دوست عزیزم جناب آقای رضا مصنوعی عضو محترم شورای اسلامی شهر وزوان و نماینده ی این شورا در کمیسیون کشاورزی شهر ، در هفته نامه ی خبررسان هشتم تیرماه جاری در پاسخ به مقاله ی نگارنده در صفحه ی بیست روزنامه ی ایران به شماره ی ۵۶۶۰ تاریخ دوازدهم خرداد ماه جاری ، مقاله […]
دوست عزیزم جناب آقای رضا مصنوعی عضو محترم شورای اسلامی شهر وزوان و نماینده ی این شورا در کمیسیون کشاورزی شهر ، در هفته نامه ی خبررسان هشتم تیرماه جاری در پاسخ به مقاله ی نگارنده در صفحه ی بیست روزنامه ی ایران به شماره ی ۵۶۶۰ تاریخ دوازدهم خرداد ماه جاری ، مقاله ای را تحت عنوان ” یک لحظه تامل ” به چاپ رسانده است . صبح میمه با استقبال از بیان مفاهیم حقوقی و ضرورت تضارب آراء و ترویج روح آزاداندیشی جهت تنویر افکار عمومی و در نتیجه منطقی شدن مطالبات مردم ، ضمن ارائه ی پاسخ به نویسنده ی مقاله ی ” یک لحظه تامل ” در دو پست ، از پاسخ ایشان به مقاله ی روزنامه ی ایران که باعث باز شدن باب گفتگو و مفاهمه در خصوص مسائل مستحدثه ی اخیر است تقدیر و سپاسگزاری می نماید. از آنجایی که در ” یک لحظه تامل ” تعاریف و معانی مفاهیمی نظیر چاه و چاه نیمه عمیق نیز مورد تردید قرار گرفته است نخست به تعریف این واژگان می پردازد و سپس به استناد قانون توزیع عادلانه ی آب ، ضرورت اخذ مجوز برای هرگونه حفاری را تشریح می نماید . در تعاریف متون منابع مدیریت آب ایران ، چاه آب ، حفره ای قائم و ساختمانی هیدرولیکی می باشد که از سطح زمین شروع شده و تا داخل سفره ی آبدار ادامه می یابد و آب سفره در اثر نیروی ثقل و حرکت جانبی به درون آن نفوذ می نماید . در تعریف چاه نیمه عمیق نیز آمده است : چاه نیمه عمیق چاهی است که با دست حفر می شود و می تواند عمقی تا ۵۰ متر داشته باشد . با این دو تعریف ، حفره ای قائم با ساختمانی هیدرولیکی ، که بدون مجوز قانونی در ملک شخصی یکی از زارعین میمه و در حریم شهر میمه حفر گردیده ، بر اساس عرف رایج منطقه واجد همه ی ویژگی های تعاریف چاه و چاه نیمه عمیق می باشد و باستناد ماده ی یک آئین نامه ی اجرایی فصل دوم قانون توزیع عادلانه ی آب مصوب ۱۸/۷/۱۳۶۳ هیات محترم وزیران ، هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی و وزارت خانه ها و دستگاه ها و ارگانهای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی که بخواهد از آبهای زیرزمینی بوسیله ی حفر چاه یا احداث قنات و یا از طریق تعمیق یا تغییر محل چاههای موجود و ادامه ی پیشکار قنات استفاده کند ، باید مجوز لازم را از شرکت های آب تابعه ی وزارت نیرو اخذ کند .
شرکت آب منطقه ای استان اصفهان در رابطه با حفر چاه موصوف بنا بر گزارش نماینده ی امور حفاظت منابع آب دارای ابلاغ خاص ماده ی ۳۰ قانون توزیع عادلانه ی آب ، طی شماره ی ۳۸۷۲/ آب – ۹۳/۳/۱۹ به مرجع قضایی میمه از ۲ نفر آقایان به آدرس شهر وزوان اعلام شکایت نموده ، تعقیب کیفری و صدور حکم شایسته مبنی بر مجازات مرتکب و اعاده به وضع سابق ( پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه غیر مجاز ) را مستندا به مواد ۴۵ و ۱۳ قانون توزیع عادلانه ی آب استدعا نموده است . این شکایت نشان می دهد که از نظر شرکت مدیریت منابع آب استان بعنوان تنها متولی بهره برداری از منابع آب ، چاه محفوره در مقاله ی ” یک لحظه تامل ” نه تنها خالی از اشکال نبوده بلکه باید پر و مسلوب المنفعه گردد و مرتکبین تخلف علاوه بر اعاده ی وضع سابق و جبران خسارت وارده به ۱۰تا ۱۵ ضربه شلاق و یا از ۱۵ روز تا ۳ ماه حبس تادیبی بر حسب موارد جرم به نظر حاکم شرع محکوم شوند . بدیهی است که بیان مجازات قانونی متخلف توسط نگارنده ، بمنزله ی اصرار بر اجرای حکم شلاق یا حبس نیست بلکه نشانگر قبح فعل است و به احتمال زیاد حفر چاه ، بدون سوء نیت و با جهل به قانون توزیع عادلانه ی آب و قانون حریم شهر صورت گرفته و مرتکبین تخلف ، ناخواسته و با سهل انگاری ، آغازگر چالش گسترده ای بین مردم دو شهر گردیده که با احداث جاده و تسطیح و تعریض شارع کشاورزی قدیم و نصب تابلو گردشگری و کانکس بر شدت چالش افزوده شده است . نگارنده در پست آتی به ادامه ی پاسخ به مقاله ی ” یک لحظه تامل ” فقط بمنظور تنویر افکار عمومی ، می پردازد و برای جناب آقای رضا مصنوعی و دیگر کاربران ، حق پاسخگویی و ارائه ی آن در سایت صبح میمه را محفوظ خواهد داشت .
مقالات تحت عنوان حفرچاه غيرمجازدرميمه وعبورازحريم شهري درج شده درروزنامه ي كثيرالانتشار ايران مورخ دوازدهم خردادماه 92 توسط آقاي شيباني ويك لحظه تامل درهفته نامه ي خبررسان مورخ هشتم تيرماه سال
جاري راخواندم
لازمادانستم اوج بيان مفاهيم حقوقي وضرورت تضارب آرا وترويج روح آزادانديشي جهت تنويرافكارعمومي ودر
نتيجه منطقي شدن مطالبات مردم وبازشدن باب گفتگو وتعامل ومفاهمه درخصوص مسائل مستحدثه رابه عزيزان نگارنده ي محترم وشهروندان تبريك بگويم
اميداست شهروندان محترم ازاين امكان بوجودآمده توسط وبسايت وزين صبح ميمه جهت آگاهي هاي لازم
حداكثراستفاده راببرند
همون خط آخرو می نوشتی منظورتو می فهمیدیم. نیاز نبود اینقدر دستتو خسته کنی!
با سلام و تشکر از پاسخ اقای مهندس شیبانی باستحضار میرساند طبق ماده های 500 الی 510 مجازات اسلامی در خصوص حفر چاه غیر مجاز و مشکلات بعدی توجه اقایان را جلب مینمایم . سپاس
نظر قانون در خصوص حفر چاه نیمه عمیق ، در بالا دست قنات و زدن به شاهرگ آن و استحصال آب را هم میتوان در این ماده قانونی ها جست و جو کرد؟ یا این مرگ فقط برای همسایه خوب است ؟.
