کد خبر: 41795 | زمان مخابره: ۱۰:۳۰:۱۹ - سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ | ۲۵ نظر | دفعات مشاهده : 2,812 views | |

جاده ی دهق به میمه ؛ اقتصادی و ایمن

img_5459 - Copy

 عبدالرضا شیبانی : در سال 82 که پس از مدتی کش و قوس سیاسی ، امکان خدمت در شهرداری میمه را پیدا کردم ، در یکی از نخستین مراجعاتی که به استانداری داشتم ، آقای اعرابی مدیرکل  وقت شهر و روستای استانداری با این عبارت که ” نروی در اتاق کارت بنشینی … ” تاکید کرد که جاده ی دهق به میمه باید اولویت کاری شهرداران دو شهر باشد . اقداماتی هم همان سال ها با هماهنگی شورای دوم شهر و شهردار وقت دهق آقای کلانتری آغاز شد و کار با ماشین آلات سنگین از طرف دهق که به راه مواصلاتی شایق تر از ما بودند شروع  و با مخالفت ارتش که مالک زمینهای مسیر بود و در نهایت توقیف ماشین راهسازی شهرداری دهق کار ناتمام ماند . در زمان شورای سوم نیز هر ازچند گاه و بیشتر توسط رئیس محترم شورای سوم شهر ، بحث مربوط به جاده ی دهق به میمه مطرح می شد که توسط دوستان خالی از مطایبه هم نبود .

img_5464

سیاستگزاران راه و شهرسازی در خصوص توجیه ضرورت احداث جاده ، 2 شرط  ” اقتصادی  و ایمن ” بودن را  علت محدثه  و از شرایط  ضروری شدن احداث جاده می دانند . جاده ی پیشنهادی دهق به میمه از دیدگاه اقتصادی و ایمنی ، شرایط لازم را دارا ست و فاصله ی مواصلاتی دهق و به تبع شهرستان نجف آباد و ترافیک جنوب کشور و خوزستان را از این مسیر به مرکز کشور ، بالغ بر 100 کیلومتر کاهش می دهد و فاقد نقاط بد آب و هوا ، برف گیر و صعب العبور است و از این  جهات ” ایمن  و اقتصادی ” است . قطعا اگر اقتصادی بودن این راه مورد قبول باشد متولیان راهسازی کشور و بویژه جاده های بین شهری را باید در غیراز شهرداری ها جستجوکرد . احداث جاده ای که راه مواصلاتی خوزستان به مرکز سیاسی کشور را کیلومترها کاهش می دهد و بر امنیت رانندگی در آن  بدلیل کاهش ترافیک ، می افزاید ، حداقل باید در قالب یک پروژه ی استانی تعریف شود . سایت شهرداری دهق در ذیل سوتیتر جاده ی دهق به میمه از تشکیل جلسه ای با حضور بخشدار میمه و شهردار وزوان و رئیس شورای اسلامی  شهر وزوان و نماینده ی شهرداری میمه خبر داده است و از مصوبه ای خبر داده که معلوم نیست این مصوبه با توجه به داشتن  بار مالی از وجاهت قانونی برخوردار بوده است یا نه ؟ و آیا شهرداران و شوراها در خارج از حریم خدماتی و استحفاظی خود مجاز به هزینه کردن هستند یا نه ؟

img_5461 - Copy

گر چه نفس این پیگیری قابل احترام است و راههای دسترسی به هر منطقه به شکوفایی بیشتر ظرفیت ها می انجامد و برای بخش میمه نیز از جهات مختلف ، جاده ی پیشنهادی ارزشمند محسوب می گردد اما کار باید از مبادی مربوطه پیگیری و مباحث کارشناسی شده ارائه گردد و کلان نگری در مسایل بخش میمه  ، مانع پرداختن به خرده بینی ها شود و سایت شهرداری وزوان  در بادی امر به تعیین نرخ اینکه این جاده باید به کدام شهر متصل شود نپردازد و بخشداران و فرمانداران دو شهرستان بعنوان متولیان قانونی با انجام مباحث کارشناسی موضوع را پیگیری نمایند .

تصاویر این پست  برگرفته از سایت شهرداری دهق  است .




