رئیس جامعه ی مدرسین : دولت مورد حمایت رهبری است

2014-09-16
67 بازدید

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دولت مورد حمایت رهبری است، گفت: یکی از کارهای اساسی دولت، رابطه گرم و صمیمی با مرجعیت است. به گزارش ایرنا، وی در دیدار حجت الاسلام نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات در قم افزود: تاکنون اظهارات رییس جمهوری، مناسب […]

یزدی

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دولت مورد حمایت رهبری است، گفت: یکی از کارهای اساسی دولت، رابطه گرم و صمیمی با مرجعیت است.

به گزارش ایرنا، وی در دیدار حجت الاسلام نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات در قم افزود: تاکنون اظهارات رییس جمهوری، مناسب و همراه با رهبری بوده و صحبت هایی که با معظم له زاویه داشته باشد از ایشان شنیده نشده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیات دولت مطالب مهمی را تذکر دادند و در اجلاسیه اخیر خبرگان رهبری به رییس جمهوری تاکید شده که باید به تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه شود و کارهای اجرایی و عملیاتی صورت گیرد و این طور نباشد که این مباحث تشریفاتی تلقی شود.

آیت الله یزدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی در جلسه رسمی مطالبی را بیان فرمودند، باید آثارش را مشاهده کرد.

وی همچنین گفت: یک سری قراردادها یا مسائلی وجود دارد که از طرف حوزه به دلیل داشتن پشتوانه دینی و مبانی اسلامی و اعتقادی تعارف و شوخی بردار نیست و برای حوزه تفاوت نمی کند دولت در دست چه کسی هست، چون دولت ها تغییر می کنند اما اعتبار حوزه های علمیه ثابت و احترام مراجع تقلید باقی است.

آیت الله یزدی، جایگاه قم را به لحاظ دارا بودن ویژگی های خاص، متفاوت تر از سایر استان های کشور دانست و افزود: در دیدارهایی که با مسوولان صورت می گیرد، توصیه می شود احترام مراجع را حفظ کنند و از نظرات و رهنمودهای آنان استفاده شود؛ بعد از مراجع، جامعه مدرسین است که استادان برجسته و محترمی جزء رسمی این جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: کار اولی که باید انجام شود، رابطه دولت با مرجعیت گرم و صمیمی باشد و نگذارید این رابطه سرد یا قطع شود.

وی در عین حال برقراری رابطه صمیمی با مراجع و علما را کاری دشوار ذکر کرد و افزود: در برخی مواقع ،مسائل جزئی به وجود می آید که ممکن است این رابطه را ‘کدر’ کند.

آیت الله یزدی با تاکید بر اینکه رابطه دولت با مراجع در استحکام نظام نقش زیادی دارد، اظهار کرد: این رابطه در عمق اعتقادات مردم تاثیر دارد و وقتی مردم ببینند دولت مورد رضایت مراجع است، مشکلات را تحمل می کنند اما اگر برداشت نارضایتی رهبری یا مراجع از دولت وجود داشته باشد مشکلات زیادی به وجود می آید.

وی با اشاره به شایعاتی که در باره به تعویق افتادن سفر رییس جمهوری به استان قم وجود دارد، گفت: با این شایعات ممکن است برداشتی در ذهن طلبه ها ایجاد شود که شاید مسائلی در پشت پرده وجود دارد، بنابراین این سفر باید انجام شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به موضوع افزایش جمعیت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند که باید به مساله رشد جمعیت توجه شود و گرنه کشور ما در سال های آینده، پیر و فرسوده می شود، بنابراین خوب است در آغاز سال تحصیلی، مسوولان این نکته را به دانشجویان و طلبه های دختر تذکر دهند.

به گفته آیت الله یزدی بی توجهی به مساله رشد جمعیت مخالفت با نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر برخی مصادیق فعالیت های دادستانی و فرماندهی انتظامی قم خاطرنشان کرد: مبارزه با مفاسد اجتماعی در استان خوب است ولی توقع طلبه ها بیش از اینهاست.

وی در پایان از حجت الاسلام و المسلمین نمازی به عنوان یکی از روحانیان فعال حوزه علمیه یاد کرد که آشنایی خوبی با مبانی فقهی و اسلامی دارد.

مشاور وزیر کشور حجت الاسلام و المسلمین ‘داوود نمازی ‘ نیز در این دیدار از آیت الله یزدی به عنوان یکی از شخصیت های باسابقه انقلابی یاد کرد که نقش برجسته وی در شکل گیری انقلاب اسلامی قابل انکار نیست.

وی به جایگاه ممتاز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نزد حوزویان و گروه های مختلف مردم اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه اعضای این جامعه از سلائق متفاوت سیاسی برخوردار هستند اما برآیند و خروجی جامعه مدرسین قابل اعتماد است