همانطور که میدونیم صندوق قرض الحسنه ولی عصر(عج) چند دهه است که در شهر فعالیت میکنه و همیشه با روی گشاده کارمندانش باعث گرفتن دست نیازمندان شده، اما همه میدونیم که تداوم این خدمت مستوجب کمک و یاری افراد بی نیاز از قسمتی از دارایی هاشون بعنوان قرض الحسنه و در اختیار قراردادن اون به صندوق میباشد.
بخاطر همین از عزایزانی که به هر نحو میتونن کمکهای مالیشون رو به صورت قرض به این صندوق بدند دعوت مینکم حتما این کار رو انجام بدند، یا از کسانی که وسعشون میرسه دعوت کنند تا این عمل پسندیده رو انجام بدند. چرا که گرفتن دست نیازمند چه برای درمان امراضش چه برای سرو سامون دادن به زندگیش اجر و ثواب بسیاری داره و خدا هم در قرآن بهش اشاره کرده.
اون قضیه تغییر نگرش بعضیا به اینجا برمیگرده که یه روز واسه همین کار به فردی به اصطلاح خیر در همین شهرمون مراجعه میشه و وقتی ازش میخوان که به این صندوق کمک کنه در جواب برمیگرده و میگه: چقدر *بهره* میدین؟!!!
بازم همونِ که قبلا گفتم: الان کجاییم و داریم به کجا میریم؟