منابع طبیعی و اداراتی که باید در میمه مستقر باشند

2014-09-09
112 بازدید

شاید نظام اداری و ساختار تشکیلاتی دستگاهها ، نیازمند تغییرات و چکش کاری هایی باشد تا هر چیز در جای خودش قرار بگیرد . شاید هم باید مدیران استانی انعطافهای مدیریتی  لازم را داشته باشند تا خدمات به جامعه ی هدف برسد . گذشته از اداراتی نظیر راه و شهرسازی و محیط زیست و آبفای روستایی […]

شاید نظام اداری و ساختار تشکیلاتی دستگاهها ، نیازمند تغییرات و چکش کاری هایی باشد تا هر چیز در جای خودش قرار بگیرد . شاید هم باید مدیران استانی انعطافهای مدیریتی  لازم را داشته باشند تا خدمات به جامعه ی هدف برسد . گذشته از اداراتی نظیر راه و شهرسازی و محیط زیست و آبفای روستایی  و هلال احمر و … که دلایل ضرورت حضورشان در بخش وسیع میمه  ، کم نیست ، ضرورت استقرار اداره ی منابع طبیعی و آبخیزداری در میمه اظهرمن الشمس است . بخش میمه وسیع ترین یا یکی از وسیع ترین بخشهای استان اصفهان است . مساحت مراتع این بخش از مساحت کلی بسیاری از شهرستانهای استان بیشتر است . به اذعان مدیران مرتبط استانی ، مراتع میمه ، سرچشمه ی مولد و زاینده ی بذورات مرتعی استان است . بخش وسیع میمه بیش از 330هزار هکتار مرتع دارد و این مراتع نیازمند مراقبتهای دائمی هستند . ساختمان اداره ی سابق و واحد فعلی منابع طبیعی میمه در تصرف این واحد و در تملک بنیاد مستضعفان است و بنیاد اخیرا با حکم تخلیه اقدام به تملک مایملک خویش نموده است . احتمال دارد مدیران شهرستانی منابع طبیعی هم زیاد دلشان سوخته ی میمه نباشد و بهانه ی خوبی برای تمرکز امکانات در مرکز شهرستان بدست آورده باشند . در این رهگذر انتظار دارد فرماندار محترم که پرداختن به متن را به جای حاشیه در اولویت قرار می دهند و عملا نشان داده اند ، حداقل در تعداد دفعاتی که به بخش میمه آمده اند ، توجه خاصی به بخش میمه دارند ، استقرار اداره ی منابع طبیعی  را در دستور کار قرار دهند و در جهت ارتقاء این واحد اقدام نتیجه بخشی ، داشته باشند .

DSC06624

فرصت را غنیمت شمرده از رئیس واحد میمه آقای رستم پور و مهندس میرطاووسی کارشناس ارشد این واحد که اهتمامشان در حفظ ویژگی های منحصر بفرد حوزه ی منابع طبیعی در بخش میمه  ، تحسین برانگیز است ، سپاسگزاری نموده و انتظار دارد در راستای  تعیین محدوده ی  حرائم روستاها  ، محدوده ی بخش میمه بویژه در نقاط  مورد تجاوز کاشان ، دلیجان ، گلپایگان و نجف آباد را نیز بر اساس مختصات رقومی ، علامت گذاری و میخ کوبی نمایند و بر اساس ماده ی 14 قانون تقسیمات کشوری دستگاههای اداری و اجرایی را به عمل در محدوده ی تقسیمات کشوری ترغیب نمایند .