۲۵ ديدگاه مطلب براي " جاده ی دهق به میمه ؛ اقتصادی و ایمن " ارسال شده است.

  1. ث می‌گه:

    با توجه به نقشه اگر جاده ای قراره کشیده بشه بهترین مسیر از دهق تامیمه تا به سر سه راهی جاده جوشقان است که امتداد این جاده به سمت کاشان وجاهت استانی پیدا کنه نه به وزوان که مسیری محلی خواهد بود

    (1)
  2. احمدرضا ايراندوست می‌گه:

    وقتي شهرداري ميمه براي تامين بودجه پل زيرگذر داخل شهر به تگنا مي افتد ، چگونه ميخواهد در طرحي به اين بزرگي شركت نمايد؟ احداث راههاي مواصلاتي كشور بر عهده وزرات راه و مسكن و شهرسازي است .نميدانم برخي ها با تشكيل اين گونه جلسات چه اهدافي را دنبال ميكنند.مثلي هست كه ميگويند نه به باره نه به دار ولي تعدادي از اهالي شهر مجاور از هم اكنون به دنبال اين هستند كه اين جاده اي كه هنوز در حد حرف و نقشه است را به شهر خودشان متصل نمايند.

    (-1)
    • خسرو مقصودي می‌گه:

      جناب آقاي ايراندوست عزيز با سلام
      جاده ي دهق به ميمه هم ازمقوله هاي آنچناني كذايي بحث برانگيز وچالشي است مانند كارخانه ي سيمان
      كذايي آنچناني كه بيشتربه طنز ميماندتا پروژه درموردكارخانه ي سيمان ميمه وقتي خدمت معاونت رياست
      جمهوري وقت رسيديم وكلنگ زني آن را عنوان نموديم كه انجام گرفته تعجب كردند
      حالاحكايت جاده ي دهق به ميمه است كه ساليان متوالي دوست عزيزم آقاي بيكي حسن احداث آن را
      درمسجدجامع هرساله توضيح ميدادكه كم كم حالت طنزگونه به خودگرفت درپايان به نظرم اين جاده ي
      كذايي هم همانندكارخانه ي سيمان ميمه مسئولين رده بالاي راه وترابري ازجمله شخص وزيرميتواند درجريان نباشد وبراي سرگرمي ودست گرمي بدنيست

      (0)
  3. حسین کریمیان می‌گه:

    با سلام اینگونه جلسات بغیر از اتلاف وقت و هزینه کردن توسط راستیها چیزی در بر ندارد . شهید خرازی فرمود وقت مسئولین گرانبهاست . چرا اصلا مسئول اجازه میدهد جلسه برگزار شود جلسه ای که در حد و اندازه شهردار نیست . شهرداری که نمیتواند یک ریال از بودجه شهرداری را خارج از حریم شهرش هزینه کند . شهردار باید بداند حریم خدماتی شهر مربوط به اوست نه استحفاظی نه قانونی کاری به شهردار جهت هزینه کردن ندارد . کمی فکر کنید و وقت مسئول زا بگیرید /
    دامادی را بردند جهت خواستگاری به داماد گفتند حرف نزنی اما اگر حرف زدی حرفهای بزرگ بزرگ بزن ساعتی داماد در جلسه سکوت کرد و سپس به یکباره گفت فیل / گنبد / شتر / …..همه هاج وواج نگاه کردند و مراسم بهم خورد . بیرون امدند پدر داماد به داماد غر زد مگر نگفتم حرفی نزن اگر میزنی حرف بزرگ بزن / داماد گفت بزرگتر از گنبد و فیل و شتر به ذهنم نیامد / پدر گفت برویم برویم برویم و ….. حال بعضی وقت ها میخواهید بزرگ بزرگ حرف بزنید و بگوئید ما هم ….اما مواظب باشید وقت مردم و مسئولین را نگیرید که گناه کبیره میکنید ./ سپاس

    (0)
    • ار ادتمتد می‌گه:

