از کامنت ها – میل به توسعه و همگرایی در جهت آن مهم تر از راه است!

2014-10-11
157 بازدید

توسعه و گسترش راه ها یکی از شروط لازم برای پیشرفت هستند. قبل از آن میل و احساس نیاز به توسعه شرط لازم برای پیشرفت است. همینظور گه فرمودید کاشان تا چند سال پیش برو و بیایی نداشت .بعد از احداث بزرگراه تهران-کاشان اصفهان سرمایه گذاری چند ساله آنها روی گردشگری و صنعت جواب داد. […]

70

توسعه و گسترش راه ها یکی از شروط لازم برای پیشرفت هستند. قبل از آن میل و احساس نیاز به توسعه شرط لازم برای پیشرفت است. همینظور گه فرمودید کاشان تا چند سال پیش برو و بیایی نداشت .بعد از احداث بزرگراه تهران-کاشان اصفهان سرمایه گذاری چند ساله آنها روی گردشگری و صنعت جواب داد. ولی ماکه شاهراه ارتباطی ایران چندین سال است زیر گوشمان است رفتار جالبی داشته ایم! نه پول و سرمایه و نه قدرت و تمرکز برای کشاندن صنعت و توریسم به منطقه را نداشتیم. آنهایی هم که با پای خودشان آمدند جای پهن کردن فرش قرمز زیر پایشان آنقدر به بهانه های واهی( می خواهند زمین های میمه را تصرف کنند و آلودگی دارند و چرا در میمه باشد و در وزوان نباشد و همشهری های خودش را آورده و …) از شهرکی که می خواست در میمه تاسیس شود و الان نامش شهرک صنعتی مورچه خورت است بگیر تا پتروپالایش همگی با یک فرمول ثابت از میمه راندیم: جند متر کاغذ+ یک عدد نامه بلند بالای مسئول پسند در ذم فلان کارخانه یا مرکز صنعتی که می خواهد تاسیس شود+ چند امضا که آن ها که امضا کردند اگر می دانستند دارند آخرین نوش دارو را از پیکر بی جان پیشرفت میمه دریغ می کنند هرگز اینکار را نمی کردند.
سرمایه گذار مجترم که پیش خودش انتظار این را داشت که الان چقدر تکریم می شود و همه جا در صدر مجلس می نشیند و برو بیایی دارد! با دیدن طومار مذکور بدون این که از جایی و نهادی به او فشار بیاورند سزمایه اش را بر می دارد و میرود به جایی که نازش خریدار داشته باشد! و دوباره ما می مانیم و بیکاری جوان هایمان و غر زدن هایمان که میمه اگر مرده صد سال پیشش از قبر در بیاید راه خانه اش را گم نمی کند!
بله توسعه هزینه دارد!زمین می خواهد! و صاحب سرمایه اگر در میمه زمین در اختیارش قرار نگیرد نمی آید که زمین اجاره کند! به جایی می رود که زمین را با چندین بسته تشویقی دیگر به اوبدهند! آلودگی دارد(همین کارخانه روغن کشی که فرمودید باعث ماندن چندین خانواده در شهر شده و درست هم فرمودید منتقدان جدی دارد که بوی نامطبوعی تولید میکند) در این دوره و زمانه همه چیز ایده آل نیست. صبح های زود دریایی از آلودگی قابل مشاهده است که از پالایشگاه به سمت شاهین شهر می آید!اما همین پالایشگاه شده است یکی از منابع درآمد شاهین شهر و همینطور یکی از مراکز اشتغال زایی و ….
مخلص کلام اینکه قبل از اینکه خیلی از شهر های بزرگ راه شوسه داشته باشند میمه زیر گوشش یکی از مهم ترین مواصل ارتباطی کشور را داشته است.اما از آن بهره کافی برده نشد که نشد. شاید اگر همین جاده نبود الان میمه شده بود در حد مورچه خورت. راه آهن هم همینطور اگر بیاید و از آن استفاده نشود فایده ای ندارد که ندارد و تنها برای مسافران میمه- تهران خوب است! میل به توسعه و همگرایی در جهت آن مهم تر از راه است!