گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۳/۶/۱۴

2014-09-06
74 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه در مسجد جامع میمه اقامه گردید . امام جمعه ی بخش میمه در خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نماز گزاران به رعایت تقوی به مناسبت ایام ذی القعده و آغاز حرکت کاروانهای حج […]

DSC06588

نماز شکوهمند جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه در مسجد جامع میمه اقامه گردید . امام جمعه ی بخش میمه در خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نماز گزاران به رعایت تقوی به مناسبت ایام ذی القعده و آغاز حرکت کاروانهای حج تمتع ، موضوع بحث خطبه ی اول را فریضه ی الهی حج قرار داد و به تشریح فلسفه ی حج پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است : حج بمعنای قصد مخصوص برای زیارت بیت الله الحرام و آغاز یک هجرت سرنوشت ساز است . از ابتدای خلقت عالم خانه ی کعبه بعنوان نماد توحید و کانون هدایت انسان ها به سوی معبود مطرح بوده است و حج کامل ترین عبادتی است که در همه ی ادیان الهی مورد توجه قرار گرفته است . امام سجاد فرمودند : حق حج و زیارت بیت الله الحرام بر تو آن است که بدانی آن سیری بسوی پروردگار محسوب می گردد که از گناهان به او پناه می بری و آنچه را بر تو واجب نموده تدارک می نمایی . حج یکی از شعاءر الهی و اصول مسلم ادیان توحیدی است که دنیایی از عرفان و شناخت را بهمراه دارد و هدف از انجام آن عبادت و بندگی خالصانه و پیروی از پیامبر و امام معصوم است . امام باقر فرمودند : کمال حج انسان ، شناخت و پیروی از امام زمان خویش است .

DSC06589

نکته ی مهم اینکه حج برای افرادی که استطاعت لازم را دارند واجب می شود و در اولین فرصت باید انجام شود . تحمل هزینه ها و سختی ها هم وقتی در راه خدا باشد بر انسان آسان می گردد

 در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم

 سر زنشها گر کند خار مغیلان غم مخور

حج نماد وحدت و فریاد توحید است که همه ی موحدان از نقاط مختلف جهان با رنگ و زبان و نژاد متفاوت در کنار هم شعار توحید را سر می دهند و از شیطان بیزاری می جویند . پیامبر اکرم می فرماید : هر کس استطاعت داشته باشد و عمدا انجام فریضه ی حج را ترک کند از دین خدا خارج و کافر می باشد و مسلمان از دنیا نخواهد رفت .

DSC06594

شخصی خدمت رسول خدا آمد و عرض کرد علاقه ی زیادی برای رفتن به سفر حج دارم اما توانایی لازم را ندارم . حضرت فرمود : علیک بالجمعه فانها حج المساکین .

کعبه یک سنگ نشانی است که ره گم نشود

حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست

DSC06583

خطبه ی دوم نماز جمعه با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد و مناسبتهای هفته مورد تاکید قرار گرفت . اهم مطالب خطبه ی دوم بشرح زیر است :

امام امت فرمودند ملتی که ۱۷ شهریور را پشت سر گذاشته است را نمی توان با توطئه های فرسایشی مرعوب کرد .

DSC06610

تحولات سیاسی و نظامی منطقه و تلاشهای قدرتهای استعمارگر برای سلطه بر منافع کشورهای جهان سوم و حرکت ایذایی برای تشکیل خاورمیانه ی جدید بخشی از سیاستهای استکبار جهانی به سرکردگی هیئت حاکمه ی کاخ سفید است که برای تحقق این اهداف از عوامل و نیروهای خود در منطقه و گروهکهای مزدور مانند داعش و منافقین و بعضی از دولتهای عربی استفاده می کنند اما ناکامی آنها در برابر مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۵۰ روزه نوار غزه ادعای آنها را باطل کرد و این پیام را به همراه داشت که پیروزی نهایی از آن ملت هاست و دخالت و زیاده طلبی کاخ سفید و ایادی او پایانی جز شکست و رسوایی نخواهد داشت .

DSC06602

مناسبت ها :

۱۴ شهریور سال ۶۰ ، شهادت آیت الله قدوسی دادستان کل کشور و رئیس شهربانی کشور و شهادت دومین شهید محراب شهید آیت الله مدنی .

۱۷ شهریور که انسانهای بیگناهی در میدان ژاله ی تهران بدست دژخیمان رژیم شاه به شهادت رسیدند .

۱۱ ذی القعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا  و تبریک این روز عزیز

DSC06604

وضع تحریم های جدید نشانگر غیرقابل اعتماد بودن امریکاست . اعتراف دیرهنگام رئیس جمهور امریکا و پادشاه عربستان به تروریست بودن گروهک داعش نشانه ی رسوایی جدید امریکا و عربستان است . این گروهک دست پرورده ی امریکاییهاست .

توصیه های مقام معظم رهبری به پرهیز از دو قطبی کردن جامعه .

DSC06609

 نفوذ افراد معلوم الحال و مخالف نظام و ارزشهای دینی در عرصه ی سینما و هنر یک خطر بزرگ است که مسئولین وزارت ارشاد نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد .

باید زیرساختهای اشتغال و توسعه ی بخش میمه فراهم گردد تا از مهاجرت ها جلوگیری گردد .

DSC06606
آقای ابوالفضل محرمی ، مجری نماز جمعه ی امروز