      با سلام وتشکر از زحمات جناب اقای کریمیان مدت کوتاهی است که مطالب ونظرات دوستان را در صبح میمه می خوانم اینگونه نتیجه گیری کردم که از بین بیشتر افرادی که به نظر می رسد دست اندر کار امور میمه هستند جنابعالی راه کار های بهتری برای ابادانی شهر دارید در زمینه ی چاه انقلاب و قنات مزد اباد چند نظر برایتان نوشتم که با استقبالتان مواجه شد … در مورد چنین جاده ای هم اگر در دستور کار وزارت راه باشد بهتر است به همان وزارت خانه محول شود و طوری برنامه ریزی گردد که ادامه ی مسیر ان از خیابان ولی عصر که در دست احداث می باشد (زمینهای کلیجه ) عبور کند چرا که باعث رونق وابادانی ان نقطه از شهر خواهد شد . می توان باغهای بلغدی را احیا کرد و در کنار چنین جاده ای که در اینده خلوت نخواهد بود استراحت گاه ومحل کسب درامد اهالی تاسیس کرد ویا با هدایت مسافرین از طریق این جاده به سید حاجی به رونق وابادانی ان محل کمک بیشتری شود . مهم این است که دولت قدمی برای این بخش بردارد وزوان ومیمه تفاوتی ندارن . اگر شما وسایر مسئولان هر دو شهر اتحاد داشته باشید با توجه به موقعیت جغرافیایی میمه سرعت پیشرفت میمه و وزوان از این بیشتر خواهد بود ..وما هم که سالها به اجبار شرایط کاری در خارج از میمه به سر برده ایم با فراغ بال ایام باقیماند هی عمر خود را به وطن اصلی مان باز گشته واگر از دستمان براید خدمتی خواهیم کرد … این بحثهای بدون نتیجه جز دوری اهالی و پراکنده شدن جمعیت در شهر های بزرگ وعدم بازگشت انان و در نتیجه پر شدن میمه ی اصالتمند از مهاجران کرد وافاغنه نتیجه ای در بر ندارد با تشکر ارادتمند

      (0)
    • بیگناه می‌گه:

      چی؟الان گناه کبیره رو کجای دلم بذارم

      (0)
  4. احمدرضا ايراندوست می‌گه:

    آقاي كريميان اين فتواي گناه كبيره را از كجا استخراج كردي ؟

    (0)
  5. احمدرضا ايراندوست می‌گه:

    آقاي مقصودي سلام : فكر كنم احداث جاده دهق كم كم باد جاي تمثيل گاري هاي مشدي علي آقا را بگيرد تا بلكه جوانها هم بهتر بتوانند با آن ارتباط پيدا كنند .زيرا از زمان مشدي علي آقا خيلي گذشته است و بايد همراه با پيشرفت و تكنولو‍ژي مثل هايمان نيز به روز باشند.

    (0)
  6. سردر می‌گه:

    ا اقای مقصودی شما که احداث جاده را از مصادیق طنز میدانید پس چرا نماینده به این جلسه میفرستیدشما وسایر دوستان پرمشغله تان مثل اینکه از همه جا بیخبرید که مسئول رده بالا بعد ازنظرات کارشناسی اخرین نفری است که طرحی را تصویب یا تایید میکند

    (0)
  7. خسرو مقصودی می‌گه:

    جناب سردر باسلام
    به عرض برسانم دراولین جلسه نماینده ی شهرداری میمه درجلسه شرکت کرد ووقتی متوجه شدیم احداث
    راه دهق به میمه درردیفهای شرح وظایف شهرداریها نیست درجلسه ی بعدی نماینده ی شهرداری میمه
    شرکت نکرده وشما هم بایدبدانید که پروژه های کلان کارخانه ی سیمان وراه سازی ازبالا تصمیم گیری میشه

    (0)
  8. پیشنهاد می‌گه:

    جاده باید به امامزاده و سپس به میدان پیشنهادی 3 راه جوشقان برسد شهرها و روستاهای مسیر هم راه دسترسی داشته باشند . دهقی ها برای رسیدن به وزوان خودشان را نمی کشند .

