دولت باید از منتقدان بخواهد نقد سازنده داشته باشند

2014-08-15
86 بازدید

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ما در اطاعت از مقام معظم رهبری از دولت حمایت می‌کنیم، گفت: دولت باید برای ارزیابی عملکردش به منتقدان میدان دهد و از آنان بخواهد دولت را نقد سازنده کنند. به گزارش مهر، آیت الله احمد خاتمی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره […]

10

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ما در اطاعت از مقام معظم رهبری از دولت حمایت می‌کنیم، گفت: دولت باید برای ارزیابی عملکردش به منتقدان میدان دهد و از آنان بخواهد دولت را نقد سازنده کنند.

به گزارش مهر، آیت الله احمد خاتمی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع وزیر امور خارجه، سفیران و نمایندگان ایران در دیگر کشورها گفت: مقام معظم رهبری بیانات بسیار ارزشمندی در رابطه با سیاست خارجی بیان کردند که باید اسم آن را منشور سیاست خارجی بگذاریم.

وی افزود: آقا فرمودند تا مادامی که دشمنی آمریکا و اظهارات خصمانه مقامات آنان درباره ایران ادامه دارد، تعامل با آنها هیچ وجهی ندارد. آیت الله خاتمی با بیان اینکه این جمله رهبری هم مبنای قرآنی، عقلی و هم تجربی دارد، گفت: مبنای قرآنی آن این است که آمریکا در پی مذاکره نیست به دنبال سلطه است و نظام اسلامی نیز سلطه را نمی‌پذیرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: آنها در پی تحقیر ایران هستند و می خواهند نشان دهند که ایران هم تاب نیاورد و در پی آن هستند که ایران را منفعل نشان دهند و این یعنی ذلت. جامعه اسلامی ذلت پذیر نیست، مومنان عزیز هستند بخصوص ملت ایران که تربیت شده عاشورا است. هیهات من ذله.

وی با اشاره به مبنای عقلی سخنان رهبری گفت: سی و چند سال پیش امام دستور قطع رابطه با آمریکا را صادر کردند که آن دستور مبنایی داشت و مبنایش این بود که آمریکا شیطان بزرگ است. آیا بعد از چند سال این شیطان کوچکتر شده و دست از شیطنتش کشیده است؟

آیت الله خاتمی تاکید کرد: البته همین که آمریکا در حمایت از اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی حمایت می کند معلوم است که هیمنه آن شکسته و مرگ بر آمریکای شما آن را تضعیف کرده است، اما عقل می‌گوید تا شیطنت آمریکا هست مرگ بر آمریکای ما باقی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مبنای تجربی قطع رابطه با آمریکا گفت: تجربه مذاکرات چند ماهه اخیر در قالب ۱+۵ یکی از این تجربه ها است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فقط مذاکره در این چارچوب را اجازه دادند و لاغیر، اما در ارتباط با مذاکره و رابطه طرفینی به هیچکس اجازه ندادند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: ببینید طرف مذاکره کننده به همین مذاکره نیم بند ۱+۵ چه کردند در این مدت تندترین حرف ها را زدند، بدترین اهانت ها را به ملت ایران داشتند، شرمن گفت: «فریب کاری در ژن مردم ایران است» این فتوکپی خودتان است، شما خودتان فریب‌کار هستید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در طول مدت مذاکرات توقع ۱+۵ از ایران بیشتر شده است، تصریح کرد: آنها دم به دم می گفتند چرا بهانه به دشمن می دهید؟ آیا در این مدت ما بهانه دست دشمن داده ایم؟

وی در ادامه با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «چشمم از مذاکرات آب نمی خورد ولی منعی هم برای مذاکره نمی بینم»، بیان کرد: تجربه نشان داده که آمریکا قابل اعتماد نیست. البته مذاکرات در چارچوب ۱+۵ و چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری قرار دارد، اما چشممان از این مذاکرات آب نمی خورد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال بهانه هستند نه در پی حل مشکل، تاکید کرد: بنابراین آمریکا با این خوی استکباریش آرزوی مذاکره با ایران را به گور خواهد برد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین با اشاره به اولین سالگرد دولت یازدهم گفت: ما مطیع ولایتیم و ولی فقیه سه قوه را تایید می‌کنند و بر این اساس آحاد ملت مطیع ولایت است از دولت حمایت می کند و دولت را مشروع قانونی می‌داند.

وی با بیان اینکه با گذشت یکسال از عمر دولت فرصت خوبی برای ارزیابی عملکرد آن است، خاطر نشان کرد: دولت در این مدت تجربه های موفقی داشته است که بیمه سلامت نمونه آن است که باید این تجربه های موفق گسترش پیدا کند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: همچنین در این یکسال تجربه های ناموفقی هم بوده است که دولت باید آن را برطرف کند و برای ارزیابی این تجربه های مثبت و منفی باید به منتقدان میدان دهد و از آنها بخواهد که نقدهای سازنده خود را داشته باشند.