آقای محترم از چیزی که راجع به آن علم ندارید پرهیز کنید. مواد مذکور هیچ ارتباطی با موضوع مذکور ندارد از سوی دیگر انطباق موضوع با مواد قانونی کاری است فنی و به عهده قضات محکمه یا وکلای دادگستری . از سر دلسوزی بیان نمودم .
ای ول
با سلام زیاده خواهی را نمیتوان یک لحظه تامل نامید ؟؟فقط قانون و هرکسی به حقش
با سلام روزنامه هانوشتند رانت 650 میلیون یوروئی تائید شد . سئوال زیاده خواهی و تخلفات قانونی توسط شهر همجوار تائید شد ؟
با سلام
بیدار کردن دوستانی که خودشونو به خواب زدن هم خودش حکایتی ست.
اصلا” تصورش رو نمی کردم ایین اندازه سخت باشه .
عزت مزید.
روز شهردار را به شهردار گرانقدر و ثلاشگر شهر میمه جناب اقای مهندس محسن صدرالدین کرمی و سایر شهرداران ودهیاران تبریک می گوییم وتوفیق روزز افزون ایشان را از درگاه خداوند متعال خواستاریم
به شهردار شهر همجوار هم تبریک میگین؟
واقعا باید از باب گفتگو و مفاهمه ای که صبح میمه باز کرده است استفاده کرد . مخالفین حرف حقوقی خود را بگویند تا مردم حقیقت را بفهمند . تا اینجا که هر ناظر بیطرفی حق را به آقای شیبانی می دهد . بسیار مستدل چاه را تعریف کرده ، عمیق و نیمه عمیقش را گفته و در نهایت نظر متولی مبنی بر تخلف را هم اظهار کرده است . ضمنا با نجابت و آبروداری خاص آقای شیبانی نوشته شده است . درود
در گذشته انهاي كه زرنگ و كمي باهوش بودند خود شان را معطل يك ذره اب قنات نكردند وبه شهرهاي بزرگتر تهران واصفهان مهاجرت نمودند وبه جاهاي رسيدندوانهاي كه نميتوانستند ماندند وخودشان سرجايشان درجا زدند وبجاي نرسيدند حالا كه خشك سالي همه جا را گرفته ديگر واوضاع ديگر خرابتر شده وديگر جاي تعجب است چرا برسر هيچ انقدر درگيريم بين دوتا شهر كه مسلمان وپيروان حضرت علي هستند ايا واقعا پيرو حضرت علي هستيم يكي ميسازد يكي خراب ميكند هردو پيش خدا چه جوابي دارند فقط حق را بحقدار بدهيد واز بحثهاي تهي وپوچ واحساسي اجتناب كنيد
طبق مصوب هیئت وزیران به قول شما شهرک صنعتی به نام وزوان میمه بوده و دوما آیا آنانی که شبانگاهان با لودر دست به آن عمل زشت می زنندآغازگر چالش گسترده نشده اند؟
———————–
با سلام ، شان هیئت وزیران اجل از نامگذاری شهرک هاست . هیئت وزیران مکان یابی کرده است . صغرای دوم و عملکرد شبانه هم خلاف واقع است .
فعلا كه بايد منتظر قانون بود………………….همين چند روز.
جناب شیبانی چاه های عمیق و نیمه عمیقی که به شاهرگ اصلی قنات وزوان زده اید مشمول این مفاد و بند ها می شود؟
فک نمیکنم از این موضوعات بی خبر باشین.لطفا روشن سازی شود.
————————–
با سلام اگر ادعایی در این خصوص دارید با گزارش به آب منطقه ای استان نسبت به مسلوب المنفعه نمودن اقدام فرمایید . ضمنا مردم شریف وزوان را با مطالبات غیرواقعی نظیر طرح اینگونه مسایل به دیگران بدبین نفرمایید . از میزان سطح زیر کشت قنات وزوان می شود به دبی آب قبلی آن هم پی برد .
جناب شیبانی طول رشته اصلی قنات وزوان چند متر میباشد؟ ۱۸۰۰متر، ۲۵۰۰متر یا حدودا ۱۵ کیلومتر؟
لطفا سوال بنده رو پاسخ بدین!
—————————–
با سلام قنات وزوان رشته ی فرعی ندارد و طول راهرو یا مجرای قنات 1800 متر است .
ممتاز و عالى.دست مريزاد.
عسر و حرج چیست؟
عسر و حرج در لغت به معنای سختی و مشقت امده است که معنای حقوقی ان نیز با معنای لغوی منطبق است . در اصطلاح حقوقی به هر وضعیت و موقعیت مشقت بار و سخت شدید که عادتا قابل تحمل نباشد گفته میشود.
پرسش
منظور از قاعده نفی عسر و حرج چیست؟
پاسخ اجمالی
قاعده ای در فقه مطرح است؛ با این عنوان که خداوند از روی لطف و تفضل، احکام حرجی، سخت و مشقت بار را از امت اسلام برداشته است. به بیان دیگر، آنچه از آیات و روایات استفاده می شود، تکلیف و اجبار به اعمالی که دارای عسر و حرج و مشقت باشد، از سوی خداوند حکیم، منتفی است. به این مسئله قاعده «نفی عسر و حرج» می گویند.
پاسخ تفصیلی
مقدمه
رابطۀ انسان با کارها اعم از انجام و یا ترک، از سه حال خارج نیست. 1. کارهایی که به آسانی قابل انجام است؛ مانند خوردن، آشامیدن و صحبت کردن. 2. کارهایی که انسان قادر به انجام آنها نیست؛ مانند پرواز کردن بدون وسیله. 3. کارها و اعمالی که انسان با مشقت تمام قادر به انجام دادن آن است؛ نظیر روزه گرفتن در حال بیماری.
تعلق امر و نهی و تکلیف الاهی به قسم اول محال نبوده و از نظر عقل قبیح نخواهد بود؛ زیرا احکام تکلیفی به آن قسم از اعمال تعلق گرفته است. بر خلاف قسم دوم که تکلیف به آنها قبح عقلی دارد؛ زیرا عقلای عالم تکلیف به غیر مقدور نخواهند کرد. پس خداوندی که حکیم است به یقین چنین دستوری نخواهد داشت.[1] اما در باره قسم سوم، یعنی تکلیف و اجبار به اعمالی که دارای عسر و حرج و مشقت باشد، آنچه از ادله در این مورد استفاده می شود، منتفی بودن چنین تکلیفی است. و قاعده «نفی عسر و حرج» نیز در چنین موردی است.[2]
مفهوم عسر و حرج
واژۀ «عسر» متضاد «یسر» است و در معناى صعب، تنگ، دشوار، بدخو، مشکل، سخت و سخت شدن روزگار به کار مى رود.[3] این واژه در قرآن کریم، به همین معنا است، چنان که خداوند فرموده است: «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً»،[4] یا «سَیَجْعَلُ اللّٰهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْراً».[5] بدین ترتیب، معناى عسر عبارت از صعوبت، مشقت و شدت است که در فارسى از آن به دشوارى و سختى تعبیر مىشود.