    (0)
  9. 0111 می‌گه:

    عجبم کارخونه سیمانو نگه داشتید…فرصت شغلی برای چندین نفر جوون بیکار بخش…توهمه کارامون همینیم…ماهرکاری که بخوایم میتونیم انجام بدیم ولی مشکل اینجاست که حوصله دردسر نداریم…واس همین تا یکی میگه نمیشه میگیم لابد نمیشه دیگه..

    (0)
  10. حسین کریمیان می‌گه:

    با سلام هاشمی رفسنجانی فرمود . مجمع میتواند قانون و فتوا رادور بزند
    اقای ایراندوست و ….ما قسمتی از پیکره نظام هستیم و فتوا و قانون پیچش دست خودمان است / چرا فکر میکنید گناه کبیره نیست ؟ گناه کبیره را پرش نمیکند بالا و پائین نمیپرد بگوید منم گناه کبیره . همینکه از بیت المال هزینه شود و هیچ سودی نداشته باشد کناه کبیره است
    ضمنا ارادتمند مخلصیم . طرحی که دوستان در مزداباد دارند پیاده میکنند بسیار عالی است تشریف بیاورید تا باهم اقدام نمائیم و کار کنیم چند نفر پیدا شده تا سرمایه گذازی کنند شما هم حاضرید درخدمتیم / سپاس

    (0)
    • راوی می‌گه:

      آقای کریمیان این نقل قولهای شما هم دست کمی از حرفهای بزرگ بزرگ اون یارو نداره

      (0)
    • ارادتمتد می‌گه:

      از توجه جنابعالی ممنونم

      (0)
    • حق طلب می‌گه:

      قانون و فتوا را دور زده که کارش به اینجا رسیده
      حدس میزنم بگی به کجا؟ جوابش اینه که به جایی رسیده چون تویی حمایتش می کنه و چون منی بدش رو میگه

      (1)
    • جواب می‌گه:

      حکم ثانویه که در مجمع وبا نظر رهبر تصویب میشود مشروع است وبه معنی نادیده گرفتن حکم خدا که فتوا ها بخشی از ان است نیست مثل حکم دادگاه به عدم تخلیه محل اجاره ای در پایان مدت اجاره در صورتی که مصلحت بالاتری اقتضا کند لطفا از تفسیر به رای ایات روایات وکلام بزرگان خود داری کنید

      (0)
  11. پاسخ به راوی می‌گه:

    روزنامه های دیروز رابخوان و بدان که هاشمی رفسنجانی کیست و چه گفته و میگوید حالا کو تا ببینی / حق طلب فکر کم همینکه منو شما در باره اش مینویسم کار خوبی دارد منتها خودمان را بکری زده ایم . اگر چیزی است با مدرک مستند رو کن ما میشویم شما اگرنه بشو ما

    (0)
    • راوی می‌گه:

      عزیزم منظورم این بود که کریمیان باید بدونه چه حرفیو کجا بزنه براساس مثالش از مجلس خوااستگاری درسته که یه حرف بزرگه ولی کاربردش مناسبت داره،انقد بی ربط نباید ازش استفاده کرد

      (0)
  12. تلنگر می‌گه:

    به نظر من جاده میمه به دهق با بودجه شهرداری میمه و وزوان قابل اجرا شدن نیست اما شهرداری دهق با توجه به وجود شهرک صنعتی پر درامد و وجود افراد صاحب نفوذ و متمولی که در شهر دهق و خصوصا در اصفهان وجود دارد کار شدنی تر است به نظر من عزیزان مسول و شورای شهر میمه نباید نسبت به اصل موضوع بی تفاوت باشند و از تلاش و کوششهایی که باعث می شود شهر و بخش میمه دوباره همانند دوران قبل از اتوبان کاشان قم تهران رونق بگیرد مضایقه و کم کاری و بی توجهی نکنند بدون شک اگر بخش میمه در وسط چهار راه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب استان و کشور باشد موقعیت پیشرفت بیشتری خواهد داشت تا اینکه در مسیر جاده قدیم اصفهان تهران باشد
    عاقبت اندیشی در همه کاری خوب است همان زمان هم که صحبت سر موضوع مسیر قطار سریع السیر اصفهان تهران بود برخی های می گفتند این قطار سریع السیر با دیوار حاشیه بتونی است و جز سر وصداچیزی برای میمه ندارد و برخی ها برای کارخانه سیمانی که دو تای ان در دلیجان بود و پالایشگاهی که یک نمونه از ان مابین شاهین شهر و اصفهان می باشد و شاهین شهر را به برکت عوارض نجومی اش از فرش به عرش برده است البته از لحاظ عمران و شهرسازی
    پس همه چیز نسبی است و پدیده صد درصد خوب یا صد درصد بد نداریم باید خوبی ها و بدی های انرا سبک و سنگین کرد و تصمیم درست را گرفت اما نگاه انداختن به عقبه تصمیمات مردم و مسولین شهر و بخش میمه و حال و روز فعلی و اینده مان نشان می دهد درست تصمیم گیری و عمل ننموه ایم

