ایستگاه پمپاژ آب ، نرده های زیر گذر ، چارسنگ و آپارتمان و جدولگذاری

2014-09-29
124 بازدید

مسئله خیلی روشن بود و هنوز هم هست : آب کوهرنگ که با هزار سلام و صلوات به میمه آمد ، بعلت اختلاف ارتفاع مخزن آب مصرفی میمه و زیادآباد و ازان ، وارد مخزن نمی شود و دو اشکال دارد ۱ – امکان ذخیره سازی آب در مخزن وجود ندارد و مقدار مصرف آب […]

DSC06841

مسئله خیلی روشن بود و هنوز هم هست : آب کوهرنگ که با هزار سلام و صلوات به میمه آمد ، بعلت اختلاف ارتفاع مخزن آب مصرفی میمه و زیادآباد و ازان ، وارد مخزن نمی شود و دو اشکال دارد ۱ – امکان ذخیره سازی آب در مخزن وجود ندارد و مقدار مصرف آب کوهرنگ  که کیفیت بهتری دارد در میمه و زیادآباد و ازان کاهش می یابد . ۲ – امکان کلر زنی و در نتیجه کلر سنجی آب وجود ندارد و بدیهی است که این یک تهدید جدی بهداشتی تلقی می شود و سال هاست مغفول مانده است . شاید ۳ سال از تصمصم آقای مهندس اقتداری مدیر وقت آبفای بخش میمه  برای احداث ایستگاه پمپاژ آب کوهرنگ  به داخل مخازن میمه گذشته باشد و مدت هاست یک ساختمان ۶ در ۴ در شرق جاده ی کمربندی  در حال آماده شدن برای پمپاژ آب به مخازن است . این زمان باندازه ی زمانی است که ۱۴۴ واحد مسکن مهر میمه ساخته شد و با سند تحویل مالکین گردیده و قسط ششم تسهیلات آن هم توسط مالکین نیز پرداخت شده است .

DSC06844

این تعویق و تعطیل ، عاملی جز بی توجهی بعضی از مدیران شهرستانی به بخش میمه ندارد و بدیهی است که این بی توجهی ها ، خوش بینی ها را کمرنگ می کند . تصاویر گویای کار انجام شده ای است که دارد سومین مدیر اجرایی آبفای بخش میمه را تجربه می کند و هنوز به بهره برداری نرسیده است .

DSC06843

امیدواریم   شبکه ی بهداشت و درمان که متولی حفظ سلامت مردم است  ، در این زمینه فعال گردد و به وظایف خود عمل کند . افسوس که پرونده های دادگاه میمه زیاد است و قضات دادگاه کم وگرنه مدعی العموم هم می تواند و باید وارد اینگونه مباحث شود و عاملین عدم رعایت بهداشت آب شرب را به دادگاه بکشاند .

DSC06886

پل زیرگذر ، بویژه با دوبانده شدنش رضایت مردم را برانگیخته است . مردم اهل نظری داریم و این گرچه برای مدیران  ، شاید دردسر ساز باشند اما از وجوه مثبت جامعه ای تلقی می شوند که بی تفاوت نیست . این روزها افراد زیادی با مراجعه به مسئولان سایت صبح میمه درخواست دارند که شهرداری محترم قبول زحمت نموده و نرده های زیرگذر را با ارتفاعی مناسب که بتواند تکیه گاهی هم برای تردد پیاده های معمر باشد در نظر بگیرد و به نظر می رسد ، شهرداری محترم که همت خویش را به جلب رضایت مردم معطوف داشته است نسبت به  اجابت این درخواست  ، اقدام نماید .

DSC06888

مجتمع مسکونی کوی ۲۲ بهمن عمری ۳۵ ساله دارد و برای نخستین بار شهرداری در این منطقه ی جمعیتی که علاوه بر تعداد خانوارهای ساکن ، راههای پر رفت و آمدی هم محسوب می گردند ، اقدام به جدول گذاری و احداث جوی خیابان نموده است . این روزها مردم بیشتر احساس می کنند شهرداری غمشان را می خورد و این اعتمادسازی برگ برنده ی شهرداری در کارهای توسعه ای آتی است .

مسکنG

مسکن مهری ها ، سنت و مدرنیته را در کنار هم دارند . هم آپارتمان نشین هستند و هم در محوطه ی بیرونی آپارتمان ها  ، از مزایای زندگی سنتی استفاده می کنند . بامداد روز گذشته که گذر پیاده روی بامدادی ام  به آن سمت افتاده بود ، آتش چارسنگ مسکن مهری ها که معمولا تا پاسی از شب با چای آتشی  و سیب زمینی کبابی روشن است ، ادامه داشت . زمان می برد  تا آدم ها ی سنتی به زندگی در چار دیواری آپارتمانها قناعت کنند . خدا کند گرمای زندگی شان هیچوقت به سردی ، نگراید .