چرا محسن رضایی روز قدس لباس سیاه پوشید ؟

2014-07-27
99 بازدید

یک کلام خواستم بگویم برگردیم به ارزش‌های انقلاب. برگردیم به صفا و صداقتِ روزهای آزادی خرمشهر، برگردیم به برادری‌‌ها، برگردیم به فضای رفع محرومیت، برگردیم به سلامت اقتصادی روزهای اول انقلاب. به گزارش «تابناک»، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت پس از حضور در راهپیمایی روز قدس با پوشیدن لباس سپاه، دل‌نوشته‌ای به شرح […]

محسن

یک کلام خواستم بگویم برگردیم به ارزش‌های انقلاب. برگردیم به صفا و صداقتِ روزهای آزادی خرمشهر، برگردیم به برادری‌‌ها، برگردیم به فضای رفع محرومیت، برگردیم به سلامت اقتصادی روزهای اول انقلاب.

به گزارش «تابناک»، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت پس از حضور در راهپیمایی روز قدس با پوشیدن لباس سپاه، دل‌نوشته‌ای به شرح زیر نوشته است؛

چرا لباس سپاه پوشیدم؟

‌«بازگشت به ارزش‌های انقلاب»

کجا رفت آن صمیمیت‌ها، آن برادری‌ها، آن اعتماد‌ها؟

کجا رفت آن شهادت طلبی، آن مجاهدات بدون ادعا؟

کجا رفت آن دست محرومان را گرفتن؟

کجا رفت اجابت فریادهای «یا للمسلمین»؟

کجا رفت آن شعارهای حمایت از مستضعفین و پا برهنه‌ها؟
از حقیر پرسیده شد ‌چرا لباس پاسداریِ بدون درجۀ سال‌های اول انقلاب را در راهپیمایی روز قدس پوشیدی؟ 

یک کلام خواستم بگویم: برگردیم به ارزش‌های انقلاب، برگردیم به صفا و صداقتِ روزهای آزادی خرمشهر، برگردیم به برادری‌‌ها، برگردیم به فضای رفع محرومیت، برگردیم به سلامت اقتصادی روزهای اول انقلاب، برگردیم به وحدتِ روزهای پس از شهادت شهید بهشتی. به راستی در کشور چه چیز کم داریم؟

رهبری و نظامی داریم که همچون نخ تسبیح، همۀ ما را گرد یکدیگر جمع می‌کند. ملتی داریم که پانصد میلیون جمعیت را در کل منطقه می‌تواند اداره کند. معادن و منابعی داریم که قادر است یک میلیارد جمعیت را رفع نیاز کند، دین و مذهبی داریم که می‌تواند قلوبِ سخت‌ترین دشمنانِ بشر را تسخیر کند. البته نمی‌گویم خدای ناکرده تمام ارزش‌های انقلاب از دست رفته که‌ اگر چنین بود، محاصره اقتصادی نمی‌شدیم، غرب و اسرائیل با ما خصومت نمی‌ورزیدند، بلکه می‌خواهم بگویم که تنها راه جهشِ این انقلاب و رفع مشکلاتِ ناشی از فساد و تبعیض و فقر در کشور، تنها و تنها بازگشت صادقانه و گسترده به ارزش‌های انقلاب اسلامی است که باید از مسئولان و جناح‌های سیاسی کشور آغاز شود. ارزش‌های انقلاب، تنها ساده زیستی و استکبار ستیزی نیست، برادری، شهادت طلبی، صداقت و صمیمیت و نیز حفظ بیت‌المال و… همه و همه جزء لاینفک ارزش‌های انقلابند. همه ارزش‌های انقلاب را باید با هم ببینیم.

آری، لباس سپاه پوشیدم که هم از رزمندگان و مظلومین سوریه، فلسطین و عراق حمایت کنم و هم بگویم تنها راه نجات منطقه، این است که ما در ‌کشور، عمیقا به ارزش‌های انقلاب اسلامی برگردیم.

اگر موج ناامنی که از سوریه و عراق شروع شده و امروز به فلسطین رسیده است، مهار نشود در ماه‌های آینده وارد لبنان و خلیج فارس شده و احتمالا در آن صورت به ایران هم کشیده خواهد شد.
می‌‌‌بینید که در مذاکرات ۱ +۵ در برابر تواضع و فروتنی ایران، چگونه زیاده‌خواهی می‌کنند. آری، ما باید قوی‌تر شویم، ولی تنها راه آن، بازگشت کامل به ارزش‌های انقلاب است. جامعۀ ما نیاز به آزاد‌سازی یک انرژی بزرگ معنوی دارد که تنها‌ با بازگشت به ارزش‌های انقلاب، این مهم‌ شدنی است.