سايت AP : مهار مسی را تنها ” کی روش ” می داند .

2014-06-21
141 بازدید

سايت AP در تحليلي اعلام کرده تنها يک نفر مي‌داند که چطور بايد ليونل مسي را مهار کرد و آن هم کارلوس کي‌روش است. اگر فقط يک شخص بداند که چطور مي‌توان ليونل مسي، ستاره فوتبال آرژانتين را در يک ديدار مهار کرد، کارلوس‌ کي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران است. کي‌روش همواره به خاطر […]

ایران

سايت AP در تحليلي اعلام کرده تنها يک نفر مي‌داند که چطور بايد ليونل مسي را مهار کرد و آن هم کارلوس کي‌روش است.

اگر فقط يک شخص بداند که چطور مي‌توان ليونل مسي، ستاره فوتبال آرژانتين را در يک ديدار مهار کرد، کارلوس‌ کي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران است.

کي‌روش همواره به خاطر اتخاذ سيستم دفاعي و تاکتيک‌هايش براي مهار مسي در دو ديدار رفت و برگشت نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا بين منچستريونايتد و بارسلونا مورد احترام قرار مي‌گيرد. او در آن زمان دستيار الکس فرگوسن در منچستريونايتد بود و در ديداري که به پيروزي يک بر صفر يونايتدها انجاميد با تاکتيکي که براي شياطين سرخ در نظر گرفته بود مانع از رسيدن فضا به مسي شده بود. او اکنون روي نيمکت ايران مي‌نشيند و بايد در ديدار بعدي اين تيم در جام جهاني به مصاف آرژانتين و مسي برود.

کي‌روش در اين زمينه گفت: تلاش مي‌کنيم تا يک بار ديگر اين کار را انجام دهيم. البته اکنون در کنار مسي بازيکنان متفاوتي نسبت به آن زمان قرار گرفته‌اند. آنها خيلي خوب يکديگر را مي‌شناسند.

کي‌روش البته تاکنون در اين جام ثابت کرده که مي‌تواند سيستم دفاعي بسياري خوبي را براي تيم بچيند. آنها در ديدار نخست ايران موفق شدند نيجريه را با تساوي بدون گل متوقف کنند. براي آنها تکرار اين نتيجه مقابل آرژانتين که بازيکناني چون گونزالو هيگواين و سرجيو آگوئرو را در ترکيب دارد بسيار سخت است.

از نظر کي‌روش تنها راهي که براي اين ديدار وجود دارد اين است که بازيکنانش با تمرکز بسيار بالا و سازمان‌يافته به ميدان بروند و به مسي آزادي عمل ندهند.