ضرورت توجه بیشتر به جاذبه های میمه

2014-09-16
158 بازدید

میمه بعنوان ورودی استان اصفهان و اصفهانی با جاذبه های جهانی گردشگری ، باید بیش از این در زمینه های مختلف توریست پذیری ایفای نقش کند . ” ژئوپارک ” شدن تخت سرخ که ظرفیت هایش را هم دارد بماند برای طرحهای بلند مدت و زمان بر که مقداری هم مستلزم تامین اعتبار است ولی […]

DSC06661

میمه بعنوان ورودی استان اصفهان و اصفهانی با جاذبه های جهانی گردشگری ، باید بیش از این در زمینه های مختلف توریست پذیری ایفای نقش کند . ” ژئوپارک ” شدن تخت سرخ که ظرفیت هایش را هم دارد بماند برای طرحهای بلند مدت و زمان بر که مقداری هم مستلزم تامین اعتبار است ولی داشته های فعلی ما بدرستی معرفی شود . در روزهای گذشته که موج چندمی از مسافرت های  تابستانی ایجاد شده است  ، به تناسب افزایش این مسافرت ها ، بازدید از موزه و قنات هم افزایش یافته است و جا دارد که شهرداری محترم با نصب تابلو مسافرین محترم را به این محل ها راهنمایی کند. تابلوی که ملاحظه می فرمایید ظاهرا آدرس دادن قنات است ، اما تجربه ی اطرافیان این مسیر ثابت کرده است که ” جوینده ، یابنده نیست ” . آدرس دادن ما مثل آدرس دادن اصفهانی هاست . ” الناس علی دین ملوکهم ” شما اگر در میدان اصفهان میمه تصمیم بگیرید که با کمک این تابلو به قنات تاریخی مزدآباد بروید ، کدام مسیر را باید انتخاب کنید؟ همین وضعیت را موزه ی مردم شناسی میمه دارد . باید مسیرهای منتهی به موزه و قنات باندازه ی کافی تابلوهای آدرس دهی داشته باشند . درست راهنمایی کردن تازه واردین ، معرف فرهنگ شهری میمه است . اینها انتظارات کمی است و هزینه بر هم نیست  و شایسته است حالا که شهرداری دست به کارهای بزرگ می زند از این کارهای کوچک غافل نماند .

DSC06691

تعمیر و مرمت خانه های قدیمی میمه توسط مالکان ، در دستور کار قرار گرفته و این ازاتفاقات خوشایند شهر است . چندین سال قبل مرحوم عیسی خان گرانمایه اقدام به تعمیر و مرمت خانه ی قدیمی خود نمود و این تعمیر و مرمت با لحاظ کردن معماری سنتی ، این روزها هم چشم انداز جالبی دارد .  جا دارد خانه های قدیمی میمه بویژه خانه هایی که خاطراتی تازیخی را نیز با خود دارد ، مثل خانه های مرحومین قیصر خان گرانمایه و میرزا رضا سعیدیان و امثالهم با مساعدت میراث فرهنگی تعمیر و مرمت گردد و بعنوان جاذبه های گردشگری مورد بازدید قرار گیرد به این وسیله  علاوه بر معرفی بهتر میمه ، تاثیرگذاران شهر نیز با مرگ خود پایان نیافته باشند و آثار و یادگارهای آنان همچنان مورد توجه مردم باقی بماند . تصویر بالا مرمت و بهسازی خانه ی مرحوم آزادخان گرانمایه را نشان می دهد که این روزها در دست اجراست و جا دارد که از آقازاده ی ارجمند ایشان آقای مهندس خسرو گرانمایه که اقدام به این مهم نموده اند سپاسگزاری گردد .