گزارش ستاد نماز جمعه ی وزوان و حاشیه ها – ۹۳/۷/۴

2014-09-27
351 بازدید

  گزارش : ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف تصاویر – جهانگیر حدادیان نماز پرشکوه جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی نخست نماز پس از حمد […]

 

CIMG6389

گزارش : ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف

تصاویر – جهانگیر حدادیان

نماز پرشکوه جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید .

CIMG6416

خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی نخست نماز پس از حمد و ثنای الهی خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوی توصیه کرد . وی خطبه ی اول نماز را به گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس اختصاص داد .

CIMG6415

اهم مطالب خطبه ی اول نماز به شرح زیر است : جهاد از فروع مسلم دین و بر هر انسان مکلف واجب می باشد . جهاد ابتدایی با امر پیامبر و امام واجب می شود و دفاع در هر شرایطی واجب است . انسان مکلف است در شرایط لازم از جان و مال و میهن خود دفاع کند. در ادیان الهی بر فریضه ی جهاد و دفاع تاکیدات فراوانی شده است. عقل و شرع حکم می کند که انسان در دفاع از جان، مال و ناموس خود در مقابل متجاوز بایستد. هیچ انسان عاقل نمی پذیرد که در برابر متجاوز تسلیم شود و از خود واکنشی نشان ندهد.

CIMG6402

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: همانا خداوند دوست ندارد انسانی را که در خانه اش مورد هجوم قرار گیرد و از خود دفاع نکند. اگر انسان در راه دفاع از جان و مال و ناموس خود کشته شود شهید محسوب می شود.

CIMG6387

مرزهای جمهوری اسلامی را جوانان برومند کشورمان نگه داشتند و اجازه تجاوز استکبار به کشورمان ندادند.

شهدای جنگ تحمیلی مصداق مجاهدان فی سبیل الله بودند . بسیاری از ایشان حتی از زندگی که تازه شروع کرده بودند دست کشیده و به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند.

CIMG6395

ملتی که روحیه جهادی و فرهنگ دفاع را دارد هرگز شکست نمی خورد. همانطوری که پیامبر اکرم می فرمایند: همانا یکی از درهای بهشت باب المجاهدون نام دارد و کسانی از آن وارد می شوند که جهاد در راه خدا را انجام داده باشند. همچنینی می فرمایند: همانا انسان با ایمان هم با شمشیر و سلاح و هم با زبان خویش دفاع می کند.

CIMG6388

بعد از جنگ تحمیلی استکبار به تهاجم فرهنگی و به استفاده از ماهواره ، ترویج بدحجابی ، اعتیاد و … روی آوردند تا سیلی ای که در دوران دفاع مقدس خوردند را جبران کنند. هر انسان مسلمان وظیفه دارد با سلاح بینش و بصیرت مردانه در برابر این تهاجم پنهان بایستد. در گذشته مردم دشمن را باور کرده بودند که پیروز شدند. اگر در دوران دفاع مقدس پیروزی بدست می آوردیم به خاطر اتحاد ملت ایران بود. اگر می خواهیم در جنگ فرهنگی شکست نخوریم بید باور داشته باشیم که ترفند امروز دشمن همین تهاجم فرهنگی ست که حقیقتا رمز پیروزی در این جنگ باور داشتن این امر می باشد ان شاء الله.

CIMG6428

خطبه دوم :

امروز مصادف است با سالروز پیوند حضرت امیر و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیهما) و انشا ءالله زمینه ازدواج آسان به مبارکی این روز فراهم گردد.

CIMG6438

۳۱ شهریور یادآور تجاوز صدام به مرزهای کشور اسلامی می باشد اما به اشاره امام ملت ایران بسیج شده و صدام را در رسیدن به هدف شوم خود نابود نمودندو فرمودند جوانان ما در شرایط محاصره اقتصادی و جنگ تحمیلی ثابت کردند که اگر بخواهیم می توانیم.

