گزارش شرکت تعاونی گلدشت یا دشت انقلاب میمه

2014-06-10
447 بازدید

بالغ بر نیمی از خانوارهای  کشاورز شهر میمه در شرکت تعاونی کشاورزی گلدشت ، معروف و موسوم به دشت انقلاب سهامدارند. کشاورزی در موقعیت جغرافیایی شرق میمه که با خطر پیشروی کویر مرکزی ایران نیز مواجه بود از نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی  و همراه با  تبلیغ آموزه های انقلاب مبنی بر خودکفایی در محصولات […]

goldasht2

بالغ بر نیمی از خانوارهای  کشاورز شهر میمه در شرکت تعاونی کشاورزی گلدشت ، معروف و موسوم به دشت انقلاب سهامدارند. کشاورزی در موقعیت جغرافیایی شرق میمه که با خطر پیشروی کویر مرکزی ایران نیز مواجه بود از نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی  و همراه با  تبلیغ آموزه های انقلاب مبنی بر خودکفایی در محصولات کشاورزی و بویژه گندم آغاز گردید. توصیه ی امام راحل به کشاورزی  ، به سخت کوشی زارعین میمه ای رنگ و بوی ولایتمداری نیز داد و امروزه بیابانهای خشک و لم یزرع شرق میمه به دشت ها و باغات حاصلخیزی تبدیل شده که علاوه بر ایجاد خودکفایی در محصولاتی نظیر گندم و انگور و انواع سردرختی ، آب و هوای شهر میمه را نیز تحت تاثیر اعتدال خود قرار داده است و یکی از زیباترین تفرجگاههای شهری  محسوب می شود . با این مقدمه گزارش هیئت مدیره ی تعاونی گلدشت ارائه می گردد :

بنا به دعوت قبلی جلسه هیئت مدیره کشاورزی شرکت گلدشت میمه (چاه انقلاب) در تاریخ 93/3/18 راس ساعت  21/30 در محل دفتر شرکت فوق تشکیل گردید . ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید گزارش  آقای عباسعلی حیدری  مدیرعامل به اعضای هیئت مدیره اعلام شد. سپس مدیرعامل بیلان و عملکرد یک ساله شرکت را در جلسه حاضرین قرائت و پس از بحث و بررسی و رسیدگی ، مورد تایید اعضا قرار گرفت.

 goldasht

و مقرر شد  بیلان و عملکرد یکساله ی شرکت ، در مجامع عمومی و برای  استحضار بیش از 460 عضو سهامدار  اطلاع رسانی گردد. ضمنا در جلسه فوق در خصوص حق شارژ سال 1393 به مبلغ 450000 ریال و رفع مشکلات آبیاران تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

همچنین احداث 12 پل در ورودی شرقی هر قطعه که جز مصوبات قبلی  بود مورد بازدید اعضا قرار گرفت.

لازم به توضیح است این شرکت با 460 سهامدار تاسیس و در سال 1387 توسط جنا ب آقای بختیاری استاندار وقت  استان اصفهان سنددار گردید . هم اکنون در عمل بیش از 1500خانوار از محصولات این مزرعه استفاده می نمایند و سهامداران می توانند با اخذ پروانه ی کشاورزی هر سهم  از جهاد کشاورزی  ، نسبت به برخورداری یک نفر کارگر مزرعه ی خود از تسهیلات بیمه استفاده نمایند .