گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه ی وزوان – ۹۳/۶/۷

2014-08-30
134 بازدید

  خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف تصاویر – محمدرضا یونسی نماز پرشکوه جمعه با حضور گسترده ی اقشار مختلف مردم و به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای زمانی در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در خطبه ی نخست نماز پس از حمد و ثنای الهی […]

 

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف

تصاویر – محمدرضا یونسی

CIMG6255

نماز پرشکوه جمعه با حضور گسترده ی اقشار مختلف مردم و به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای زمانی در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در خطبه ی نخست نماز پس از حمد و ثنای الهی و توصیه به رعایت تقوی به مبحث زکات و خمس پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است :

CIMG6279

پرداخت زکات وظیفه ی دینی و شرعی است و پرداخت آن باعث برکت و موجب ایمنی از عقوبت الهی است . مسئله ی دیگر پرداخت خمس است که بسیار مورد تاکید قرار گرفته است خمس در ساماندهی امور فقرا و نیازمندان و رونق کارهای عام المنفعه تاثیر بسیار دارد . بعد از نماز و روزه پرداخت خمس مورد تاکید بسیار قرار گرفته است . در این رابطه امام باقر فرمودند : هیچکس نمی تواند خرید و فروش انجام دهد و دخل و تصرف نماید مگر آنکه خمس اموال خود را بپردازد . پیامبر اکرم از طرف خداوند ماموریت دارد تا خمس و زکات مردم را بگیرد . بعضی ها گمان می کنند خمس باعث کم شدن مال انسان است . پرداخت زکات به مال خیر و برکت می دهد .

CIMG6280

انسان باید درآمد خود را حسابرسی نماید و یک پنجم آن را پرداخت نماید . انسان معتقد به مسائل شرعی همانقدر که مقید به روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان است نباید به پرداخت خمس و زکات بی اعتنا باشد . کسی که خمس مال خود را نداده است نماز او پذیرفته شده نیست . آیه ی ۴۱ سوره ی انفال : آنچه از غنائم درآمد پیدا می کنید یک پنجم آن از آن خداوند است و بخشی از آن به پیامبر می رسد و سهمی هم از ذی القربی و مساکین و یتیمان می باشد . کسبه کارمندان و دیگر اقشار لازم است که در کارشان حساب دقیق داشته باشند .

CIMG6294

کاسب سالانه اموال خودش را ارزیابی کند و نسبت به پرداخت وجوهات شرعی حساس باشد و خمس بعنوان یک فریضه بر انسانی که درآمد دارد واجب است .

CIMG6295

خطبه ی دوم نماز با توصیه به تقوی و درود و صلوات بر معصومین آغاز شد . اهم مطالب ایراد شده در این خطبه بدینشرح است : آغاز دهه ی کرامت که منتهی می شود به ولادت امام رضا ع را گرامی می داریم . کشور ما افتخار میزبانی امام رضا ع و حضرت معصومه س را دارد .

 امام رضا ع : بهترین مال و ثروت آن است که آبرو و دین انسان را حفظ نماید و پیروز واقعی کسی است که عفو و بخشش و گذشت بیشتری داشته باشد .

CIMG6296

مناسبت ها : ۸ شهریور ۱۳۶۰ یادآور انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت دولتمردان صادق شهیدان رجایی و باهنر است . توصیه ی امام راحل به دولت ها خدمت به مردم بود و توصیه ی مقام معظم رهبری راجع به اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است که امنیت روانی جامعه را تامین می کند .

CIMG6307

 ۱۳ شهریور روز تعاون با هدف مشارکت عمومی در کارهای خیر

موفقیت جمهوری اسلامی در شناسایی و انهدام پهباد جاسوسی صهیونیستها بسیار ارزشمند است .

 پذیرش شروط مقاومت از طرف صهیونیستها نشانه ی پیروزی اراده ی ملت ها در برابر سلاح حای رژیم صهیونیستی است .

CIMG6309

هفته ی بانکداری اسلامی باید محرک بانک ها در جهت حذف تشریفات زاءد و دست و پا گیر و رونق وام های اشتغال زا در مسیر رفاه و آرامش اقتصادی توده های مردم باشد و از دولت و دستگاهها انتظار داریم پروژه هایی که امسال کلنگ زنی می شود زودتر به بهره برداری برسد .

CIMG6281

این گزارش می افزاید آقای آذرپی بخشدار بخش میمه در بین دونماز به ایراد سخن پرداخت  . وی که بمناسبت هفته ی دولت با نمازگزاران سخن می گفت  یاد و خاطره ی شهیدان دولت را گرامی داشت و ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مجموعه ی نیروهای خدمتگزار در دوایر دولتی بخش میمه به تجزیه و تحلیل مسایل اقتصادی روز مبادرت کرد .

CIMG6287

آقای علی عاصمی پور ، مجری نماز امروز