گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۳/۶/۲۸

2014-09-20
73 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز تصاویر – حامد دهقانزاده نماز جمعه این هفته ، به امامت حجت الاسلام  والمسلمین آقای زمانی امام جمعه بخش میمه ، درمسجد جامع با شکوه هرچه تمامتر اقامه شد.خطیب جمعه میمه بعد از سفارش به تقوای الهی با بیان این نکته که بنا به فرمایش رسول خدا (ص) برترین کار […]

IMG_2754

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

تصاویر – حامد دهقانزاده

نماز جمعه این هفته ، به امامت حجت الاسلام  والمسلمین آقای زمانی امام جمعه بخش میمه ، درمسجد جامع با شکوه هرچه تمامتر اقامه شد.خطیب جمعه میمه بعد از سفارش به تقوای الهی با بیان این نکته که بنا به فرمایش رسول خدا (ص) برترین کار نزد خداوند توکل بر اوست خطبه اول خود رابه بیان مطالبی پیرامون توکل اختصاص داد .

IMG_2730

ایشان با استناد به این حدیث از امیر المومنین (ع) که فرموده اند: قویترین مردم از نظر ایمان افرادی هستند که توکلشان بر خدا بیشتر است وهمچنین این حدیث از رسول اکرم (ص) : هرکس دوست دارد قویترین مردم باشد برخداوند توکل کند.اهمیت توکل و رابطه آن با اعتماد به نفس را بیان کردند.ایشان همچنین در ادامه خاطر نشان کردند که توکل به  معنای فقط  نشستن ودعا کردن نیست بلکه لازمه توکل ، تلاش و پشت کار فرد است.

IMG_2731

“هیچ قدمی به سمت نماز جمعه برداشته نمیشود مگر آنکه خداوند به برکات آن صاحبش را از عذاب دوزخ دور گرداند”این حدیث از امام جعفر صادق(ع) سر آغاز خطبه دوم بود.

IMG_2763

حجت الاسلام زمانی در ادامه خطبه دوم خود با توجه به مناسبت های پیش رو واتفاقات اخیر، مهمترین خطر جامعه اسلامی را در حال حاضر، پس از استکبارجهانی و اسرائیل ،گروهک تروریستی داعش دانستند و بر لزوم همکاری همه ی کشورهای مسلمان برای ریشه کن کردن این گروهک تاکید کردند.

IMG_2744

پایان بخش خطبه ها بیان مناسبت های هفته بود.۲۵ ذی الحجه روز دحوالارض آخر ذی القعده سالروز شهادت جواد الائمه ،۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس و اول مهرماه  بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس و دانشگاه هااز جمله مناسبت های مورد اشاره بود . امام جمعه ی محترم در پایان خطبه های دوم نماز از مدیران استان و شهرستان خواست با توجه به زمینه های سرمایه گذاری و تولید در بخش میمه ، با برنامه ریزی مناسب و ایجاد جاذبه های لازم  و حفظ اشتغال موجود و ایجاد مشاغل جدید از مهاجرت جمعیت ، جلوگیری نمایند .

IMG_2801

بر اساس این گزارش  ، با توجه به سفر امام جمعه ی محترم به عتبات عالیات ، هیات علمدار میمه با نصب پارچه نوشته ای ، بازگشت امام جمعه و جمعی از اعضای هیئت علمدار را از این سفر روحانی گرامی داشته بود .

IMG_2781

آقای محمد رحمانیان ، مجری نماز امروز

IMG_2767 IMG_2768
IMG_2794