شرح هاشمی از دیدارش با رهبر معظم انقلاب

2014-10-12
250 بازدید

آرمان- مطهره شفیعی: «دیدار آیت‌ا… هاشمی با مقام معظم رهبری.» این خبری بود که روز گذشته در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام شد. گوینده خبر هم فردی غیر از آیت‌ا… هاشمی نبود که به‌صورت کوتاه به تشریح محور این دیدار پرداخت. آیین‌نامه نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام موضوعی بود که به گفته […]

hashemi rahbar
آرمان- مطهره شفیعی: «دیدار آیت‌ا… هاشمی با مقام معظم رهبری.» این خبری بود که روز گذشته در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام شد. گوینده خبر هم فردی غیر از آیت‌ا… هاشمی نبود که به‌صورت کوتاه به تشریح محور این دیدار پرداخت. آیین‌نامه نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام موضوعی بود که به گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ملاقات با مقام معظم رهبری مطرح شده است. هاشمی البته در حاشیه این خبر گفت که «الحمدلله پس از دوران نقاهت، وضعیت سلامتی ایشان به بهبودی کامل نزدیک شده است». پس از انتشار خبر این دیدار بود که برخی ابرو درهم کشیدند و با خود اندیشیدند که از این پس چگونه باید به تخریب آیت‌ا… هاشمی بپردازند و با دروغ‌سرایی به اهداف خود برسند؟ باید دانست همواره ارتباط گرمی میان مقام معظم رهبری و آیت‌ا… هاشمی برقرار بوده و بدخواهان هیچ‌گاه نتوانستند در این رابطه خدشه‌ای وارد کنند و تنها روسیاهی برای آنها باقی مانده است. 5 اردیبهشت 92 بود که علی‌اکبر ولایتی در مقام مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره آیت‌ا… هاشمی گفت: «شاهد بودم امام(ره) و مقام معظم رهبری نظر مثبتی نسبت به هاشمی داشتند و مقام معظم رهبری امروز هم نظرشان حفظ احترام به ایشان بوده و خودشان چندین‌بار هاشمی را به‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نصب کردند ». دیدار برای آیین‌نامه نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام تنها دیداری نبود که همگان متوجه آن شدند چراکه در 17شهریورماه آیت‌ا… هاشمی به بیمارستان رفت تا به ملاقات مقام معظم رهبری بپردازد که برای کسالتی بستری شده بودند.
 پاسخ مقام معظم رهبری به سوالی درباره هاشمی
دیروز سایت آیت‌ا… هاشمی که پیش‌بینی می‌کرد برخی از بیان خبر دیدار او با مقام معطم رهبری چندان خشنود نخواهند شد، مطلبی با این محتوا را منتشر کرد: مقام معظم رهبری در زمان ریاست‌جمهوری طی مصاحبه‌ای در مهرماه ۶۶ با روزنامه تهران‌تایمز در پاسخ به سوالی درباره آیت‌ا… هاشمی از تعبیری بی‌سابقه درباره ایشان استفاده کردند. در گزیده این مصاحبه به نقل از تاریخ ایرانی آمده است:
 آیا آقای هاشمی‌رفسنجانی به‌زودی مسکو خواهند رفت. زمان آن چه وقت است؟ 
رئیس‌جمهور: بله، دولت شوروی از ایشان دعوت به عمل آوردند و ما هم رد نکردیم و با نظر مثبت به آن نگاه کردیم، ولی زمان دقیق سفر هنوز مشخص نشده است.
 نظر شما درمورد کاندیداتوری آقای هاشمی‌ رفسنجانی برای دوره آینده ریاست‌جمهوری چیست؟ 
رئیس‌جمهور: من آقای هاشمی‌رفسنجانی را برای همه مسئولیت‌ها صددرصد می‌پسندم و تائید می‌کنم. من شخصیتی گیراتر، شیرین‌تر و محبوب‌تر و کارآمدتر از آقای هاشمی‌رفسنجانی در بین مسئولین جمهوری اسلامی برای ریاست‌‌جمهوری و دیگر مسئولیت‌های مهم سراغ ندارم.
 تعبیر هاشمی از نقش مقام معظم رهبری
پرواضح است که آیت‌ا… هاشمی بارها فداکاری‌های زیادی برای ارتقا و حفظ جایگاه کشور داشته و البته همواره این اقدامات در سایه مقام معظم رهبری صورت می‌گرفت و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بارها به در برهه‌های مختلف به نشان دادن ارادت خود به مقام معظم رهبری پرداخته، مثلا در جریان انتخابات سال 92 بود که برخی شائبه‌هایی را مطرح کردند اما آیت‌ا… هاشمی در مصاحبه‌ای با پاسخ خود تندروها را ناکام گذاشت. او گفت: «نقش رهبري در انتخابات متوجه شور و اشتياق مردم براي حضور و صحت برگزاري آن است. من چند مورد را مي‌گويم تا مشخص شود كه نقش ايشان چقدر برجسته بود. اولا در نامگذاري سال 92، حماسه سياسي گفتند كه مصداق كامل و نقطه عطف آن انتخابات بود. ثانيا گفتند كه هيچ‌كس، حتي خانواده‌ام نمي‌دانند به چه كسي رأي مي‌دهم كه اين جمله نوعي اعتماد به مردم داد. ثالثا به انتخابات فراتر از نظام و انقلاب، رويكرد ملي دادند و اعلام كردند كه حتي كساني كه نظام را قبول ندارند، به‌خاطر كشور ايران در انتخابات شركت كنند و رابعا اعلام كردند كه رأي مردم حق الناس است. اين جمله ايشان خيلي تأثير داشت…. هر كسي كه ادعاي پيروي از ولايت مي‌كند، بايد براي نهادينه شدن اين حرف رهبري در جامعه تلاش كند كه رأي مردم حق‌الناس است.»