حاجی : وزیر نیرو ثبات قدم و نظر ندارد

2014-08-10
157 بازدید

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون توقف پروژه گلاب ۲ توسط وزیر نیرو، اظهار کرد: وزیر نیرو به اتفاق چند نفر از نمایندگان استان چهار محال و تعدادی از اهالی به وسیله یک فروند هلی کوپتر بر سر پروژه گلاب ۲ که در استان اصفهان بوده رفته و دخالت کرده و پروژه را […]

آب

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون توقف پروژه گلاب ۲ توسط وزیر نیرو، اظهار کرد: وزیر نیرو به اتفاق چند نفر از نمایندگان استان چهار محال و تعدادی از اهالی به وسیله یک فروند هلی کوپتر بر سر پروژه گلاب ۲ که در استان اصفهان بوده رفته و دخالت کرده و پروژه را تعطیل کردند.

حاجی گفت: بحث ما هم با وزیر و هم با آقای رئیس جمهور است که  البته ما در گذشته هم گفته بودیم که این وزیر ثبات قدم و نظر ندارد و در این موضوع هم نشان داد که ثبات نظر ندارد.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس داشتیم خود وزیر اعلام کرد که گلاب ۲ از نظر ما کارشناسی است و ما هم گفتیم پروژه شروع شود و مشکلی هم ندارد و در جلسه‌ای هم که معاون امور آب وزیر نیرو بود حتی برای شروع خط انتقال آب از محل گلاب ۲ به شبکه اصفهان بزرگ اعتبار تخصیص دادند.

نماینده مردم شاهین شهر ومیمه/برخواردر مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از این صحبت‌ها و تخصیص اعتبارات دوباره وزیر وقتی به استان چهار محال می‌رود و تحت تاثیر و فشار چند نفر از نمایندگان این استان که بی‌جهت و غیر کارشناسی می‌خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند، قرار گرفته و پروژه را تعطیل می‌کند.

صبح میمه می افزاید : طرح افق آب شرب مردم اصفهان تا سال ۱۴۲۰ باید به ۲۰.۵۳ متر مکعب بر ثانیه برسد که سامانه گلاب ۲ می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد ؛ اما تا راه اندازی زمان تونل گلاب ۲، اصفهان دارای مشکل آب است. حتی با باز بودن رودخانه زاینده رود تنها ۱۴ مترمکعب آب داریم و برای اینکه خلأ کمبود آب در استان در بخش شرب جبران شود باید یک تصفیه خانه دیگر در استان داشته باشیم.
سامانه گلاب ۲ در شورای عالی آب تصویب شده و اگر برای اجرای آن از همین امروز هم شروع به کار شود، تا چهار -پنج سال آینده برای راه اندازی آن نیاز به زمان دارد و در این مدت باید مدیریت مصرف داشته باشیم و مصرف بهینه در زندگی مردم نهادینه شود.
همچنین مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پروژه گلاب ۲ را مطالبه مردم استان اصفهان می داند و می گوید: سامانه گلاب ۲ یک سامانه موازی است و ما برای جبران کمبود آب استان نیاز به یک سامانه آب داریم.