پس از دعای ندبه ، کار بزرگ شهرداری و احیاء باغات انگور

2014-09-20
218 بازدید

در کار ِ عشق دوری و هجران به ما رسید یوسف که رفت غُصّه ي کنعان به ما رسید … دل های ما کنار ِ شما آبرو گرفت آقا  چقدر از کرَمَت نان به ما رسید چشم انتظاران حضرت عشق ، هنوز بامید روزی که تو خواهی آمد ، می آیند و هر جمعه در […]

DSC06770

در کار ِ عشق دوری و هجران به ما رسید

یوسف که رفت غُصّه ي کنعان به ما رسید

… دل های ما کنار ِ شما آبرو گرفت

آقا  چقدر از کرَمَت نان به ما رسید

چشم انتظاران حضرت عشق ، هنوز بامید روزی که تو خواهی آمد ، می آیند و هر جمعه در صف ندبه خوانان می نشینند . اگر منتظر واقعی هم نباشند دلشان باین خوش است که با منتظران واقعی ، هم ناله و هم دست و همداستان شده اند . صبح جمعه برای ما هم فال است و هم تماشا . در عین حال که با زمزمه های عاشقانه ی مداحان اهل بیت  ، فرصت عرض ارادت و ادب به ساحت آن خسرو خوبان پیدا می کنیم ، با دوستان تجدید دیدار می شود و معمولا ” پس از دعای ندبه ها ” خالی از لطف نیست . زیارت امامزاده سیده صالحه خاتون س ، توفیق تثبیت شده ی هفتگی شده است .

DSC06779

اجرای طرحهای توسعه ای و عمرانی در شهر ، شوق برانگیز است . پل زیرگذر به بهره برداری رسیده است و با آغاز ماه مهر ، رفت و آمد دانش آموزان به مدارس و فرهنگیان محترم به اداره ی آموزش و پرورش  ، از این مسیر سهل الوصول ، امکان پذیر است .

DSC06780

انجام این کار که به نسبت طرحهای شهرداری میمه در گذشته ، بزرگ به حساب می آید ، علاوه بر حل مشکل رفت و آمد مردم ، شهرداری را برای پروژه های بزرگتر آماده می کند . مردم نیز به طرق مختلف مراتب تقدیر و تشکر خود را به شهردار اعلام می کنند و قدرشناسی مردم ، اعتماد به نفس و خودباوری مجموعه ی شهرداری و شورا و بویژه دفتر فنی را افزایش می دهد . امیدواریم کاربران محترم صبح میمه با ارسال کلمه ی ” تشکر” به شماره ی 09131125070 شهردار محترم میمه را از مراتب قدرشناسی خود آگاه نمایند .

DSC06785

امروزه باغات انگور در نقاط مختلف کشور وجود دارد اما ” برند میمه ” چیز دیگری است . تعداد شهرهایی که به لحاظ فراوانی و مرغوبیت و تنوع ، نام شهرشان از انگور گرفته شده باشد ، به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد . میمه ، در نام زیبای خود وامدار انگور است . قبلا شرح این مورد آمده است و تکرار ، خالی از خلل نیست.

DSC06781

باغات انگور میمه هم چنانکه افتد و دانی به دست فراموشی سپرده شده است و بی حاجت قحط و غلا ، در حال نابودی است . نیاز به عزم جدی برای حفظ  باغات وجود دارد و این مهم هم فقط دستوری نیست . باید اطاق های فکر اداره ی شهر و برنامه ریزان و آینده نگران میمه و بویژه سازمانهای دولتی و رسمی مثل جهاد کشاورزی ، در خصوص احیائ باغات چاره اندیشی کنند . باید باغداری ترجمه به منافع شود . قبلا که این باغات حفظ می شدند و هر سال پر رونق تر می گشتند به این دلیل بود که منافع باغات مستقیما به سفره ی مردم می آمد . همه ی اجزاء انگور قابل استفاده بود و بقول قدیمی ها ” جان مردم را بیرون می انداخت ” از غوره و آبغوره گرفته تا کشمش و دوشاب ، در ماندن  و امرار معاش مردم ، نقش داشتند .  آقای دکتر اسگری که دارای  کرسی استادی در دانشگاههای امریکا بوده اند و سیر و سلوک متواضانه ی ایشان ، نشان از فرهیختگی تحسین برانگیزشان دارد ، در کوچه رشید باغات بالا ، مشغول دیوار کشی باغ و احیاء آن هستند  . با عشق و علاقه پای کار ایستاده اند و کارشان واقعا قابل احترام است .

DSC06783

برای عرض خداقوت و خسته نباشید و تهیه ی تصویر ، توقف و از مصاحبت ایشان و همکارانشان بهره مند شدم . دکتر که دنیا گشته است و بقول میمه ای ها ” دنیا گشته بهتر از دنیا خورده ” است  ، بر احیای باغات تاکید فراوانی دارد . باغ زیبایی هم در پلاک اول کوچه رشید دارد . آقای دهقان ، رفیق گرمابه و گلستان ایشان که خوش مصاحبت است و خوش برخورد  پیشنهاد می داد که مسئولین رسمی کشاورزی به دنبال تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای احیاء باغات باشند و مثلا بانک کشاورزی ،  تسهیلات 30 میلیون ریالی برای دیوار کشی در اختیار مردم قرار دهد . بدیهی است بر این کار منافع مختلفی مترتب است که هر یک از این منافع بیش از 30 میلیون ریال برای اقتصاد کشور ، هزینه بر است . امیدواریم ؛

هر کسی کو دور ماند از اصل خویش

باز جوید روزگار وصل خویش