گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۳/۷/۱۸

2014-10-11
153 بازدید

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف تصاویر – مهدی یونسی نماز شکوهمند جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای زمانی در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید . خطیب نماز جمعه ی وزوان پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوی با توجه به مناسبت دهه […]

CIMG6478

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف

تصاویر – مهدی یونسی

CIMG6477

نماز شکوهمند جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای زمانی در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید . خطیب نماز جمعه ی وزوان پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوی با توجه به مناسبت دهه ی ولایت و عید غدیر خم که بفرموده ی پیامبر برترین اعیاد می باشد به بحث پیرامون امامت و رهبری پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول نماز به شرح زیر است :

CIMG6465

از مهمترین ارکان و اصول اسلامی مسئله ی امامت و رهبری است . نماز و روزه ی انسانها در سایه ی امامت و ولایت مورد قبول درگاه الهی قرار می گیرد .

CIMG6469

خداوند پیامبر را مامور می کند که دین را کامل نماید و پیام قطعی غدیر خم تکمیل دین با نصب امامت است . پیامبر ص در غدیر خم فرمودند : من کنت مولاه فهذا علی مولاه و حضرت زهرا س در خصوص غدیر خم فرموده اند بعد از غدیر خم دیگر عذری برای کسی باقی نمانده است .

CIMG6460

خطبه ی دوم نماز با حمد و ثنای الهی و توصیه به تقوی و صلوات برمعصومین علیهم السلام آغاز شد . امام جمعه ی شهرهای میمه و وزوان با تبریک ۱۵ ذی الحجه ولادت با سعادت امام هادی ع ، به ذکر روایتی از آن امام همام پرداخت .

CIMG6489

آن حضرت فرموده اند : هر کس از خداوند پیروی کند از حرف مردم باکی نخواهد داشت . وی با تاکید بر اهمیت نماز جمعه از قول معصوم خاطرنشان ساخت که مردم باندازه ی شتابشان به رفتن به نماز جمعه به خداوند متعال تقرب می جویند . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز به شرح زیر است :

CIMG6476

 دخالت کاخ سفید در امور داخلی کشورها و حمایت از منافقین و تروریست ها و استفاده ی ابزاری از داعش و طالبان ، زمینه سازی برای سلطه بر کشورهای اسلامی است و راه رهایی کشورهای اسلامی اتحاد و همدلی است .

CIMG6481

مناسبت ها :

–          این هفته ، هفته ی نیروی انتظامی است  و باید در راستای ایجاد نظم و امنیت عمومی و مبارزه با سوداگران مرگ از نیروی جان برکف انتظامی تقدیر و تشکر کرد و باید در راستای خدمت رسانی به مردم از نیروی انتظامی حمایت کرد .

CIMG6482

–          سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات که نیروهایش با عنوان سربازان گمنام امام زمان به صیانت از دستاوردهای انقلاب  اسلامی مشغولند گرامی داشته می شود   و ان شا الله برای همیشه توفیق صیانت از انقلاب را داشته باشند .

–          بیستم مهر ماه روز چهانی کاهش بلایای طبیعی است

–          ۲۴ مهر ماه روز پیوند اولیا و مربیان است و انتظار می رود که رابطه ی مدارس با اولیای دانش آموزان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و اولیا در رابطه با تربیت دینی فرزندان خود و بویژه اهمیت دادن به نماز نقش فعال تری داشته باشند .

CIMG6490

–          در ارتباط با روز جشن عید غدیر انتظار می رود مردم و کسبه نسبت به نصب پرچم در مقابل محل های کسب خود اقدام نمایند و شهرداری نیز در همین رابطه به آذین بندی خیابانها بپردازد .

CIMG6486

امام جمعه ی بخش میمه در پایان خطبه ی دوم نماز از مسئولان اقتصادی کشور خواست که نسبت به مهار تورم و جلوگیری از افزایش قیمت ها اقدام نمایند و به این نکته توجه نمایند که مردم با آمارهای بانک مرکزی زیاد سرو کاری ندارند و مهم این است که تورم در سطح بازار مهار گردد.

CIMG6475

–          صبح میمه با اغتنام فرصت ، هفته ی نیروی انتظامی را به به عزیزان جان بر کف این نیرو تبریک گفته و از جناب آقای سرگرد باقری فرمانده ی حوزه ی انتظامی  میمه که در مدت کوتاه حضور خود نسبت به استقرار پلیس راهور و تاسیس واحد انگشت نگاری در میمه اقدام نموده اند تقدیر و تشکر نماید .

CIMG6488

آقای علی عاصمی پور ، مجری نماز امروز