هشت ادویه مفید برای سلامتی

2014-12-10
61 بازدید

  پودر کاری ۸ Spices with Health Benefits(1) بهارات آگاروال، استاد دانشگاه تگزاس و مدیر ارشد مرکز سرطانی اندرسون و نویسنده کتاب “ادویه‌های شفابخش” می‌گوید: زردچوبه در بین ادویه‌ها نقشی طلایی دارد، حاوی کورکومین است، خاصیتی ضد التهاب دارد که پنجاه برابر قوی‌تر از ویتامین سی و ویتامین ای می‌باشد. در واقع، در تحقیقاتی نشان […]

 

1

پودر کاری
۸ Spices with Health Benefits(1)
بهارات آگاروال، استاد دانشگاه تگزاس و مدیر ارشد مرکز سرطانی اندرسون و نویسنده کتاب “ادویه‌های شفابخش” می‌گوید: زردچوبه در بین ادویه‌ها نقشی طلایی دارد، حاوی کورکومین است، خاصیتی ضد التهاب دارد که پنجاه برابر قوی‌تر از ویتامین سی و ویتامین ای می‌باشد. در واقع، در تحقیقاتی نشان داده شده است که کورکومین جلوی رشد سلول‌های مشخصی از سرطان سینه را می‌گیرد و تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که ممکن است برای جلوگیری از سرطان معده و روده مفید باشد.
رزماری
۸ Spices with Health Benefits(2)
هانا ال-امین، مدیر ارشد، متخصص تغذیه در بیمارستان مموریال در شمال غربی شیکاگو می‌گوید: اگرچه کباب کردن نیازی به اضافه کردن روغن ندارد، اما پختن در دمای بالا ترکیبی به نام هیتروسیکلیک آمین تولید می‌کند، رادیکال آزاد مضری است که باعث ایجاد سرطان می‌شود. تحقیقی که در دانشگاه کانزاس انجام شده است نشان می‌دهد که خوشبختانه، خواباندن گوشت در ترکیبی که در آن رزماری داشته باشد قبل از سرخ کردن یا کباب کردن تا ۸۴ درصد از تشکیل هیتروسیسکلیک آمین جلوگیری می‌کند.
پونه کوهی
۸ Spices with Health Benefits(3)
بازیلیان می‌گوید: “من فکر می‌کنم برگ‌های خشک شده پونه باعث مینیاتوری شدن سبزیجات سالاد می‌شود.” یک قاشق چایخوری از پونه نه تنها ۶ میکرو‌گرم از ویتامین سازنده استخوان (ویتامین کا) دارد بلکه ۶ میکروگرم آنتی‌اکسیدان نیز (به اندازه سه فنجان اسفناج) دارد. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که پونه می‌تواند جلوی آنفولانزای معده را بگیرد. بازیلیان می‌گوید: “باکتری‌ها از طریق غذاهایی که ما می‌خوریم وارد بدن ما می‌شوند و پونه می‌تواند جلوی تکثیر آنها و بیمار شدن ما را بگیرد.”
دارچین
۸ Spices with Health Benefits(4)
ال-امین می‌گوید: بالا و پایین رفتن سطح قند خون می‌تواند باعث گرسنگی شود، اما آنتی اکسیدان موجود در دارچین به جلوگیری از این بالا و پایین رفتن‌ها با بهبود بخشیدن به متابولیزم سلول‌ها کمک می‌کند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن نصف قاشق چای‌خوری دارچین در هر روز خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را در طی شش هفته کاهش می‌دهد.
زنجبیل
۸ Spices with Health Benefits(5)