    (0)
  13. .......................... می‌گه:

    یکی از مشکلات شهر و بخش میمه نبود اشتغال و افزایش مهاجرتها می باشد و به تبع ان رفتن ادارت و ارگانها و امکانات از این منطقه می باشد اینکه تابحال مردم و مسولین بخش میمه نتوانسته اند در زمینه صنهت و اشتغال کار قابل قبول و شایسته ای انجام بدهند از حال و روز جمعیت در حال مهاجرت و امکانات در حال افول ان مشخص است از طرفی با وضعیت بحرانی اب در استان همین صنایع پالایشگاه و ذوب اهن هم اب درست و حسابی ندارتد چه رسد به پتروپالایشگاه میمه که در نطفه فریز شده باقی ماند اما در فاصله ۲۸کیلومتری میمه و بخش میمه سه شهرک صنعتی به نامهای شعرک صنعتی دهق و شهرک صنعتی علویجه و شهرک صنعتی بزرگ اصفهان وجود داشته ودر حال گسترش است حقایق موحود نشان می دهد با توانایی ها و ظرفیتها و نفوذ و تمکن مالی که مردم و مسولین بخش مهردشت یعنی دهق و علویجه داشته اند برای انها خواستن توانستن است و اصل وجود این شرکتها و صنایع و شهرکها خود موید این توانایی انهاست تنها مشکل انها در مسیر ارتباطات اصلی واقع شدن است که کوتاه ترین مسیر منتهی به میمه می شود تا اصفهان یا نجف اباد پس بر مسولین شهر و بخش میمه خصوصا شوراها و بخشدار و نماینده محترم واجب است که همانند قضیه قطار سریع السیر اصفهان تهران که از قدرت و نفوذ دلیجانی ها کمک زیادی گرفته شد اینبار هم از نفوذ و قدرت توان زیاد دهقی ها و علویجه ای ها ت

    (0)
  14. عمق دیدگاههای ما کجاست ؟ می‌گه:

