سوال از فرماندار محترم شهرستان و میراث فرهنگی استان

2014-08-03
507 بازدید

 برای گفتن مطلب اصلی نیازمند تشریح مقدمه ای نسبتا طولانی هستم . انتخابات مجلس شورای اسلامی این دوره  که مسئول ستاد تبلیغاتی حاج آقا حسینی بودم جلسه ای در لای بید داشتیم . معنمدین و معمرین و بزرگان شهر و دوستان قدیمی ام بودند . مردم مشکلات مختلفی را مطرح می کردند و آقای حسینی […]

2x

 برای گفتن مطلب اصلی نیازمند تشریح مقدمه ای نسبتا طولانی هستم . انتخابات مجلس شورای اسلامی این دوره  که مسئول ستاد تبلیغاتی حاج آقا حسینی بودم جلسه ای در لای بید داشتیم . معنمدین و معمرین و بزرگان شهر و دوستان قدیمی ام بودند . مردم مشکلات مختلفی را مطرح می کردند و آقای حسینی هم برای همه ی مشکلات راه حل های قانع کننده ای ارائه می کردند . آقای  حجت الله رحمتی دوست شاعرم که طبع شعری بسیار خوبی دارد و آن سالهایی که در لای بید بودم از طبع لطیفش بهره مند و تشحیذ می شدم و اصلا لای بید آن سال ها به شعر و ادب مشهور بود ، خطاب به آقای حسینی گفت : مسئولان ما دو شخصیتی هستند ، وقتی در بین مردم باشند همه ی قول ها و وعده هایشان مساعد و مبتنی بر گره گشایی است و زمانی که به محل کارشان می رویم ، آنقدر حاجب و دربان وجود دارد که صدای ما اصلا شنیده نمی شود . علیرغم نقد آقای حسینی با آن شخصیت  محجوبش  ، نقد یقه سفیدها و صراحت لهجه ی آقای رحمتی ، هر دو برایم دوست داشتنی بود . متاسفانه این واقعیت وجود دارد که هزار وعده ی خوبان  بویژه در بین مردم و اجتماعات مردمی ، یکی وفا نکند .

7x

روزی که موزه ی مردم شناسی میمه با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان افتتاح می شد از جمله روزهایی بود که جوانان دلسوز طبیعت بکر و زیبا و دل انگیز میمه تصمیم گرفته بودند در اعتراض به تخریبهای گسترده در طبیعت منحصر بفرد منطقه ی تخت سرخ ، زنجیره ی انسانی تشکیل دهند و صدای اعتراض خود را بگوش دوست داران محیط زیست برسانند .  زنجیره ی انسانی هم یکی از شیوه های اعتراض مدنی است  که بکار دولت اعتدال  بویژه در وجه مشترکی که با اصلاح طلبی دارد می آید . در روز افتتاح موزه ی میمه علاوه بر حضور دکتر مصلحی ، مرد شماره ی یک سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، آقای بصیری فرماندار جدیدالانتصاب شهرستان ، نخستین سفر رسمی اش را به میمه تجربه می کرد . دکتر مصلحی  با توجه به بازدید ۱۰سال قبل خود از منطقه ی دیدنی تخت سرخ و دره دوزخی از رئیس میراث شهرستان آقای مهندس چهرازی خواست که  پیگیری کند تا در سال ۹۳ این پدیده ی طبیعی را به ثبت ملی برسانند .

muze-13

فرماندار هم با توجه به پیشنهاد تشکیل زنجیره ی انسانی برای صیانت از تخت سرخ در صبحانه ی کاری شهرداری ، تاکید کرد که پس از بازدید از منطقه ، پیگیری های قانونی را برای جلوگیری از این ضایعه خواهد داشت . خوشبختانه فرماندار در کوتاهترین زمان ممکن بازدید از تخت سرخ را هم انجام داد و بر بی بدیل بودن این منطقه ی زیبای طبیعی صحه گذاشت . آقای حاجی نماینده ی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی هم در مراسم افتتاح موزه  و در رابطه با تخریب تخت سرخ گفت  که در  همین رابطه  نامه ی تعدادی از عزیزان میمه ای را در اعتراض به تخریب پدیده ی طبیعی تخت سرخ و دره دوزخی به رئیس سازمان محیط زیست کشور ارجاع داده است .آقای حاجی خطاب به دکتر مصلحی مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت : نمی گویم با توجه به ظرفیتهای بالای گردشگری میمه و عبور میلیونها گردشگر در طول سال از این منطقه ساختاری اداری نظیر اداره کل را در میمه تاسیس کنید اما در این حد و اندازه ( حد و اندازه ی اداره ی کل ) باید به میمه پرداخته شود .

6x

از افتتاح موزه ی مردم شناسی و تاریخ بیان این ” دو صد گفته ها ” پنج ماه می گذرد . معادن تخت سرخ فعال تر هم شده اند شاید بمثابه ی ” الانسان علی ما منع حریص ” باشد و بمیزان همین فعال تر شدنشان ، تخریب بیشتری را هم بوجود آورده اند بدون شک مدیران مسئول هم اقداماتی انجام داده اند . انتظار ما و مردم ما این است که روابط عمومی های میراث فرهنگی و فرمانداری از اقدامات موثر یا غیر موثری که در این رابطه داشته اند ، بگویند و به مردم گزارش کار بدهند .بامید ارائه ی گزارشی از مدیران مربوط باستحضار کاربران محترم می رساند که تصاویر ماهواره ای تخت سرخ  توسط آقای محسن فخریان در اختیار صبح میمه قرار گرفته است و آقای سراجی مدیر محترم اجرایی صبح میمه کار آماده سازی عکس ها را عهده دار بوده اند که از هر دوی این  عزیزان ، تقدیر و سپاسگزاری می شود .

دره های بهشت در جنوب دره دوزخی با آب و هوایی کاملا متفاوت