«حرج» نیز در لغت به معناى ضیق، تنگى، تنگنا، گناه و حرام است. گفتهاند حرج در اصل به معناى اجتماع و انبوهى شىء است، به گونه اى که موجب حصول تصور ضیق و تنگى میان آن اشیا شود.[6]
در قرآن نیز واژه حرج به معناى ضیق، تنگى، سختى به کار رفته است، چنان که خداوند مى فرماید: «… مٰا یُرِیدُ اللّٰهُ لِیَجْعَلَ عَلَیْکُمْ مِنْ حَرَجٍ وَ لٰکِنْ یُرِیدُ لِیُطَهِّرَکُمْ …»؛[7] خداوند نمىخواهد شما را در تنگنا افکند ولى مى خواهد شما را پاکیزه گرداند.
در آیه دیگرى آمده است: «فَمَنْ یُرِدِ اللّٰهُ أَنْ یَهْدِیَهُ یَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلٰامِ وَ مَنْ یُرِدْ أَنْ یُضِلَّهُ یَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَیِّقاً حَرَجاً …».[8] و یا: «… مٰا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَجٍ …»،[9] که حرج در هر دو آیه، به معناى تنگنا و سختى است.
البته، در پارهاى آیات نیز حرج به معناى «گناه» به کار رفته است، چنان که خداوند فرموده است: «لَیْسَ عَلَى الضُّعَفٰاءِ وَ لٰا عَلَى الْمَرْضىٰ وَ لٰا عَلَى الَّذِینَ لٰا یَجِدُونَ مٰا یُنْفِقُونَ حَرَجٌ …»؛[10] بر ناتوانان و بیماران و آنان که چیزى براى بخشیدن (به راه و راهیان جهاد) نمىیابند چون خیرخواه خداوند و پیامبرش باشند گناهى نیست. یا: «لَیْسَ عَلَى الْأَعْمىٰ حَرَجٌ وَ لٰا عَلَى الْأَعْرَجِ حَرَجٌ …»*؛[11] بر نابینا و بر لنگ و بر بیمار و بر … گناهى نیست.[12]
دلایل قاعده نفی عسر و حرج
فقها برای قاعده نفی عسر و حرج، از آیات قرآن و روایات استفاده کرده اند. برخی از دلایل آنان موارد زیر است:
1. خداوند می فرماید: و در دین (اسلام) کار سنگین و سختى بر شما قرار داده نشد.[13]
2. باز می فرماید: «یُریدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَ لا یُریدُ بِکُمُ الْعُسْر»؛[14] خداوند براى شما آسانى مى خواهد، و برایتان دشوارى نمى خواهد.
3. پیامبر اسلام (ص) فرمود: (مؤاخذه یا تکلیف) اموری که در توان امتم نیست، برداشته شد.[15]
4. حضرتش در جایی دیگر فرمود: «…لَمْ یُرْسِلْنِی اللَّهُ تَعَالَى بِالرَّهْبَانِیَّةِ وَ لَکِنْ بَعَثَنِی بِالْحَنِیفِیَّةِ السَّهْلَةِ السَّمْحَة…»؛[16] … من با شریعتی آسان بر انگیخته شدم.
از مجموع آیات و روایات استفاده می شود که خداوند از روی لطف و تفضل، احکام حرجی، سخت و مشقت بار را از امت اسلام برداشته است. به این مسئله قاعده نفی عسر و حرج می گویند.[17]
در پایان تذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که در دین اسلام احکام بسیاری وجود دارد که انجام آنها دشوار است؛ مانند جهاد و نبرد، گرفتن روزه در هوای گرم 50 درجۀ تابستان و… بدیهی است که این قاعده در مورد آنها اجرا نخواهد شد؛ چرا که مقتضای لطف و تفضل الاهی که برداشتن عسر و حرج بود، در این موارد همان لطف و امتنان اقتضای عدم اجرای قاعده مذکور را دارد. به بیان روشن تر، در این موارد جریان اهم و مهم در میان خواهد بود. مصلحت جامعۀ اسلامی اقتضای جهاد و دفاع از کیان اسلام و ناموس امت اسلامی را دارد، به یقین در چنین مواردی قاعده مزبور جاری نخواهد شد. اگر با جعل حکمی کل مکلفین در عسر و حرج قرار نگیرند، بلکه عده خاصی با چنین مشکلی روبرو شوند -مثلاً وضو یا روزه بر یک یا چند نفر حرجی باشد- طبیعی است که با استناد به این قاعده وجوب از آنها برداشته می شود.
[1] «لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها»، بقره، 285؛ «لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ ما آتاها»، طلاق، 7.
[2] ر. ک: مشکینی، میرزا علی، اصطلاحات الاصول و معظم ابحاثها، ص 212، الهادی، قم، چاپ ششم، 1216ق؛ ولایی، عیسی، فرهنگ تشریحی اصطلاحات اصول، ص 277، نشر نی، تهران، چاپ اول، 1374 ش.
[3] راغب اصفهانی، المفردات فى غریب القرآن، واژه «عسر».
[4] شرح، 5.
[5] طلاق، 7.
[6] المفردات فى غریب القرآن؛ واژه «حرج».
[7] مائده، 6.
[8] انعام، 125.
[9] حج، 78.
[10] توبه، 91.
[11] نور، 61.
[12] ر. ک: محقق داماد، سید مصطفى، قواعد فقه ج 2، ص 79- 111، مرکز نشر علوم اسلامى، تهران، چاپ دوازدهم، 1406 ق.
[13] حج، 78.
[14] بقره، 185.
[15] حر عاملی، وسائل الشیعة، ج ، 15، ص 396، مؤسسه آل البیت، قم، 1409ق.
[16] کلینی، کافی، ج 5، ص 494، دار الکتب الاسلامیة، تهران، 1365ش.
[17] ر. ک: فرهنگ تشریحی اصطلاحات اصول، ص 278.
از آنجایی که لایروبی قسمتی از رشته قنات با سختی و احتمال ریزش سقف قنات وجود داشت مقنی مجبور به حفر یک چاه برای نفی عسر و حرج با توجه به اظهارات بالا داشت اقدام به حفر نموده و بنا بر دستور قاضی پس از اتمام کار قرار بر پر کردن و مسدود نمودن چاه شد.
توضیح اینکه حفر این چاه با رضایت اولیه و کامل صاحب ملک بوده(البته در تملک قانونی این ملک شبهاتی وجود دارد)و مالک در هوشیاری کامل به سر میبرده.
لذا از شما جناب آقای شیبانی تقاضا مندیم از تبلیغات بی اساس خودداری نمایید و با اعمال حق و تواضع و رعایت عدالت اقدام به نشر مطالب خود نمایید.با تشکر
———————-
با سلام با تشکر از تبیین قاعده ی نفی عسر و حرج که مستقلا آموزنده و ارزشمند بود ولی در ارتباط این قاعده با حفر چاه بدون مجوز ، موفق نیستید . مکانی که چاه در آن حفر شده با میله ی موجود قنات تا 41 متر فاصله دارد و عقلا بمنظور لای روبی نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد و دستور قاضی در این مورد هم بری از صحت است و اگر این دستور وجود دارد تصویر یا شماره ی آن را برای توجیه کاربران محترم ارائه فرمایید. ضمنا شبهه در مالکیت افراد بدون ادله ی کافی ، واهی و حفر چاه در حریم شهر میمه ولو در ملک شخصی و با رضایت مالک باشد که در این خصوص اینگونه نیست ، از نظر بهره برداری از آب نیازمند مجوز آب منطقه ای و از نظر گودبرداری ، نیازمند مجوز شهرداری صاحب حریم است . استدعا دارد به پاس حرمت علم و دانش که محترم است پس از یافتن حقیقت به آن اعتراف کنید و اینجانب را متهم به تبلیغات بی اساس نفرمایید گرچه بهای حق گویی را همواره خواهم پرداخت .
سلام
کدام حادثه طبیعی یا غیر طبیعی موجب عسر وحرج شده بود .کدام کارشناس قبل یابعد از حفر چاه این موضوع را تایید کرد.کدام تفاهم نامه در این مورد بین مالک ومسئولین لایروبی قنات امضا شد ایا اینکه ازنام یک پزشک مورد احترام مردم سوء استفاده شود ومالک زمین را فریب دهند عسر حرج است. ایا بجای این کار بهتر نبود به کارشناسان سازمان مربوط به تشخیص موضوع مراجعه می شد تا مطابق قانون مشکل مرتفع گردد.
ایا ایجاد کمپ گردشگری در شهر دیگر توسط شهرداری وشورای شهر یک شهر هم از مصادیق عسر وحرج است .
ضمنا تشخیص عسر وحرج به عهده حاکم شرع وداد گاه صالحه است
و همان گونه که هرگونه سوء استفاده از نام قنات وقوانین مربوط به ان و ایجاد تنش بین دوشهر گناه است تفسیر به رای ایات قران وقوانین فقهی نیز گناه ودر مواردی مبطل روزه است. همچنین هرگونه اسیبی به اصل قنات که موجب کاهش یا قطع ابدهی ان گردد شرعا گناه وقانونا جرم است وکسانی که به بهانه دفاع ازحق دست به کارهای احمقانه می زنند بدانند که در پیشگاه خدا مسئولند اسیب رساندن به اموال مربوط به قنات وزوان همان قدر زشت وگناه است که تصرف ملک دیگران وحریم ان به بهانه قنات زشت نابخردانه است .
پاسخ طلبه به مقاله عسر و حرج بسیار غنی و پربار و مستدل است . کاش باب اینگونه گفتگوها بیشتر در سایت باز می شد و افراد حقوقدان و آشنا با فقه به شبهه ها جواب می دادند . آقا یا خانم طلبه بیشتر برای ما کاربران بنویسید .
خوشم میاد جرات واقع نویسی رو نداری
آقای شیبانی شما باسابقه ی زیادی که درکارروزنامه نگاری ونویسندگی دارید فکرنمیکنید که (یک لحظه تامل )
مقاله ی نوشته شده درهفته نامه ی خبررسان توسط آقای مصنوعی عضومحترم شورای شهروزوان توسط
آقای رضا مصنوعی عضومحترم شورای شهروزوان به رشته تحریردرآمده ؟ من گمان نکنم شما چطور ؟؟
————————-
با سلام بیشتر به محتوای مطلب فکر کردم صرف نظر از هویت نویسنده .
وزووونیا که کاری نکردند مگه نه؟
1- ادعای حفر چاه غیر قانونی و بدون مجوز از شهرداری میمه و اداره اب منطقه ای اصفهان به بهانه عسر و حرج نوعی فرار رو به عقب توسط متخلفین انجام کار می باشد
2- از کاربران محترم وزوانی خواهشمندیم از محل چاه افسانه ای و خیالی و غیر قانونی که از شهر میمه به شاهرگ قنات وزوان به قول خودشان زده شده است دقیقا نام برده و حتما به اداره اب منطقه اصفهان طرح شکایت ببرند تا حتما مسدود شود و این چاه تخیلی را وجه کارهای غیر قانونی ننمایید .
3- افزایش سطح کشت قنات وزوان حرفها و ادعاهای برخی ها را کاملا تکذیب می نماید که به شاهرگ قناتشان چاه زده شده . بزرگترین شجاعت ان است که انسان به اشتباهاتش اقرار کند و متخلفین و متجاوزان اگر این شجاعت را داشته باشند با دور اندیشی و بزرگواری مردم و مسولین میمه حتما بخشیده خواهند شد طرح ادعاهای دروغ و جنجالی جدید مشکلات قبلی و تخلفات و تجاوزات غیر قانونی قبلی برخی ها را حل که نمی کند که هیچ بیشتر هم می کند
4- اینکه برخی ها بخواهند با مشخص شدن تخلفات و خلافکاری های شهرداری وزوان گناه را بر گردن شهرداران دو شهرو از جمله شهردار محجوب و قانونمند شهر میمه بیاندازند که برای دفاع از حریم شهر خود متجاوزان را خلع ید نموده است هم این بار نوعی فرار روبه جلو می باشد که اخلاقا و نه عرفا و نه قانونا کار نادرست و و غیر قانونی و سخیفی می باشد.و تجربه ها گذشته این بار نباید تکرار شود که یکی اتش در خرمن دیگری روشن کند و اخر کار خرابکار و خرمن سوخته هردو مورد نصیحت واقع شوند و در معرض اتهام باشند/ این بار باید نتایج قانونی و حقوقی ماجراجویی ها به استحضار عموم مردم دوشهر و منطقه و جراید و افکار عمومی که بی جهت توسط برخی ها فرافکنی شده بودند رسانیده شود.
عالی و ممتازدست مریزاد۰
عسر و حرج
خدعه و نیرنگ جدیدی است برای انهایی که از روی افراطگرایی های ناسیونالیستی خود به حریم شهر دیگر تجاوز کردند و دستشان برای همه روشده و حالا هم محکوم شده اند برای اینکه بتوانند قضیه را جمع و جور کنند این حرفها را می زنند مقصر و متجاوز باید مجازات شود تا دیگر برای تمامی تندرو ها درس عبرتی شود که تجاوز و تخلف و غیر قانونی عمل کردن یعنی چه ؟ لابد پیش خودشان فکر می کردند با این همه تجاوز و تخلف و غیر قانونی عمل کردن میمه ای ها کاری به کارشان نخواهند داشت و هرکاری که بخواهند انجام می دهند و میمه ای ها این بار هم به خاطر ابروی کل منطقه کوتاه می ایند؟
شیبانی عزیز دوست داریم خوب و مستدل و قانونی نوشته اید در علم حقوق و استدلال هم هماند سایر زمینه ها ید طولایی دارید.
لقب سردار سازندگی تاریخ میمه و شهردار معنوی و افتخاری این روزهای شهر میمه فقط زیبنده شماست که با تدبیر و درایت عمل می کنید و حقوقی و قانونی و مستدل سخن می گویید و می نویسید
موفقیتها و سر افرازی هایتان افزون باد و چشم دشمنانتان کور باد
آقای شیبانی تاکید کنید هرکس کامنت می گذارد بعنوان جوابیه ، حتما با ذکر نام باشد تا امثال نویسنده ی عسر و حرج برای مردم مشخص گردند که چقدر بی ارتباط می نویسند . واقعا مقاله عسر و حرج چه ربطی به جوابیه داشت . اینها چون می دانند بی مدرک و بی ارتباط می نویسند نامشان را ذکر نمی کنند. مقاله آقای شیبانی بسیار حقوقی و مستند و مستدل است . پاسخ عسر و حرج که انگار در عسر و حرج کپی برداری کرده و آقای شیبانی را متهم به کار تبلیغاتی کرده است در حد یک کامنت هم نیست .
انهایی که بلند فکر می کنند هرگز کوتاه نمی ایند ۰ اقای شیبانی همیشه بلند فکر می کند۰خداوند به عمرش برکت دهد ۰
اقای رضا مصنوعی عضو محترم شورای اسلامی شهر وزوان
جای بسی خوشحالی است که جنابعالی مراجعه به عقل و خرد ، انصاف ، وجدان و قانونمداری را در حفر چاه مذکور به همگان پیشنهاد کرده و دوری از یک جانبه نگری را برای هر نویسنده و قلم بدستی تاکید می نمایید . عنوان نموده اید :
-رشته قناتی قدیمی از زیر زمین های کشاورزی متعلق به شهروندان میمه ای می گذرد که هم رشته قنات مذکور و هم حریم ان در تصرف کشاورزان میمه ای است .
-وجود این رشته قنات قدیمی از طریق اثار فرورفتگی ان بر سطح زمین کاملا مشهود است .
-حفر چاه به منظور لایروبی و دسترسی به رشته قنات مذکور که یکی از رشته های قنات بزرگ وزوان است انجام گردیده است .
-حفر چاه بطور احتیاطی ، در حریم قنات و بخاطر عسر و حرج و با مجوز شفاهی صاحب ملک و سایر مسِولین مربوطه انجام گرفته است .
لازم میدانم توجه جنابعالی را به نکات زیر جلب نمایم .
رشته قنات قدیمی موجود متروکه ، فرو ریخته و بدلیل ریزش سقف ان غیر قابل استفاده برای انتقال اب از بالا دست ابخیز به زمین های کشاورزی پایین دست بوده است . تاکید می نمایم این رشته قنات ،فاقد ابدهی لازم جهت افزایش دبی اب قنات موجود بوده و تنها وظیفه انتقال اب را به عنوان یک کانال از قسمت بالای بند به مظهر قنات بر عهده داشته است . این مدعا به دو دلیل قابل اثبات است .
1- با بستن بند قنات خروجی اب قنات در حد صفر است . اگر قسمت پایین بند قنات خاصیت زایشی داشت می بایست خروجی اب قنات بعد از بستن بند صفر نباشد .
2- در موقع حفر چاه غیر قانونی مذکور با انکه عمیق تر از چاه های اطراف حفاری گردیده بود هیچگونه اثری از وجود اب و تراوش ان به داخل چاه مشاهده نمی گردید . مراجعه به محل و بررسی خاک های خارج شده از چاه و عدم وجود گل در موقع حفاری گواه این مدعا است . وجود اب در حال جریان در چاه های مجاور ان ، انهم با عمق کمتر نسبت به چاه مذکور برای کسانی که از عقل و خرد بهره ای دارند اثبات این مدعا است .
بدلیل فرو کش کردن سقف این قسمت از قنات و غیر قابل استفاده بودن ان ، در سالیان دور این مسیر رها و در کنار ان مسیری جدید برای انتقال اب احداث گردبده است . فرو نشت زمین های کشاورزی مالکین میمه در سال گذشته کارشناسان قنات وزوان را بیش از پیش متوجه این مسیر و انها را برای بازگشایی این مسیر متروکه و مخروبه با رضایت شفاهی یکی از مالکین و مسولین مربوطه تشویق نموده است.
جناب اقای رضا مصنوعی:
در وبلاگ متعلق به یکی از شهروندان وزوانی که بطور سریالی و با منظور خاصی بطور سلسله وار به مبحث قنات پرداخته بود دو نکته برایم جالب بود که لازم میدانم برای بیان سومین نکته به ان بپردازم .
1_ اینکه برای حفر قنات دو دسته مشغول کار می شدند . یک دسته از مظهر قنات به طرف مادر چاه و دیگری از مادر چاه به سمت مظهر قنات . تصور نمایید وقتی متروی اصفهان با این همه تکنولو ژی روز در زیر زمین راه را به بیراهه میرود کسانی که از مادر چاه مورد ادعای نویسنده در شهر جوشقان به طرف دسته اول شروع به کندن کرده اند با وجود بالا امدن اب زیر زمینی و پرشدن مسیر از اب و سایر خطرات منجمله بیم موج و گردابی چنین حایل چگونه به دسته اول وصل گردیده اند .
2- اینکه برای تمام قنوات مظهری قایل شده اند بانضمام تعدادی میله ی چاه و در انتهای ان مادر چاهی که حتما باید در پای کوهی باشد تا قنات به تمام معنای کلمه قنات باشد و سپس نتیجه گیری نماید که همچون شیر مولانا که کسی شیر بی سر و دم ندیده است قناتی با مادر چاه در دشت میمه که دیده است پس طبق نظر کارشناسی اش مادر چاه در پای کوه جوشقان از قنات جا مانده است و جز میمه ای ها چه کسی می توانسته این مسیر خیالی را پر نموده باشد .
جناب اقای رضا مصنوعی :
لازم میدانم سومین نکته را به استحضار جنابعالی برسانم که بازگشایی رشته قنات مخروبه ای که تنها وظیفه انتقال اب را بر عهده دارد هیچ صرفه اقتصادی و ضرورتی نداشته و جز هدر دادن بیت المال و دامن زدن به اختلافات ثمری ندارد .
در پایان لازم میدانم با استناد و مراجعه به عقل و خرد ، انصاف ، وجدان و قانونمداری پاسخ سوالات اینجانب قلم بدست را بدهید .
1_ بین مالکیت یک زمین و تصرف یک زمین تفاون از زمین تا اسمان است . به کدامین دلیل از واژه تصرف برای این رشته قدیمی و حریم ان توسط کشاورزان میمه ای استفاده کرده اید ؟
2- برای لایروبی و حفر چاه با توجه به حاد و تنش زا بودن مساله مگر می توان به رضایت شفاهی مالک بسنده کرد ؟
3_ مگر رشته قنات مذکور از زیر زمین یک مالک میگذرد که برای انجام ان رضایت شفاهی تنها یک مالک کفایت کند ؟
4_ به فرض رضایت تمامی مالکینی که روی رشته قنات مذکور صاحب زمین هستند مگر در موضوعی به این مهمی می توان به تنها یی به رضایت انها کفایت و بسنده کرد ؟
5_کدام قانون به مالکان قنات اجازه حق لایروبی و بازگشایی مسیرهای متروکه ای که در زمین های داری سند مالیت میگذرد را داده است ؟
6- کدام مسولین مربوطه انهم بطور شفاهی اجازه انجام چنین کاری را داده است ؟
7- بارها و بکرات از صفت بزرگ برای قنات وزوان استفاده شده است . بزرگی برای قناتی با این اوصاف به چه معنا است ؟
8- در توصیف قنات وزوان در سایت شهرداری وزوان به استناد اسناد کارشناسان به حفر مسیری طولانی در بستری سنگی اشاره شده است . برای مایی که همچون کف دست حداقل از وضعیت این قسمت از شهر میمه با خبریم توضیح دهید این بستر سنگی از کجا امده است ؟
9- در صورت بازگشایی محال مسیر قدیمی وضعیت مسیر جدید و ازاد سازی ان که در حال حاضر وظیفه انتقال اب را بر عهده دارد چه خواهد شد ؟
10_ اقدام به جاده کشی در حریم شهر میمه ، نصب تابلو در زمین های صاحب مالکیت ، تصرف بخشی از زمین های کنار قنات ، تسطیح و از بین بردن جوی کشاورزی مالکان میمه ، تخریب دیوار باغات ، اقدام به ایجاد گردشگری در حریم شهر میمه بدون مجوزهای قانونی ایا از نظر جنابعالی که به قانون اگاهی کامل دارید می تواند خالی از اشکال باشد ؟
11 – در بنر تبلیغاتی ، قنات وزوان را به نظر کارشناسان جهان یکی از عجایب دنیا نامیده اید . در حالی که اهرام مصر در فهرست عجایب هفتگانه دنیا قرار ذارد با توجه به اشراف جنابعالی جهت تنویر افکار عمومی دلیل اعجاب این قنات را بیان نمایید . لازم بذکر میدانم نه سد زیر زمینی ، نه طول ۱۸۰۰ متری ، نه بستر سنگی خیالی و نه بزرگ شمردن نام ان دلیلی بر اعجاب ان نمی تواند باشد . اعجاب واقعی ان را و اقداماتی را که جهت تبدیل عجایب هفتگانه جهان به عجایب هشتگانه از طرف شورای وزوان انجام شده بیان نمایید.
آقای شیبانی آیا می دانید روز گذشته درب ورودی قنات وزوان را آتش زده اند ؟ چه کسانی و چرا این کارها را می کنند ؟
———————————-
با سلام ، این کارها از ناحیه ی هر کس باشد بشدت محکوم است . عاملین اینگونه امور کسانی هستند که بیشتر از این اخلال بهره مند می شوند . مسائل مورد مناقشه به قانون سپرده شده است و همه در مقابل قانون متواضعند . شورای شهر میمه پیشنهاد مبتنی بر قانون محوری قاضی دادگاه را در جلسه ی دادگاه پذیرفته اند و آحاد شهروندان و دلسوزان باید انجام اینگونه امور که عاملیت آن مورد تردید زیاد است را بشدت محکوم نمایند .
اگر با آتش زدن کانکس با جدیت برخورد شده بود امروز این واقعه رخ نیمداد پرونده افراد مشخص بود ولی ………………….
اگر کانکس برخلاف قانون دران محل قرار نمی گرفت بهانه به دست تفرقه افکنان نمیداد فصل الخطاب قانون وشرع است که در هیچکدام چنین حقی را برای مالکین قنات قائل نیستند.بله اگر هردوخلاف عادلانه رسیدگی می شد هیچ اتفاق سوئی نمی افتاد.ایا هردو شورا فکر کرده اند که خداوند اینگونه رفتارها را در سوره تکاثرنهی کرده است یکی به بهانه قنات 2500ساله ودیگری به بهانه مشابه بودجه ووقت مردم دوشهررا به هدر می دهند هزینه پول مردم برای لجاجتها حرام بین است ریال به ریال ودقیقه به دقیقه را باید پاسخ بدهند هیچ کدام از انچه کرده اند خدمت نیست خیانت اشکار است .زدن تابلو واتش زدنش ساختن جاده در ملک غیر وتخریب کردنش بدون مراجعه به قانون ومرجع قانونی اقایان مدعی فرهنگ به هوش باشید و……سوف تعلمون ثم سوف تعلمون
———————————–
با سلام ضمن تشكر از اينكه منصفانه اظهار نظر فرموده ايد جهت استحضار باطلاع مي رساند كه شهرداري بموجب قانون مي تواند در موارد عديده اي بوسيله ي ماموران خود راسا اقدام به قلع ساخت و سازهاي غيرقانوني و دكه ها و … نمايد و اگر رفع تصرف از حريم شهر توسط شهرداري ميمه انجام شده باشد مشكل قانوني ندارد .
حتما در کمسیون ماده 100 آقای شیبانی ازکجا با این قاطعیت شهرداری بموجب قانون می تواند در موارد عدیده ای بوسیله ی ماموران خود راسا اقدام به قلع ساخت و سازهای غیرقانونی ….نماید
مثل اینکه هنوز جرم خراب کردن را نمیدانی ……
————————–
با سلام آنچه نوشتم بموجب قانون نوشتم .
با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
میدونم حرفای من ربطی به این پست نداره اما مینویسم براتون به امید اینکه بخونید و قدمی بردارید
مسئولین محترم شهر لطفا یه فکری به حال وسایل حمل ونقل به اصفهان و بلعکس بکنید اولا که او 20-30سال پیش شایدم بیشتر که مینیبوسا راه افتادن هنوز همون وضعه در حالی که همه جا یه خطی سرویسی اتو بوسی چیزی راه انداختن حالا پیشترفت اونجوری نداریم یه فکری به حال ساعت کاریاشون بکنید ساعت 5 که میشه دیگه به زور ماشین هست از اصفهان بشه برگشت قبل تعطیلات که بدتره روزای جمعه و تعطیلاتهم که اصلا تعطیلا و ماشین نیست آخه تا کی باید سر جاده منتظر شد تا یه اتو بوس رد بشه جا داشته باشه نگه داره میدنم تا کسی خودش در گیرش نشه نمی فهمه چقد سخته همه که ماشین شخصی ندارن همه که اوضاع مالی وخونوادگیشون اجازه نمیده با سواریا برن چرا یه خط راه نمیندازین یکم همکاری کنید همدل باشید به خاطر مردم مطمئنم میدونید همه جا از گزونجف آباد و زرین شهرو…گرفته تا کاشان و گلپایگان و… ساعت به ساعت سرویس دارن قبلش جارزرو میکنن سر ساعت میبرن و میارن تا آخرشب و صبح خیلی خیلی زود هم هستن
به خدا خیلی سخته و از اون گذشته برای مایی که نیم قرنه شهریم وداریم شهرستان میشیم زشته که تو همچین مسائلی انقد عقبیم
ببخشید طولانی شد امامردم باید مشکلات رو به مدیران انعکاس بدن تا با کیفیت بیشتر ی مدیریت کنند
با تشکر
——————————-
با سلام نقد شما کاملا درست است ولی مرجعی را عنوان نکرده اید که مخاطب نقد شما باشد. موضوع را به بخشداری میمه منعکس کنید .
آقا یاخانم باعلامت @ با سلام
ضمن تشکروقدردانی ازنقد جالبتان به عرض برسانم درمورد پیگیریاین موضوع مهم بامن تماس بگیرید من قول میدهم دراولین فرصت رسیدگی وحل شوداگرقبلا تماس میگرفتید قول نمیدادم ولی با توجه به سروسامان گرفتن اوضاع مطمئنا حل میشود فقط تماس بگیرید09133128664
با سلام چرا اینقدر این مسئله را بزرگ کرده اید ؟ یک مشکلی بین چند نفر کشاورز بوجود امده . با درایت بخشدار و فرماندار جمع میشود . هی دادگاه و ……..اصلا ادامه دادن صحیح نبود چند تا پرونده را در یک پرونده گنجاندند و هی مانور مانور مانور که چی ؟ اینقدر مشکل وجود دارد که این مشکل اصلا ……نمیدانم فقط میدانم که اگر زیاده خواهی دو نفر نبود و یک پزشک معتمد قبل در مهر ماه 92 به اتفاق شورای شهر همجوار این بحثها را راه نداخته بودند اصلا هرکسی دنبال کارش بود و مانند قبل کار ادامه داشت . تازه بحث تابلو و زمین جنب جهاد میمه هم هست که اگر کسئولین بفکر حل نباشند حتما شهر همجوار استارت زیاده خواهیش شروع میشود و ………..
جناب آقای شیبانی لطفا” نظر دهید
بر اساس تقسیمات کشوری حد و مرز هر شهری مشخص میباشد.
آیا بر اساس نقشه های موجود در استانداری و وزارت کشور شهر همجوار جنوبی زیاده خواهی کرده است؟
————————-
با سلام حرائم شهری به تصویب وزیر کشور و استاندار می رسد و حریم شهر میمه از مظهر قنات وزوان آغاز می شود .
شهردار یعنی چه ؟ یعنی شهر را بدار . نه خارج شهر رابدار و بعد طلبکار شو > شهردار وزوان در خصوص تحویل ماشین الات جهت احداث جاده مقصر است چرا چون طبق قانون ماشین الات بایستی در محدوده شهر کار کند و هزینه نماید نه اینکه مادری شیر گاو بفروشد عوارض بدهد اقای شهردار بروند جنگ > جنگی که فقط منافع میلیونی چندنفر دران بود . خود شهردار بعد اینها فهمیده راهی ندارد اگر ول کند دونفر تبلیغ برکناریش را میزنند اگر باشد چند نفر تخلفش را جار میزنند . پس چه کند ………………
روزنامه ها نوشتند کار با گفتار درمانی درست نمیشود . کار کشاورزان دو شهر باگفتار درمانی درست نمیشود فقط قانون قانون قانون قانون قانون قانون قانون قانون قانون قانون قانون قانون قانون فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط قانون انهم قانون اساسی و مدنی
آقای بیدهندی پول عوارض مردم را به وکیل ندهید تا برای ما مقاله بنویسد. بنشینید درست و منطقی به شهر فکر کنید. دلیلی ندارد ما چاه غیرقانونی کنده باشیم . هرجا حرف بزنیم برای رفتن به حریم شهر میمه محکومیم .
درب قنات وزوان چوبی نیست و اهنی است با اتش چیزیش نمی شود ضمن اینکه از کجا معلوم کار همان هایی نباشد که حالا دست تخلف کاری و تجاوز کاری هایشان برای همه رو شده است و با این وسیله می خواهند بخشی از تنشی که خودشان شروع کرده اند به گردن میمه ای ها بیاندازند و گناهشان را بین دوطرف سر شکن کنند میمه ای ها انقدر نادان نیستند که پای درب اهنی اتش روشن کنند ان هم در زمانی که حقایق به نفع ما یکی یکی روشن می شود انجام چنین کار زیرکانه ای که در عمل هیچ اسیبی برای قنات درب اهنی ندارد بیشتر به درد بهربرداری تبلیغاتی و تخریبی بر علیه میمه و به نفع جماعت متجاوز و قانون شکنی می باشد که هر چه از قضیه می گذرد بیشتر دستشان برای همه و مراجع ذی صلاح روشن می شود
دوست باهوش
شما که کل حقایق را میدانی لطفا” تک تک حقایق را نام ببر
مگه دادگاه حکم داده؟
این که یکی از همشهریان کلی مطالب بنویسه و با استفاده از این مطالب قصد یکجانبه گرایی را داشته باشد که نمی شود به آن گفت حقیقت
همه دیگه واسه خودشون حقوقدان و…. شدن
1- کشیدن جاده تخلف
2.گذاردن کانکس و اوردن گردش گر تخلف
3. گرفتن زمینهای کشاورزی مردم میمه و جاده سازی تخلف
4. حفر چاه تخلف
5. ……………
با سلام و احترام
امیر المومنین علی ع به مالک
ای مالک بدان مردم اغلب بی انصاف و بی منطق و خود محورند . انان را ببخش اگر مهربان باشی ترا به داشتن انگیزه های پنهان متهم میکنند ولی مهربان باش
اگر شریف و درستکار باشی فریبت میدهند ولی شریف و درستکار باش
نیکیهای امروزت را فراموش میکنند ولی نیکوکار باش
بهترینهای خودت را به دیگران ببخش حتی اگر اندک باشد
در انتها خواهی دید انچه میماند میان توو خدای توست نه میان تو و مردم
امیدوارم که بتوانیم و بتوانم خطای رئیس و …..را ببخشم . سپاس
بخشید وببخش بخشش مال بزرگاس
چه کسی از علی و مالک می گوید اول خودت دوم کسی
با سلام امیدوارم که 123 را هم بتوانم ببخشم. که چشمم اب نمیخورد چون غیبت هم کرده و در ماه رمضان درب بهشت باز است و دوزخ بسته است مواظب باش ماه رمضان نمیری که بخدا هم شک میکنیم . سپاس
با سلام شهردر 4 بخشش را هر کسی میتواند انجام دهد . بنده چند سال پیش در شهرک صنعتی نگین چند سارق به کرات دستگیر نمودم . یکی از انان که ……..متوجه شدم دارای سه دختر است را ازاد کردم و از مالک خواستم او را ببخشد و یا ………….بخشش بزرگی و کوچکی ندارد . گذشت از یک ریال هم میتوان بخشش بحساب اورد . سپاس
واقعا نمی دانستم در کدام پست صبح میمه کامنت بگذارم . درست 2 روز قبل در پیاده رو یکی از پر تردد ترین میادین شهر میمه ، یکی از شهروندان اقدام به حفر چاه فاضلاب در وسط پیاده رو کرده بود . رهگذران با تعجب می گذشتند و به سوالات خودشان از شهرداری و دفتر فنی اش ، وقتی صاحب مغازه را می شناختند ، جواب می دادند . ما همیشه از شهرداری توقع داریم . ار ادارات دولتی انتظار داریم . از دادگاه طلبکار می شویم . چشم به راه پلیس می مانیم . طلبکار زمین و زمان می شویم . این در حالی است که اگر بمعنای واقعی شهروند باشیم ، نیازمان هر روز به ارگانهای نظارتی و امنیتی و قضایی کمتر می شود . اگر شهروند باشیم یعنی الزامات زندگی شهروندی را مراعات کنیم ، زیرسیگاری اتومبیلمان را در خیابان خالی نمی کنیم ، لیوان یکبار مصرفمان را در جوی خیابان رها نمی کنیم ، آب حاصل از شستشوی ماشین و منزلمان را به بیرون از منزل هدایت نمی کنیم و … الزامات دیگری که آدمها به نسبت شهروند بودنشان رعایت می کنند. بسیاری از ما شهرنشین شده ایم اما شهروند نیستیم . درست به همان میزان که تعدی شهرداری وزوان به حریم شهر میمه بد و ناپسند و مکروه و نابخشودنی است ، حفر چاه فاضلاب در پیاده رو پر تردد سه راه حافظ میمه نیز نکوهیده و دور از فرهنگ شهروندی است . چرا همواره حقوق شهروندی خود را از شهرداری و دیگر دوایر دولتی و عمومی می خواهیم و به تکالیف شهروندی خود فکر نمی کنیم؟ آنها تکلیفی دارند و ما هم تکلیفی دیگر . ما به وظیفه شهروندی خود عمل کنیم . دادگاه هم جرائم مشهود را ببیند . شهرداری هم از کارهای خلاف قوانین و مقررات شهری بوسیله ماموران خود جلوگیری نماید. تصرف پیاده رو و حفر چاه فاضلاب برای مغازه شخصی تجاوز به حقوق عمومی و به خطر انداختن امنیت شهروندان است ، آن هم چاهی بدون مستحکم سازی بدنه چاه با گوم های سیمانی یا سفالی . خداوند آخر و عاقبت این زندگی شهروندی را به خیر گرداند و مردم و مسئولین ما را وظیفه شناس تر نماید .
آقاي مصنوعي بر اساس قانون مي بايست عضو شوراي اسلامي شهر در شهر مستقر باشد ولي نامبرده و آقاي طاهرپور در شاهين شهر سکونت دارند و هفته اي يك روز يكشنبه ها به جلسات شورا مي آيند و بعضي جمعه ها براي ……… به نماز جمعه مي آيند و اين آدم به اصطلاح مدافع چگونه مي تواند از حق و حقوق شهروندان وزوان دفاع كند اي آنهايي كه قانون منديد پيگيري كنيد تا سلب عضويت شوند كه اينكار باعث كاهش تنشهاي بين دو شهر مي باشد ضمناً متن چاپ شده در روزنامه نوشته مصنوعي نيست بلكه دستهاي پشت پرده اي هستند كه …………..د
یکی ازپیشنهادهای مطرح درمورد پرونده مذکور به مسئولین شهرستان خلع ید وجلوگیری از دخالت افرادی است که در اتش فتنه می دمند چه بعنوان عضوشورای کشاورزی ویا هر عنوان دیگر میمه ای یا وزوانی وحتی تغییر وانحلال شوراهایی که در مسیر حل مسالمت امیز مساله مانع ایجاد می کنند. وبه نام دفاع از منافع مردم پول مردم را به وکیل وغیره میدهند برای هیچ . تنها راه حل این مسئله برگشت به شرع وقانون و خوف از قیامت است که وصیت مولای متقیان وشهید رمضان اصلاح بین مسلمانان است نه ایجاد کینه ودشمنی وتفرقه…….
جوابیه ی اقای مصنوعی کاملا قانونی ، منطقی و محترمانه است. حداقل نفعی که دارد قانون گرایی را برای قانون شکنان تجویز می نماید و خوشبختانه خیلی هارا منقاد به قانون ساخته. اگر حقی از کسی ضایع شده باشد باز هم قانون. پس اینهمه هیاهو برای چه؟
ضمنا طرح مسائلی مانند سلب عضویت و … ، حذف صورت مساله است و هیچ گاه باعث کاهش تنشها نخواهد شد تنها در سایه ی احترام به حقوق یکدیگر و قانونگرایی می توان به وحدت و ابادانی همه جانبه منطقه دست یافت
عدم سکونت این دو نفر چه ربطی به مسئله تنش این دو شهر داره
خودت فهمیدی چی نوشتی؟
مطلع خوب گفته . اخیرا چاهی که سه اداره نوشتند تخلف است . نماینده کشاورزان وزوان 600 هزارتومان پول بی زبون وزوان را بحساب کارشناس واریز کرده که چی ؟ بنویسند چاه جدید نیست ؟ پارتی بازی کنند ؟ یا پرونده را کش دهند تا ……………….سخنی دارم با اقای مصنوعی مردانه بگو چه کسی بشما یاد داد و یا متن خبر شما را نوشت و بنام شما چاپ نمود ؟ شما کارمند اداره پست هستید چه اطلاعی در رابطه با این عمل زیاده خواهی دارید ؟ چرا باعث میشوید دونفر شما را تحریک کنند ؟ مواظب خود و پست باشید که در خطر انحلال از شورا هستید چون سکونت ندارید .
مطلع عزیر حل مسالمت امیز فقط با اجرای قانون امکان پذیر است و لاغیر
اینکه در متن پیام مطلع وجود دارد (تنها راه حل برگشت به شرع وقانون است ) بخوان بعد نظر بده
پس از اینکه جرات کردید بگوئید قانون اجرا شود . حتما حل مسالمت امیز با قانون قانون قانون . نه سازش و سفارش
چون اکثر عامه مردم دورادور به فضا و قضایای قنات نگاه میکنند و از متن با خبر نیستند که چه شده است . لازمست توسط امام جمعه محترم بخش میمه بحثی که از مهرماه 92 شروع شده را بررسی نمایند و در دونوبت در نماز جماعت دو مسجد شهرها مسئله را برای مردم روشن نمایند . وضعی پیش امده که اگر یکنفر میمه ای به وزوان برود همه چپ چپ چپ به او نگاه میکنند و یا برعکس
با سلام چرا برخی نظرات را نمی زنید کلی نوشتیم اگه خواننده عاقل باشد جواب خود را میگیرد. در جواب بزرگان که فکر میکنند ماشین چینی هم بزرگی میاره ما هم پول داریم. بعضی ها اگه خدا بودند آدمها رو نیم متر خلق می کردند می گفتند ما که هستیم نیست به درد همه هم میخوریم. بخشنده ایم. مال مردم سرمون میشه. دبه کن نیستیم ما باشیم هیچکی نباشه
همان هایی که امروز می گویند عبارت شهرستان میمه جرم فاحش و قابل پی گیری می باشد همشهریان همان هایی هستند که بر خلاف کل منطقه سالها پیش می گفتنداز عنوان شهرستان شاهین شهر و میمه کلمه میمه که همان بخش میمه بود حذف شود و همان هایی هستند که در سال گذشته بازهم بر خلاف کل منطقه بر سر راه شهرستان شدن بخش تاریخی میمه کارشکنی و سنگ اندازی ها کردند .
خدا این همه بنده د اره یکی اتم تولید میکنه یکی موشک تولید میکنه دو تا دهات مجاور هم حیف عبارت شهر یکیشون حامد زمانی رو واوندیگه ایمان باصفا رو برخ هم می کشند سریال کشمکش ها ادامه دارد وجای تاسف برای ان کسانی که لایق این بست ها نیستند