گزارش ستاد نماز جمعه ی وزوان – ۹۳/۵/۲۴

2014-08-16
136 بازدید

تهیه ی گزارش : ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان خلاصه ی خطبه ها : علی رصاف تصاویر : جهانگیر حدادیان نماز با شکوه جمعه ی این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی  در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید . خطیب جمعه ی وزوان با توصیه ی خود و نمازگزاران جمعه […]

تهیه ی گزارش : ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان

خلاصه ی خطبه ها : علی رصاف

تصاویر : جهانگیر حدادیان

CIMG6232

نماز با شکوه جمعه ی این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی  در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید . خطیب جمعه ی وزوان با توصیه ی خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و حمد و ثنای خداوند متعال در خطبه ی اول نماز به مبحث زکات پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول نماز جمعه ی شهر میمه به شرح زیر است :

CIMG6209

پرداخت نماز بعنوان یکی از ارکان مسلم الهی است . وظیفه ی شرعی هر مسلمان است که با داشتن حد نصابی از طلا و نقره و دام و محصولات کشاورزی ، قسمتی از آن را بعنوان زکات بدهد .

CIMG6211

در قران نماز و زکات هم ردیف هم آمده اند . زکات برای عالم آخرت ذخیره خواهد شد . امام صادق می فرمایند : بر هر عضوی از بدن زکاتی واجب است که باعث تداوم نعمتهای خداوند و سربلندی و سلامت جسم تو خواهد شد . زکات گوش آنست که به سخنان حکیمانه گوش فرا دهد .

CIMG6225

زکات زبان ، نصیحت کردن ، دست ، خدمت کردن ، پا ، در راه خدا قدم برداشتن و زکات سلامتی اطاعت و فرمانبرداری از خداوند است . خداوند می فرماید : برای محرومان در اموال افراد ثروتمند یک حقی است که این حق را باید محترمانه پرداخت کند . زکات باعث خیر و برکت می شود و اگرچه اندکی از مال کم می شود خیر و برکت زیاد می شود . امام باقر ع می فرمایند زکات باعث فراوانی روزی انسان می شود . پیامبر اکرم می فرمایند تو آنچه را که خداوند بر تو واجب نموده ادا کن عابدترین بندگان خدا خواهی بود .

CIMG6214

خطبه ی دوم نماز جمعه ی شهر وزوان با درود و صلوات به محضر معصومین علیهم السلام و توصیه به تقوی آغاز شد . حجت الاسلام والمسلمین زمانی از لسان پیامبر گرامی اسلام گفت : در روز جمعه شاهد و نگهبانانی  گمارده می شود تا اسامی سبقت گیرندگان  به حضور در نماز جمعه را  ثبت و ضبط نمایند . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بشرح زیر است :

CIMG6210

امام راحل وظیفه ی هر مسلمان را تلاش برای آزادی فلسطین می دانستند .

ملت مظلوم غزه زیر آوار فریاد مقاومت سر داده و زیر بار ظلم نرفته و امروز اراده ی ملت ها در مناسبات جهانی حرف اول را می زند و بنابر این آنچه می ماند لکه ی ننگ برای هیئت حاکمه ی کاخ سفید می باشد .

CIMG6202

 شورای امنیت در حالیکه مدارس بمباران می شود حتی یک قطعنامه نمی دهد و یقینا مردم آزاد اندیش مقاومت ملت فلسطین را مورد ستایش قرار خواهند داد . مناسبت های هفته :

CIMG6221

۲۶ مرداد ۱۳۶۹ بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی

۲۸ مرداد ۱۳۳۲ کودتای ننگین به دست عوامل استکبار جهانی

۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام

 توصیه ی دولتمردان و مسئولین به پرهیز از ادای سخنان التهاب آور و به دنبال متهم کردن یکدیگر نبودن و وحدت ملی و مسایل سیاسی را همراه با اخلاق و انصاف پیش بردن.

CIMG6243

 در مراسم عروسی رعایت حال عموم مردم مورد تاکید است و نباید با ایاد سرو صدا و رفتارهای زننده موجبات نارضایتی مردم فراهم گردد و نیروی انتظامی هم باید راهکارهای مناسب را برای بدون مزاحمت برگزار شدن مراسم و مجالس عروسی را پیش بینی نماید .

CIMG6223

گرفتن وام ازدواج برای جوانان بسیار مشکل زاست در حالیکه افرادی سودجو با اعمال نفوذ تسهیلات کلان را به راحتی در اختیار می گیرند .

CIMG6231

 خطیب جمعه ی شهر وزوان در خاتمه ی خطبه ی دوم با ابراز همدردی با خانواده های مصیبت دیده در سانحه ی هوایی اخیر بر پیشگیری از بروز چنین حوادثی با رعایت نکات ایمنی تاکید کرد .

CIMG6233

آقای رضا صمدی فر ، مجری نماز امروز