کتاب شهدای وزوان – زندگی و وصیت نامه ی شهید عباسعلی مندی

2014-05-21
158 بازدید

در هجدهمین روز از زمستان سال 1341 هجری شمسی فرزندی در یک خانواده ی متدیّن و دین دار چشم گشود که گرمای آمدنش زمستان سرد و منجمد را گرم و پویا ساخت. خانواده نامش را عباسعلی گذاردند کودکی جذاب، چهره ای معصوم و طینتی پاک که سر بر بالین اسلام قرارداده و محبّت خاندان عشق […]

شهید

در هجدهمین روز از زمستان سال 1341 هجری شمسی فرزندی در یک خانواده ی متدیّن و دین دار چشم گشود که گرمای آمدنش زمستان سرد و منجمد را گرم و پویا ساخت. خانواده نامش را عباسعلی گذاردند کودکی جذاب، چهره ای معصوم و طینتی پاک که سر بر بالین اسلام قرارداده و محبّت خاندان عشق را چون کبوتری در آشیانه ی دلش جای نهاده بود. دوران کودکی را با مشقّت های خاص خودش طی نمود. فصل تحصیل سر رسیده بود و عباسعلی می بایست رخت علم بر تن میکرد. دوران دبستان را در مدرسه ی داریوش سابق و دوران راهنمایی را در مدرسه ی کوروش کبیر سابق با موفقیّت سپری نمود به گونه ای که موفق شده بود از شاگردان ممتاز این مقاطع گردد. از آنجا که امور معاش در آن روزها خانواده ها را در مضیقه نهاده بود عباسعلی در کنارکسب علم به کار و فعالیت نیز می پرداخت تا از بارسنگین اداره ی زندگی بر دوش پدرش اندکی بکاهد. دوران دبیرستان عباسعلی متقارن شده بود با بزرگترین تحوّل قرن یعنی انقلاب میلیونی مردم ایران با رهبری حضرت امام خمینی. وی از همان روزها اقدام به تشکیل گروه ها و ایجاد یک تشکیلات سازمانی برای ساماندهی راهپیمایی ها و فعالیت های انقلابی کرد به همین سبب با مطلع شدن برخی از عناصر خائن و ضدانقلاب از مدرسه اخراج شد ولی خوشبختانه با وساطت یکی از دبیرانش مجدداً به مدرسه بازگشت. عباسعلی در خرداد ماه سال 1359 با اخذ دیپلم در رشته ی تجربی مدتی را در بازاراصفهان مشغول به کار شد آنجا نیز رابطه ی خود را با روحانیّت و مبانی دینی جدا ننمود و از علمای موجود کسب فیض می نمود در همین سالها عراق نیز ناجوانمردانه به مرزهای کشور حمله کرده بود و عباسعلی در انتظاربود تا اینکه از طریق خدمت مقدس سربازی به جبهه های نبرد اعزام شود. سرانجام در تاریخ 5/10/1365 به پادگان 05 کرمان اعزام شد تا دوره ی آموزشی را در آنجا سپری نماید پس از ختم دوره در تاریخ 25/10/1360 به لشکر 92 زرهی اهواز منتقل گردید و از آنجا به صفوف لشگریان حق پیوست. وی آنقدر شور شهادت و عشق وصال داشت که فرصت زیادی نتوانست در جمع دوستانش بماند در عملیات فتح المبین افتخار حضور داشت و سرانجام در عملیّات ظفرمندانه بیت المقدس در جبهه ی شلمچه بر اثر اصابت ترکش توپ به سینه لباس دنیوی را از تن بیرون آورد و سوار بر سمند شهادت تا افلاک پر زد و رفت. پیکر پاک و طاهرش در تاریخ 17/2/1361 همراه با هم رزم مجاهدش شهید داوود ولی با حضور پرشکوه و کم نظیر مردم شهر وزوان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد تا زیارتگاه حق طلبان و عاشقان شهادت قرار گیرد این روز یکی از برجسته ترین روز های تاریخ این شهر مجاهدان خداست که بر دفتر افتخارات این شهر ثبت گردیده. شهید عباسعلی مندی فردی حق طلب و مجاهد بود که در میان خانواده و بستگانش نیز به روشن سازی و آگاه سازی افراد می پرداخت تا نکند حقیقت از منظر نزدیکانش در پرده ی ابهام و حجاب بماند.

                                       روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 حاضرم در راه خدا بدنم تکه تکه شود ولی زیر بار زور نروم. چون این صدام و ابرقدرت ها ضد اسلام هستند و باید در برابر این یزیدی های زمان، مقاومت کرد و آنها را به درک بفرستیم به امید خدای متعال. امیدوارم برادرانی که زنده می مانند و در پشت جبهه هستند خون شهیدان را در نظر داشته باشند.

                                                                                          والسلام

                                                                                           عباسعلی مندی