پیاده روی امروز ؛ پارک گلستان ، مسکن مهر و شهدای گمنام

2014-09-04
161 بازدید

یکی از اقدامات ارزشمندی که در مسکن مهر میمه انجام شد ، غرس بالغ بر 700 اصله نهال کاج و سرو در حد فاصل پروژه تا ایستگاه گاز بود . نگهداری مسکن مهر و ملحقات آن بعهده ی ساکنین است  و انتظار می رود ساکنین عزیزی که بحمدالله شاداب و با نشاط در واحدهای خود […]

DSC06555

یکی از اقدامات ارزشمندی که در مسکن مهر میمه انجام شد ، غرس بالغ بر 700 اصله نهال کاج و سرو در حد فاصل پروژه تا ایستگاه گاز بود .

DSC06547

نگهداری مسکن مهر و ملحقات آن بعهده ی ساکنین است  و انتظار می رود ساکنین عزیزی که بحمدالله شاداب و با نشاط در واحدهای خود سکنی گزیده و از حظ وافر صاحبخانه شدن با آسان ترین شرایط برخوردار شده اند ،

DSC06549

نسبت به پاکیزه سازی اطراف درختان مسکن مهر که وارد سومین سال حیات خود شده و از رشد مناسبی هم برخوردار هستند ،  اهتمام ورزند .

DSC06554

عزیزان ساکن در مسکن مهر ، جمعی مهربان و صمیمی را تشکیل داده اند و هر شب در مجاورت چارسنگی که در ورودی ساخته شده است ، بساط چای آتشی شان دایر است  و خدا را شکر که این انس و الفت ها وجود دارد و جا دارد با  یک حرکت دسته جمعی نیم ساعته نسبت به پاکیزه سازی محوطه ی درختکاری شده اقدام نمایند و محله ی مهر را الگوی زندگی شهروندی نمایند و همیشه منتظر شهرداری نمانند .

DSC06542

بیش از یک سال از آماده شدن حرم شهدای گمنام می گذرد و متاسفانه هنوز به شرایط مطلوب برای زائرپذیری ، به علت نداشتن متولی ثابت  ، نرسیده است .

DSC06546

امروز صبح نمازگزاران در محوطه ی بیرونی نماز می خواندند و سرویسهای بهداشتی نیز امکان سرویس دهی نداشتند . پذیرفتنی نیست کاری که با صرف نزدیک به یک میلیارد تومان انجام شده است بلااستفاده مانده و مراجعین نتوانند از خدمات این مجموعه ی مقدس که نماد ولایت مداری شهر ماست استفاده کنند .

DSC06543

 تجربه ی راه اندازی مسجد رضوی پس از نزدیک به 30 سال تعطیلی ،  نشان می دهد که برای اداره ی اینگونه مکانهای عمومی شهردار بهترین مرجع است  . نخست آنکه سازمانی دولتی نیست که شائبه ی دولتی شدن را برای اماکن مذهبی داشته باشد و درثانی  به لحاظ ساختاری که دارد باید پاسخگو باشد و برای اداره کردن و رسیدگی به نظافت مجموعه اعم از سرویسهای بهداشتی و نگهداری فضای سبز نیروی کافی همراه با اعتبارات لازم را در اختیار دارد . درآمد اینگونه اماکن نیز با تولیت شهرداری و شورای شهر که منتخب مردم هستند در مسیر مناسب خود مورد استفاده قرار می گیرد . انتظار می رود امام جمعه  و بخشدار محترم باتفاق  شورای شهر نسبت به تعیین تکلیف این مجموعه ی ارزشمند اقدام نمایند .

DSC06560

پارک گلستان شاداب و با نشاط به امکانات  ورزشی مجهز شده است و همراه با خنک شدن هوا در بعداز ظهرها جمعیت زیادی را از نقاط مختلف میمه در خود می بیند .

DSC06563

توجه شهرداری و شورای محترم هم به تامین امکانات بازی و تفریح برای بچه ها  ، قابل تقدیر است .

DSC06565

قسمتی از پارک گلستان به امکانات بازی بچه ها اختصاص یافته تا علاقمندی های آنان در تفوق علایق بزرگترها  ، مغفول نماند و بچه ها در دوران آقایی اشان ، آقایی کنند .