گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۳/۸/۲

2014-10-25
312 بازدید

تصاویر: جهانگیر حدادیان خلاصه خطبه ها: علی رصاف امام جمعه محترم در خطبه اول ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی – تقوا را مایه ی عزت و سربلندی دانستند. ایشان فرمودند: هرکه می خواهد عزیزترین انسان ها باشد باید تقوا را رعایت کند . از مهمترین نعمت های خداوند زبان است که شکر آن در […]

تصاویر: جهانگیر حدادیان

خلاصه خطبه ها: علی رصاف

CIMG6612

امام جمعه محترم در خطبه اول ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی – تقوا را مایه ی عزت و سربلندی دانستند. ایشان فرمودند: هرکه می خواهد عزیزترین انسان ها باشد باید تقوا را رعایت کند .

CIMG6678

از مهمترین نعمت های خداوند زبان است که شکر آن در صداقت و راستگویی است .

CIMG6669

خیر و شر و شقاوت انسان بستگی به زبان انسان دارد لذا بر کنترل زبان توصیه شده است.

CIMG6601

امام صادق (ع) فرمود: حق زبان بر تو این است که زبانت را تکریم و از بدگویی بازداری و مطابق با ادب رهنمون گردانی و از این نعمت خدا محافظت فرمایی.

CIMG6611

امیرالمومنین (ع) فرمودند: انسان در زیر زبانش نهفته است. هر انسانی باید زبان خود را کنترل کند . زبان مانند درنده ای می شود که اگر کنترل نشود ، بر صاحب خویش آفت رسانده و غلبه می کند.

CIMG6631

غیبت و تهمت و ناسزا از گناهان کبیره است .

CIMG6633

پیامبر خاتم فرمودند : آیا می خواهید شما را نسبت به بهترین افراد آشنا سازم؟ ایشان فرمودند: نشانه‌ی برتری افراد حفظ زبان است.

CIMG6646

خطبه‌ی دوم:

خطیب نماز جمعه در خطبه دوم گفت: توجه به کارهای خیر ، توجه به دعا و معنویت و شرکت در نماز جمعه از اعمال روز جمعه است. ایشان با اشاره به ایام سوگواری محرم، افزود احیای امر به معروف و نهی از منکر ، فلسفه نهضت امام حسین (ع) است . پیامبر اکرم (ص) فرمود: هر کس امر به معروف و نهی از منکر نماید ، جانشین خداوند بر روی زمین می باشد.

CIMG6616

حضرت علی (ع) فرمودند: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، اشرار بر شما مسلط می شوند.

CIMG6630

در بین دو نماز حجه الاسلام و المسلمین دکتر هدایی که جهت برگزاری مراسم دهه اول محرم در شهر وزوان حضور دارند طی سخنانی به اهمیت عزداری امام حسین (ع) اشاره نموده و مردم را به حضور پر شور در این مراسم دعوت نمودند.

CIMG6662

مکبر نماز : میثم روستا

CIMG6657

CIMG6698