مناسبت های حال و آینده:

بازگشایی مدارس و توجه به تحصیل و تعلیم و تربیت. سالروز شکست حصر آبادان و آغاز عملیات ثامن الائمه- شهادت امام محمد باقر(ع) و جمعی از فرماندهان عملیات شکست حصر آبادان.  ۷ مهر روز آتش نشانی – ۹ مهر روز جهانی سالمندان

CIMG6439

حضور ریاست محترم جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل که در آن از حقوق ملت ایران و ملت های منطقه دفاع کردند و سخنان ایشان حجت را بر همگان تمام کرد و جدیت ایران در مقابله با تروریسم را بر جهانیان آشکار نمود.از دیگر اتفاقات مهم پیروزی مردم یمن و موفقیت در بازپس گیری انقلاب به تاراج رفته ایشان است و نشان داد که اراده مردم بر خواست ایادی کاخ سفید پیروز خواهد شد.

در حاشیه ها 

 با اعلام مجری نماز و پس از اقامه ی نماز عصر ، نمازگزاران جمعه ، به شکرانه ی سلامتی مقام معظم رهبری ، دو رکعت نماز شکر ، بصورت فرادی و با هماهنگی بجای آوردند .

CIMG6431

آقای محسن روستا ، مجری نماز امروز

CIMG6414

بر اساس این گزارش سرهنگ قربانی ، فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه در بین دو نماز و بمناسبت هفته ی دفاع مقدس به ایراد سخن پرداخت . وی در سخنان کوتاه خود که با ایجاز و اختصار بیان می شد نقش رزمندگان اسلام را در دو دوره ی قبل  و بعد از فتح خرمشهر بی بدیل دانست و عامل اصلی توفیقات رزمندگان اسلام را تبعیت بی چون و چرا از مقام عظمای ولایت عنوان کرد .

CIMG6422

سخنرانی سرهنگ بدون حاشیه نبود . وی که در جریان سخنرانی خود از حجت الاسلام والمسلمین زمانی به عنوان امام جمعه ی بخش میمه یاد کرده بود ، ظاهرا با رسیدن یادداشت اعتراضی یکی از نمازگزاران ، در حالی که به نظر می رسید تحت تاثیر یادداشت از مبحث اصلی نیز دور شده است ، در یک جمله ی کوتاه دو بار از عنوان بخش “میمه و وزوان ” و شاید بعنوان جبران مافات استفاده کرد .

CIMG6419

سرهنگ قربانی بعنوان یک مقام ارشد نظامی  شهرستان باید بیش از دیگران به این نکته واقف باشد که بخشی با این عنوان در حوزه ی تقسیمات کشوری شهرستان شاهین شهر و میمه ، تعریف نشده است و کاربرد این عناوین غیر واقعی  ، نتیجه ای جز ایجاد اختلاف در بخش میمه ندارد و مدیران شهرستان اگر خود را شایسته ی  احراز جایگاه  حل و فصل اختلاف سلیقه ها می دانند ، باید ضمن عمل به مر قانون  ، همه را به قانون دعوت کنند . گفتنی است سرهنگ قربانی چندی پیش نیز در مراسم معارفه ی  فرماندهی حوزه ی مقاومت امام سجاد میمه  ،  این عنوان غیر واقعی را مورد استفاده قرار داده بود که تلقی سهوی بودن ، مانع از بروز اعتراض ها گردید .

CIMG6448

به مناسبت سالروز ازدواج علی ع و فاطمه س ،  پایگاه مقاومت شهید منتظری شهر وزوان در طول برگزاری مراسم نماز جمعه ، از نمازگزاران با صرف شربت و شیرینی پذیرایی کردند .  این پایگاه همچنین تعدادی  ” چفیه ” بعنوان نمادی از سالهای دفاع مقدس در بین نمازگزاران جمعه توزیع نمود .

CIMG6453

امام جمعه ، سرهنگ قربانی ، حدادیان رئیس ستاد نماز جمعه ی وزوان و جمعی از نمازگزاران