محمد دهقان – جناب آقای دکتر روستا با سلام و …

2014-04-23
224 بازدید

جناب آقای دکتر روستا با سلام و عرض خسته نباشید ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی و تمامی همکاران گرامیتان بعنوان یک شهروند عادی بعرض می رسانم طبق درخواستهای مکرر و عدم پیگیری مناسب مسئولین بهداشت و درمان بخش به ناچار طبق معمول در سایت رسایِ صبح میمه درخواست مجدد خود را اعلام می نمایم. […]

th (2)

جناب آقای دکتر روستا
با سلام و عرض خسته نباشید
ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی و تمامی همکاران گرامیتان بعنوان یک شهروند عادی بعرض می رسانم طبق درخواستهای مکرر و عدم پیگیری مناسب مسئولین بهداشت و درمان بخش به ناچار طبق معمول در سایت رسایِ صبح میمه درخواست مجدد خود را اعلام می نمایم.
از سال گذشته تاکنون طی بازدیدهای بعمل آمده از واحدهای صنفی مختلف در سطح بخش مشاهده شده که اغلب بهداشت فردی متصدی واحد صنفی مد نظر قرار گرفته و توجهی به بهداشت محیط آن واحد نمی شود. موارد مکرری وجود دارد که به اختصار بعرض می رسانم:

۱-واحدهای صنفی مستقر در جاده اصلی واقع در بلوار انقلاب اسلامی میمه و بلوار کوثر وزوان بیشتر به فروش لبنیات محلی بدون تایید و نظارت بهداشتی مشغول می باشند.
۲-واحدهای صنفی فروش گوشت قرمز و گوشت سفید به صورت کاملا غیر بهداشتی مبادرت به عرضه گوشت می نمایند.
۳-واحدهای صنفی رستوران و کبابی و ساندویچ فروشی در سطح بخش موازین بهداشتی را رعایت ننموده و سیکل طبخ غذاهایشان در معرض دید مشتری قرار ندارد و درصورت تقاضای بازدید از آشپزخانه هایشان ممانعت می نمایند.
۴-چندین دفعه مشاهده شده وانت های سیاری جنب مسجد جامع میمه مستقر شده که مبادرت به عرضه غیربهداشتی ماهی می نمایند که باتوجه به شروع فصل گرما این مورد قابل توجه تر است.
۵-اکثر سوپر مارکتهای بخش نوشابه و مواد غذایی خود را بیرون از مغازه در دید عموم قرار داده که تابش نور خورشید باعث فساد آنها شده و برای خریدار آن ممکن است خطرناک باشد. همچنین اجناس فاقد تاریخ مصرف یا تاریخ گذشته در این واحدها نیز موجود می باشد که جمع آوری نگردیده است.
۶-اخیرا شنیده شده برخی واحدهای صنفی نانوایی بخش هم از جوش شیرین یا سایر مخمّرهای غیر مجاز برای فرآوری آرد خود استفاده می کنند که حتما نیاز به تحقیق و بررسی دارد.
۷-در روستاهای بخش هم چنانچه بازدید بعمل آید اگر وضع بدتر نباشد بهتر نیست،در صورت بررسی قطعا حرف اینجانب تایید خواهد شد.
»»و مهمتر از همه««:
هیچگونه نظارت بهداشتی بر بازار روز سطح بخش (که بدون تحقیقات و بررسی های لازم توسط شهرداریها دایر گردیده) انجام نمی شود و قطعا بعضی از وانت های مستقر در این بازار نه از لحاظ فردی و نه از لحاظ جنس عرضه شده مورد تایید بهداشت قرار نمی گیرند.
همچنین درصورت درخواست نام متصدی و آدرس واحدهای صنفی ذکر شده ارسال خواهد شد.

در انتها امیدوارم این درخواست به اطلاع آقای دکتر روستا رسیده و طبق سابقه و انتظاری که از ایشان داریم موارد مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن به اطلاع عموم مردم بخش برسد.
موفق و پیروز و همیشه سالم و پاک باشید،انشاالله