علاوه بر حل کردن مشکلات گوارشی، این ادویه گرم می‌تواند به کاهش درد ناشی از فعالیت بدنی کمک کند: در مطالعه‌ای نشان داده شده است کسانی که روزانه یک قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده مصرف می‌کنند، بعد از یازده روز مشاهده می‌شود، این دسته از افراد نسبت به کسانی که دارو مصرف کرده‌اند، ۲۵ درصد دردهای ناشی از فعالیت بدنی آنها کمتر شده است. (تصور می‌شود جینجورال، ماده‌ای شیمیایی در زنجبیل، باعث کاهش التهاب می‌شود و مسیر رگ‌‌های عصبی‌ای که باعث درد می‌شوند را مسدود می‌کند.) و محققان تایلندی اخیرا کشف کرده‌اند که زنان میانسالی که روزانه و به مدت دو ماه زنجبیل مصرف کرده‌اند نسبت به کسانی که دارو مصرف کرده‌اند، در آزمایشات حافظه‌ای امتیازات بالاتری گرفته‌اند و هشیاری بیشتری از خود نشان داده‌اند.
جوز
۸ Spices with Health Benefits(6)
علی‌رغم شیرینی کمی که دارد، در جلوگیری از کرم خوردگی دندان کمک می‌کند. بازیلیان می‌گوید: “دهان شما محل مناسبی برای رشد باکتری‌هاست، و جوز با ترکیبات ضد باکتری که دارد با میکروب‌ها مبازه می‌کند.” بر اساس نظر محققان ایتالیایی، مهم‌ترین میسلیگنن است، که رشد پلاک دندان را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و میکروب‌هایی که باعث پوسیدگی می‌شوند را از ریشه قلع‌وقمع می‌کند. آگاروال می‌گوید: “علاوه بر این، ترکیبات ضد التهاب زیادی دارد که خطر ابتلا به نوعی سرطانی که با رشد توموری موجب خفگی می‌شود، را کاهش می‌دهد.”
فلفل قرمز
۸ Spices with Health Benefits(7)
بحث درباره فلفل قرمز: کپسیزن، ترکیبی که به فلفل خاصیت تندی می‌دهد و همچنین “به تنظیم ترموستات بدن شما کمک می‌کند، متابولیزم بدنتان را بالا می برد و به سوزاندن کالری‌ها و چربی‌های اضافه کمک می‌کند.” در تحقیقی که در دانشگاه پردیو انجام شده است، کسانی که نصف قاشق چای‌خوری فلفل به غذایشان اضافه کردند ۷۰ کالری کمتر تا وعده غذایی بعدیشان مصرف کردند و میلشان به غذاهای چرب و شور کمتر شد.
زیره سبز
۸ Spices with Health Benefits(8)
یک قاشق سوپ‌خوری از این دانه‌های معطر ۲۲ درصد از نیاز شما را به آهن در روز تامین می‌کند، مواد معدنی که سطح انرژی‌ِ‌تان را بالا می‌برد و سیستم دفاعی بدنتان را در برابر آنفولانزا مقاوم‌تر می‌کند. و بر اساس تحقیقات اولیه، زیره سبز قدرت ذهنتان را بالا می‌برد: در مطالعه‌ای که روی حیوانات انجام شده است، مصرف زیره سبز بهبود عملکرد قدرت ذهن را در آزمایشات حافظه نشان می‌دهد.
ادویه مصرف کنید
به مرور زمان بسته‌های تازه ادویه کوچک بگیرید، برای مزه‌مزه‌کردن و سلامتی‌تان هم که شده، بدین ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که ترک عادت می‌کنید.
دقیق باشید
اکثر ادویه‌ها روی بطری مصرفشان تاریخ انقضا دارند و اگر ندارند تاریخ خرید را روی آنها بنویسید. ریشه‌ها و ادویه‌های آسیاب شده را بعد از دو سال و تمام ادویه‌ها را بعد از سه سال دور بریزید.
خنک نگه دارید
لیمور بام می‌گوید: رطوبت و گرما می‌تواند عمر ادویه را کم کند، پس آنها را در جای تاریک، و نسبتا خشک و خنک نگه دارید (بالای اجاق نگه ندارید).
کامل بخرید
اگر امکان پذیر است، از تمام ادویه‌ها بخرید، مثل فلفل سیاه و دانه‌های زیره، و خودتان به اندازه نیاز با مخلوط کن آنها را آسیاب کنید.
در دسترس باشند
ادویه‌هایتان را منظم کنید تا از وابستگی‌ شدیدتان به نمک کاسته شود. کشوی هله هوله‌ را مرتب کنید و ادویه‌هایتان را در آنجا مرتب بچینید.