    عزیزان مسول و همشهری توجه داشته باشید دهقی ها و علویجه ای های توانمند و صاحب نفوذ و اکثرا متمول که در انسوی کوههای و صحاری ازان و خسرو اباد و حسن رباط در بخش مجاور و همسایه ما با نام بخش مهردشت زندگی می کنند توانسته اند در فاصله نزدیک به 28 یا 30کیلومتری ما سه شهرک صنعتی با نام(( شهرک صنعتی دهق و شهرک صنعتی علویجه و شهرک صنعتی بزرگ اصفهان )) به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان که به تنهایی 40هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ( شهرک صنعتی بزرگ اصفهان ) داشته و خواهد داشت احداث کنند و دهقی ها برای وصل شدن به شاهراه ارتباطی اصفهان تهران قطعا روی توان رایزنی ها و اجماع نظرها و حمایتهای مردمی و نمایندگان مجلس و مردمی بیشتر حساب کرده اند تا قدرت مالی شهرداری میمه و یا وزوان ؟ همانند کاری که اتحاد شوراهای میمه و وزوان و جوشقان با مسولین و نمایندگان شهرستان دلیجان در مبحث مسیر قطار اصفهان تهران با وجود شروع به کار کریدور شرقی از سمت کاشان داشتند و کار نهایتا به نفع ما تمام شد و ایندگان قضاوت خواهند کرد طی مسیر اصفهان تهران در عرض یک ساعت و نیم و احداث ایستگاه در میمه و دلیجان چقدر بر زندگی و پیشرفت این مناطق و معکوس نمودن مهاجرتها تاثیر خواهد گذاشت
    موقعیتی که شاید خیلی ها همانند گلپایگانی ها و خوانساری ها ارزوی موقعیت منطقه میمه را در کنار بزرگراه اصفهان تهران داشته و دارند ولی ما بدرستی نتوانسته ایم از ان استفاده کنیم و بعید هم می دانم از این پس بتوانیم ؟ فقط تنها شانس دوام و پیشرفت منطقه میمه از طریق گسترش راههای ارتباطی است موضوعی که احداث ازادراه اصفهان کاشان تهران ضرورت اهمیت ان را نشان داد
    زمانی که ما به دنبال شرکت تعاونی کشاورزی گلستان برای کشت زعفران و گل محمدی بودیم و هنوز هم کاری نکرده ایم دهقی ها و علویجه ای ها علی رقم داشتن دو شهرک صنعتی موجود بزرگترین شهرک صنعتی اصفهان را به سمت خود جذب کردند تا دور بودن خود را از راههای اصلی و دور بودن خود از مرکز استان را جبران کنند همانند کاری که گلپایگانی ها و کاشانی ها در مبحث صنعت کرده و می کنند موضوعی که تجارب سالهای گذشته نشان داده که منطقه درک و توانایی ان را نداشته و امروز هم دیگر قدرت ان را هم ندارد پس تنها شانس و مهره های ها همین راهها مواصلاتی موثر برای نزدیک شدن به مراکز صنعتی همجوار و مغفول مانده می باشد
    اما سوال اینجاست که ایا ما می توانیم ضرورت متصل شدن به این مراکز اشتغالزایی و سرمایه گذاری در فاصله 28 یا 30کیلومتری منطقه مان را احساس کنیم و برای انجام ان حداقل تلاش اجتماعی و ادارای و مردمی و نهادی و ملی و منطقه ای داشته باشیم خصوصا از طریق نمایندگان مردم
    بنده و شاید خیلی ها با نظر و تفکر جناب اقای شیبانی موافق هستیم چون بی اعتنایی عزیزان مسول شهر میمه به اصل موضوع و عدم لزوم پی گیری ان اصلا جایز نیست صرف اینکه با حرفها و ایده های شورای قبلی مخالف باشند دلیل نمی شود باید منافع عموم مردم را در نظر گرفت
    جدیت بخشدار و شورا و شهرداری وزوان و دید فرامنطقه ای انها قابل تقدیر است اگرچه در جزئیات و برخی عنوان سازی ها اختلاف نظر داریم ولی اصل موضوع همانند احداث یک کارخانه روغن کشی گلبهار در ونداده موجب ماندن و عدم مهاجرت خیلی از خانواده های همشهری بویژه جوانان در داخل منطقه میمه شده است .

    (0)
  15. دوستار می‌گه:

    محيط را الوده نكنيم شايد انطرف تر براي نفس كشيدن كسي به هواي سالمي نياز دارد همين مانده كه تمامي زمينهاي كشاورزي وروستاي علي اباد زمينهاي مستعد كشاورزي را ازبين ببريم كه چه عايدمدمان شود وبودجه شهرداريها را بيهوده تلف نكنيم كه فردا مسوليم بايد جواب بيت المال را چه دهيم

    (0)
  16. بهروز براتی دهقی می‌گه:

    با سلام خدمت دوستان و مسولین محترم .هر اقدامی توسط مسولین و یا حتی خیرین محترم جهت احداث و افتتاح جاده دهق به میمه باعث تاثیرات شگفتی در بهبود بازار اشتغال جوانان میمه میگردد و بنده به عنوان جوان شهر دهق برای جوانان مومن و آبرو مند شهرهای میمه و ووزوان آرزوی باز شدن مسیر کار وتلاش داریم وفقط از مسولین خواهش داریم که دست به دست هم دهند وبا انسجام این پروژ خوب را به نتیجه برسانند .

    (1)
ارسال نظر


+ 4 = هفت


آخرین خبرها