پیاده روی بامدادی در دشت انقلاب میمه

2014-04-20
216 بازدید

خیلی از آدم های خوب در ماه اردیبهشت بدنیا آمده اند همانطور که ماههای دیگر سال هم از این امر مستثنی نبوده اند  . امروز که آخرین بامداد فروردین 93 بود مسیر پیاده روی بامدادی را تغییر دادم و به جای طی کردن محیط پارک گلستان ، مسیر چاه انقلاب را تا ابتدای شرقی باغات […]

DSC04375

خیلی از آدم های خوب در ماه اردیبهشت بدنیا آمده اند همانطور که ماههای دیگر سال هم از این امر مستثنی نبوده اند  . امروز که آخرین بامداد فروردین 93 بود مسیر پیاده روی بامدادی را تغییر دادم و به جای طی کردن محیط پارک گلستان ، مسیر چاه انقلاب را تا ابتدای شرقی باغات قطعه ی 5 پیمودم .

DSC04355

این بامدادان ، بامدادانی است که تفاوت نکند لیل و نهار و الی آخر . طراوت و شادابی این فضای اختصاصی میمه را می شود درک کرد اما به وصف در نیاید .

DSC04361

نسیم خنک ، بوی یونجه های تازه آبیاری شده ، صدای دلنواز پرندگان سحر خیز و جلوه های سحرانگیز شکوفه ها که میزبان عندلیبان غزلخوان نیز شده اند با کوچه باغهایی که آدم را به بهشت می رساند ، فقط در آستانه ی اردیبهشت عنبر سرشت میمه دیدنی است .

DSC04357

پیاده روی در این مسیر روح افزا ، طی الارض است . آنقدر خوب است که نقض غرض می شود . قرار است پیاده روی قند و چربی را کنترل کند و جلو چاقی مفرط را بگیرد .

DSC04358

تازه نیش آفتاب زده است که مسیر موازی راه رفت را برای برگشت انتخاب کردم . چیزی نمی خواست که برای بلندی همت خودم ” وان یکاد بخوانم و بر فراز ” کنم که به آبیارانی  شب زنده دار رسیدم .

DSC04363

بساط و چای و صبحانه یشان برقرار بود . معمولا آدم ها اینجور وقت ها بیشتر شاعر می شوند و در نتیجه مهربان . بگرمی آدم را تحویل می گیرند .

DSC04366

شب تا صبح را بیدار بوده اند . چای داغشان به ” آن تلخ وش که صوفی … ” پشت پا می زند . صفای سفره ی صبحانه ی آنها که البته من به جمع کردنش رسیدم ، بر هر خوان کرمی می ارزد .

DSC04368

به این نتیجه رسیدم که باید برای اینها وان یکاد خواند و اسپند بر آتش ریخت .

DSC04379

در راه برگشت سر از مسکن مهر هم درآوردم . عکسی هم از باغ کاج و سروش تهیه کردم . زیبا شده است ، درست مثل خود مسکن مهر .