گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۳/۴/۲۷

2014-07-19
269 بازدید

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف تصاویر – جهانگیر حدادیان نماز شکوهمند جمعه ی این هفته به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی با شرکت گسترده ی نمازگزاران روزه دار در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی نخست  ، خود و نمازگزاران […]

CIMG5844

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف

تصاویر – جهانگیر حدادیان

CIMG5843

نماز شکوهمند جمعه ی این هفته به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی با شرکت گسترده ی نمازگزاران روزه دار در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی نخست  ، خود و نمازگزاران جمعه را به تقوی توصیه نمود و در منزلت شب قدر و شخصیت ممتاز مولی الموحدین ، امیرالمومنین ع مطالب زیر را مورد تاکید قرار داد :

CIMG5847

شب قدر یعنی شب سرنوشت و تعیین سرنوشت که سزاوار نیست انسان آن را بیهوده از دست بدهد مخصوصا سحرگاه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که خداوند فضیلت درک این شب را به ما بدهد.

شخصیت منحصر بفرد امام علی ع که نسخه ی کامل تمام خوبی ها و عدل مجسم است . هر کس می خواهد حضرن آدم را در علمش و ابراهیم را در حلمش و عیسی بن مریم را در عبادتش ببیند به علی ع نگاه کند .

CIMG5848

علی ع آیینه ی تمام نمای علم و هدایت است . او بی عدالتی فرماندارانش را بر نمی تابد و آنان را عزل می کند . علی در محراب عبادت کشته می شود به علت شدت عدلش . آن فرمانروای بی نظیر عالم اسلام خطاب به مردم می گوید : آگاه باشید امام شما به جامه ای مندرس و دو قرص نان اکتفا می کند تا مبادا در بلاد اسلامی کسی شب را گرسنه به صبح آورد . آن تنها و یگانه ی در اوج قله ی علم و عرفان و عبادت می فرماید : لاتستوحشوا فی طریق الهدی لقلت اهله . در راه هدایت از کمی نفرات نهراسید . امروز امیرالمومنین دست از دنیا می شوید و در آخرین لحظات زندگی مردم را به تقوی و قرآن و ایتام سفارش می کند . همان علی که پیامبر نگاه به صورت او را عبادت می داند .

CIMG5887

خطبه ی دوم نماز جمعه با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . اهم مطالب خطبه ی دوم به شرح زیر است : قال رسول الله ص : روز جمعه فرصتی مناسب برای دستگیری از فقرا ، انجام کارهای خیر و حضور در نماز جمعه است . همانا خداوند از روزهای هفته روز جمعه و از ماههای سال ماه رمضان و از شب ها شب قدر را انتخاب نموده اند .

CIMG5889

تاکید امام راحل بر بیداری مسلمانان با اعلام روز جهانی قدس و توصیه ی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جنایتهای اسرائیل در غزه باید جهان اسلام را از خواب غفلت بیدار کند .

مناسبت ها :

۲۷ تیرماه سال ۱۳۶۷ روز پذیرش قطعنامه و تبادل اسرا

هفته ی تامین اجتماعی و بهزیستی و تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت فرهنگ و پرهیز از سهل انگاری در امور فرهنگی .

CIMG5877

در حوزه ی حجاب و عفاف ، رواج بدحجابی باعث تهدید و سرکشی می شود و امروز اداره ی اماکن باید بر تولید پوشاک نظارت کند و خانواده های محترم باید بر عفاف و حجاب و فرهنگ اصیل ایرانی توجه کنند .

CIMG5873

تلاش غرب در نشست ۱+۵ و نقض معاهدات n.p.t و تاکید بر اینکه  عدم موفقیت مذاکرات مشروط به زیاده خواهی های امریکا و دول غربی است .

CIMG5871

توجه به اشتغال جوانان و پرداخت وام اشتغال و ازدواج جوانان و حضور مسئولین در بخش میمه به افزایش اعتماد مردم کمک خواهد کرد.

CIMG5864

این گزارش حاکی است در بین دو نماز و با یاد روزهای حزن و اندوه خانه ی محقر علی علیه السلام ، نمازگزاران روزه دار با نوحه خوانی یکی از مداحان محترم اهل بیت ضمن  سر دادن زمزمه های فراق ، در سوگ اولین شهید محراب  ، بر سینه زدند و اشک  ماتم ریختند .

CIMG5851

آقای محسن نقیان ، مجری مراسم نماز امروز

CIMG5912

پدر محترم شهید خوش کیش در کنار امام جمعه ی محترم و حجج اسلام ملکوتی و محمدی

CIMG5866CIMG5870

CIMG5875