حاجی گفت بابک زنجانی را از نزدیک ندیده است

2014-08-31
113 بازدید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رستم قاسمی وزیر سابق نفت در نامه ای به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد که در جریان جزییات معامله نفت از سوی بابک زنجانی نبوده است. حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه […]

حاجی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رستم قاسمی وزیر سابق نفت در نامه ای به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد که در جریان جزییات معامله نفت از سوی بابک زنجانی نبوده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در جلسه کمیسیون متبوعش و با بیان اینکه کمیسیون برنامه محاسبات وظیفه رسیدگی به مسایل مالی کشور را برعهده دارد،‌ گفت:‌هنوز نمی توان درباره پرونده بابک زنجانی و مقصران آن قضاوت کرد.

نماینده مردم شاهین شهر،‌میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیدگاهمان این است که همه طرفها حاضر شوند و نظرات همه شنیده شود تا به یک جمع بندی منطقی و جامعی برسیم، ‌گفت: من بابک زنجانی را از نزدیک ندیدم اما آنهایی که دیدند می گویند او یک اعجوبه ای است که توانسته در مدت زمان کم اموال زیادی را تصاحب کند.

وی در این باره که آیا بابک زنجانی خودش به تنهایی می توانسته دست به چنین اقداماتی بزند،‌گفت: طبیعی است افرادی که این چنین پول به دست می آورند قطعا رشوه می دهند و افرادی را به کار می گیرند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: ما معتقدیم هر کسی در هر مقطعی در انجام وظیفه اش کوتاهی کرده باید با او برخورد شود و آنچه از بیت المال خارج شده به خزانه برگردد چه این دوران و این فرد و چه افراد دیگری که چنین اقداماتی را درمقاطع دیگرانجام دادند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه امیدواریم دستگاه قضا به دقت رسیدگی کند و اموالی که از بیت المال خارج شده برگرداند،‌افزود: ممکن است در شرایط خاص و تحریم و جنگ شرایطی پیش بیاید که دولتها برای حل مشکل مردم بخواهند یک سری افرادی را به کار بگیرند که این اقدام می تواند پر ریسک باشد.

نماینده مردم شاهین شهر،‌میمه و برخوار در مجلس با اشاره به اینکه در حال بررسی این پرونده هستیم اما هنوز صحبتهای طرفین را نشنیدیم تا به جمع بندی برسیم،‌ گفت: باید افرادی که در آن زمان مسولیت داشتند  و نفت و امکانات دیگر را در اختیار بابک زنجانی گذاشتند را باید دعوت کنیم تا متوجه بشویم هر کس چقدر مقصر است.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس رستم قاسمی وزیر سابق نفت به کمیسیون متبوعش نامه ای نوشته مبنی بر اینکه از جزییات معامله بابک زنجانی مطلع نبوده است.