کنفدراسیون فوتبال آسیا:فوتبال دفاعی ایران نمی تواند قهرمان آسیا شود!

2014-10-10
46 بازدید

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی شرایط تیم های حاضر در جام ملتها را تحلیل کرد. ایسنا در ترجمه این گزارش نوشت: سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی به وضعیت نماینده های آسیا در جام جهانی برزیل پیش از شروع جام ملت‌های آسیا پرداخت و درباره تیم ملی ایران نوشت:‌ ایران در جام جهانی […]

download

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی شرایط تیم های حاضر در جام ملتها را تحلیل کرد. ایسنا در ترجمه این گزارش نوشت:

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی به وضعیت نماینده های آسیا در جام جهانی برزیل پیش از شروع جام ملت‌های آسیا پرداخت و درباره تیم ملی ایران نوشت:‌ ایران در جام جهانی نمایش خوبی داشت و همراه استرالیا بهترین تیم‌های قاره آسیا در این رقابت‌ها بود. آنها امیدشان برای موفقیت در جام ملتهای آسیا به کارلوس کی‌روش است. ایران تیمی متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه است، به همین دلیل نمی توان ایران را تیمی جوان توصیف کرد.

ایران در صورتی که بتواند به خوبی برای این رقابت‌ها آماده شود و کمی استراتژی‌های خود را تغییر دهد می تواند یکی از مدعیان جدی قهرمانی باشد. ایران نمی تواند مانند جام جهانی در جام ملت ها فقط دفاع کند و به فکر موفقیت باشد. آنها باید تاکتیک های خودشان را در جام ملت‌ها تغییر دهند و با یک استراتژی متفاوت در این رقابت‌ها حاضر باشند و بتوانند موقعیت‌های گل زیاد ایجاد کنند. ایران با فوتبال دفاعی که در جام جهانی ارائه داد نمی تواند در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی برسد.

استرالیا نیز میزبان جام ملت‌هاست و یکی از شانس های قهرمانی محسوب می شود. انها در جام جهانی در گروه سختی قرار گرفتند ولی توانستند بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارند. آنها با توجه به میزبانی و بازی های خوب در جام جهانی یکی از مدعیان قهرمانی در این رقابت‌ها هستند.

همانطور که در جام جهانی دیدیم، فوتبال بار دیگر تغییر کرد و اگر تیمی ۷۰ درصد هم مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد نمی‌تواند تضمینی برای پیروزی خود در آن مسابقه بدست آورد. ضدحملات سریع یکی از تاکتیک های بارز جام جهانی بود که می‌توان آن را در جام ملت‌های آسیا نیز شاهد بود.

برخلاف ایران و استرالیا، دو تیم کره‌جنوبی و ژاپن با وجود داشتن بازیکنان خوب نتوانستند در جام جهانی نمایش خوبی داشته باشند و هر دو دست به تغییر مربی خود زدند. خاویر آگیره مکزیکی جانشین آلبرتو زاکرونی در ژاپن شد و اولی اشتلیکه آلمانی نیز خدایت تیم ملی کره‌جنوبی را پذیرفت. اکنون باید منتظر ماند و دید این دو تیم می توانند پیشرفت خودشان را در جام ملت‌ها نشان دهند و مدعی قهرمانی باشند یا خیر.

تیم ملی ایران در گروه c جام ملت‌های آسیا با تیم های بحرین، قطر و امارات همگروه است