شهدای ونداده – زندگینامه ی شهید عباسعلی امینی

2014-09-10
600 بازدید

منبع : نرم افزار شمیم یار ، دومین یادواره ی شهدای ونداده                                     بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ                       وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ […]

امینی

منبع : نرم افزار شمیم یار ، دومین یادواره ی شهدای ونداده

                                    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

                      وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون

               زندگينامه شهيد عباسعلي اميني

 خانواده ی مذهبي وكشاورز مشهدی غلامرضا امینی در روستاي ونداده از توابع ميمه اصفهان در سوم شهريور سال 1341 صا حب كودكي ميشوندكه بنا بر علاقه و ارادتي كه به علمدار وسقاي كربلا دارند نام وي را عباسعلي میگذارند، دامان پر مهر ومحبت مادرش حاجيه شهربانو رحمانيان محل پرورش و تربيت محل پرورش و تربيت اين كودك ميشود تا در اينده فرزندي معتقد به اسلام ومحب اهل بيت علیهم السلام تحویل جامعه بدهد . شهید امینی در سن شش سالگی وارد دبستان انوشیروان روستا شده و اموختن را شروع مينمايد اما در كنار تحصيل و در همان كودكي كار و كمك كردن به پدر در امر كشاورزي را مي اموزد ، اما هنوز بيش از ده بهار از عمرش نگذ شته كه درسال 1350تقدير الهي پدرش را به ديار باقي و به جوار رحمت خود فرا ميخواند و وي تكيه گاه اصلي خود را از دست مي دهد. تنها فرزند ذكور خانواده، حالا می بايست علاوه برخود ، مسئوليت و سر پرستي خانواده را هم برعهده بگيرد ، لذا با اراده اي محكمتر از قبل ضمن ادامه تحصيل ، به كار وتلاش در امر كشاورزي می پردازد. مقطع ابتدائي در شهریور ماه سال 1352 به پايان رسيد و در مهر ماه همان سال جهت ادامه تحصيل، راهي شهر وزوان و درمدرسه راهنمائی کوروش کبیر شروع به تحصیل نمود و در خرداد ماه سال 1355 این مقطع را به پایان رسانید ، سپس در مهرماه همان سال تحصیلات دبیرستان را شروع نمود . اواسط تحصيلات متوسطه ایشان همزمان با اوجگيري مبارزات ملت مسلمان ايران علیه رژیم استبداد بود كه وی هم همگام و همصدا با سایر مردم روستا در راهپیمائی ها ، شرکت در جلسات مذهبی و… شرکت مینمود که پيروزي انقلاب اسلامي را در برداشت و سرانجام در خرداد سال 1359 ديپلم خود را در رشته علوم تجربی از دبیرستان دکتر مصدق شهر وزوان اخذ نمود.

درسال1360 درازمون دانشكده افسري شركت وپس از قبولي وارد دانشكده افسري ارتش شد . شهيد اميني علاوه بر تحصيل علم ودانش نظامي از مطالعه مباحث اسلامي وهمچنين تزكيه نفس وخود سازي و… غافل نگرديد و دوران تحصيل دانشكده افسري درسال 1363 با اخذ درجه ستوان دومي پايان  پذيرفته و جهت اموزش هاي تخصصي به مرکز اموزش پیاده شهر شیراز اعزام و چند دوره را با موفقيت به پايان رسانید. در اين مقطع مي بايست خدمت در يكي از يگانهاي نيروي زميني ارتش را انتخاب نمايد كه به لحاظ موقعيت خانوادگي وسرپرستي مادر و خواهر، مي توانست یگانی و مكاني را  انتخاب نمايد كه بتواند حداقل مشكلات خانواده را مرتفع نمايد، اما وي بر خلاف خواسته ديگران عمل کرده  ولشگر پياده 28 كردستان را انتخاب و در ابتدای سال 1364راهي كردستان میشود و پس از سازماندهي در اين لشگر به منطقه اعزام میگردد .  در اواخر تیر و همچنین مرداد ماه سال 1364در عمليات قادر که در منطقه عمومی استان اربیل عراق (سیدکان) انجام شد شرکت نمود و در این عملیات از ناحيه پاي راست مجروح ودر بيمارستان بستري شد و پس از بهبودي نسبی ضمن بازگشت به منطقه به شش ماه ترفيع نائل امد. در خرداد ماه  1366 به درجه ستوان يكمي نائل گردید كه در اين مقطع مادر و خواهر از وي مي خواهند كه براي ازدواج اقدام كند و وي  با بيان اين مطلب كه ميترسم  اگر پاي زن و فرزند به ميان بيايد در ادامه راهم سست شوم ، لذا قول ازدواج پس از اتمام جنگ را ميدهد . چند روز قبل از شهادت ، از محل خدمت خود در منطقه مریوان به همراه گروهش جهت جلوگیری از پیشروی بیشتر متجاوزین بعثی عراق به جبهه ميمك واقع در منطقه عمومی ایلام اعزام ودر مورخه  14/5/1366در يك عمليات محدود عليه متجاوزین عراقی به منظور باز پسگیری نقاط اشغال شده شركت و در حين عمليات از ناحيه پا مجروح ميگردد، اما اين جراحت  نميتواند در اراده و عزم وي خللی بوجود اورده و او را از ادامه عمليات و فرماندهي نیروهای تحت امرش باز دارد  لذا  تا اخرين نفس با متجاوزین بعثی میجنگد تا سر انجام در ميدان نبرد به شهادت ميرسد ، اما امکان خارج نمودن جنازه وي از صحنه نبرد فراهم نمیگردد و حدود 5 ماه زيراتش باقي ميماند تا اينكه ان نقطه ازاد و پيكر مطهرش شناسايي و به زادگاهش منتقل ميشود و در تاريخ 11/10/1366پس از تشيع با شكوه در گلزار شهداي ونداده و در كنار ديگر همرزمانش ارام ميگيرد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد