گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۳/۴/۶

2014-06-28
90 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز  تصاویر – مهدی فراست نماز جمعه این هفته با شکوه هرچه تمامتر در مسجد جامع شهر به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی امام جمعه بخش  میمه اقامه شد.خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرد و خطبه اول خود را در ادامه مباحث […]

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

 تصاویر – مهدی فراست

DSC05529

نماز جمعه این هفته با شکوه هرچه تمامتر در مسجد جامع شهر به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی امام جمعه بخش  میمه اقامه شد.خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرد و خطبه اول خود را در ادامه مباحث خطبه های قبلی به بیان مطالبی پیرامون امامت وولایت در اسلام اختصاص داد.

DSC05519

ایشان در این خطبه با استناد به آیات واحادیث لزوم شناخت رهبر و امام واطاعت از اورا را بر هر مسلمان واجب دانستند و دینداری بدون شناخت واطاعت ازامام را عین بی دینی دانستند.

DSC05520

وی در ادامه با بیان این حدیث از امام صادق(ع) که فرموده اند “شیعیان مااهل کسب و کار هستند،برای به دست آوردن روزی حلال تلاش می کنند و به عهدخود وفادارند “خطبه اول خود را به پایان رسانید.

DSC05523

خطبه دوم با تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق عبادت وبندگی و استفاده از لحظه به لحظه این ماه آغاز شد و به بیان مناسبت های هفته اختصاص یافت.

DSC05522

از جمله مناسبت های برشمرده توسط حجت الاسلام زمانی میتوان به۱-آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب،۲-هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و۷۲ تن ازیاران امام خمینی(ره) با انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی  به دست منافقان در سال ۱۳۶۰ و روز قوه قضاییه،۳-یازدهم  تیرماه سالروز شهادت چهارمین شهید محراب آِت الله صدوقی به دست منافقین،و۴- دوازدهم تیرماه سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو جنگی آمریکای جنایت کار در سال ۱۳۶۷ و گرامی داشت یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار اشاره کرد.

DSC05525

پایان بخش خطبه های این هفته آرزوی موفقیت برای تیم ملی والیبال در رقابتهای پیش رو و ذکر این نکته در مورد تیم ملی فوتبال ایران  که عدم صعود به مرحله بعد به منزله شکست در تمامی مراحل نیست  امام جمعه ی بخش میمه عملکرد بازیکنان تیم ملی فوتبال را ستود و از تلاشهای آنان برای اعتلای پرچم ایران تقدیر و تشکر کرد.

DSC05531

وی در پایان خطبه ی دوم نماز جمعه که در مسجد جامع میمه ایراد می شد ، انتصاب شایسته ی آقای شهرام آذرپی را به سمت بخشدار میمه تبریک گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد .

DSC05535

در بین دو نماز جوایز برندگان مسابقه ی سوالات خطبه ها  ، توسط امام جمعه ، بخشدار و پدر شهید بیکیان  اهدا گردید .

DSC05537

ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه ی میمه  انتصاب شایسته ی آقای شهرام آذرپی را تبریک گفت و ضمن تشکر از آقای احمد جو بخشدار سابق برای بخشدار جدید آرزوی موفقیت کرد . بخشدار نیز طی سخنان کوتاهی با تاکید بر این که با میمه نا آشنا نیست و دانش آموخته ی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر است ، اظهار امیدواری کرد بتواند در خدمت اهالی بخش میمه باشد .

DSC05540

آقای ابوالفضل محرمی ، مجری نماز امروز

DSC05549

DSC05551

 آقای مهدی فراست ، عکاس نماز جمعه ی امروز