گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۳/۵/۳

2014-07-26
140 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز  تصاویر : حامد دهقانزاده  و با تشکر از آقای حمیدرضا سمائی ، بدلیل ارسال عکسهای برگزیده ی نماز جمعه ی امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس نماز جمعه اینهفته میمه با شکوه هر چه تمامتر و حضور چشم گیر مومنین روزه داری که […]

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

 تصاویر : حامد دهقانزاده  و با تشکر

از آقای حمیدرضا سمائی ، بدلیل ارسال عکسهای برگزیده ی نماز جمعه ی امروز

DSC05932
در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس نماز جمعه اینهفته میمه با شکوه هر چه تمامتر و حضور چشم گیر مومنین روزه داری که پس از شرکت در راهپیمایی روز قدس در مسجد جامع حضور به هم رسانده بودند به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه بخش اقامه شد.

DSC05904

خطیب جمعه میمه در ابتدای خطبه اول پس از دعوت به تقوای الهی،تقویت ایمان و اراده،حسن خلق،تعاون و همکاری،هم دردی با محرومان ومستضعفان را از دست آوردهای ماه مبارک رمضان دانست.

DSC05910

و در ادامه  مهمترین درس این ماه را درس ایمان به معاد و قیامت برشمردچرا که سبب میشود انسان از اعمالی که سبب عقوبت و گرفتاری در آخرت میشود ، بپرهیزد.

DSC05923

ایشان با استناد به احادیث و روایات و به خصوص این حدیث از امام صادق(ع)که فرموده اند “حاسبوا قبل ان تحاسبوا… از خویشتن حسابرسی کنید قبل ازآنکه از شما حسابرسی کنند “بر این نکته تاکید کردند که باید برای آخرت خویش به فکر توشه باشیم ،دراین دنیا مراقب اعمال ورفتارمان باشیم تا به سعادت اخروی برسیم

DSC05924

و بهترین توشه در این راه چیزی نیست جز ایمان و عمل صالح.

208

خطبه دوم به بیان مناسبت های هفته از سوی امام جمعه محترم اختصاص یافت مهمترین مناسبت مورد اشاره روز جهانی قدس و محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین بود.

DSC05930

حجت الاسلام زمانی حمایت بی دریغ آمریکا و سازمان ملل از اسرائیل را بی عدالتی محض دانستند و چنین حقوق بشری را حقوق بشر خنده داری برشمردند.

DSC05933

ایشان  همچنین از حضور پر شور مردم شهر و بخش در راهپیمایی این روز تشکرو قدر دانی کردند و خاطر نشان کردند که این اجتماعات و این راهپیمایی ها بی ثمر نیست و در آینده ای نه چندان دور ما شاهد دست آوردهای مثبت آن هستیم.

DSC05938

پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران به امات آیت الله طالقانی

DSC05919

و سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد از دیگر مناسبت های مورد اشاره در این خطبه بود.

DSC05941

پایان بخش خطبه های این هفته تبریک پیشاپیش عید سعید فطر توسط حجت الاسلام زمانی به کلیه مسلمین جهان بود.

DSC05926

بر اساس این گزارش مجری مراسم در بین دو نماز ، انتصاب شایسته ی سرگرد باقری فرمانده ی حوزه ی انتظامی بخش میمه را تبریک گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت نمود . وی همچنین از تلاشهای سرگرد حاتمی در دوران مسئولیت در میمه ، تقدیر و سپاسگزاری کرد .

202

گفتنی است در نماز جمعه ی امروز میمه علاوه بر بخشدار و شهرداران شهرهای میمه و وزوان و شوراهای اسلامی میمه ، وزوان ، زیادآباد ، ونداده ، خسروآباد و دهیاران ،  حضور  روحانیون و نمازگزارانی از این شهرها و روستاها و روستای ازان  ، چشمگیر و شایسته ی تحسین بود .

204

آقای حسین مختاری ، مجری مراسم نماز جمعه ی امروز

207

آقای حاج محمد بیکیان ، موذن نماز جمعه

201
203
205

DSC05947 DSC05948 DSC05959
DSC05963