عراقچی : بازی با منافع ملی تا کجا می خواهد پیش برود ؟

2014-04-16
68 بازدید

«سید عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای نسبت به انتشار فایل صوتی منتسب به وی در فضای مجازی واکنش نشان داد و پرسید: «بازی با منافع ملی تا کجا می خواهد پیش برود.» روزنامه وطن امروز متعلق به مهرداد بذرپاش در آخرین شماره خود گزارشی را از یک فایل صوتی منتشر کرد […]

عراقچی2

«سید عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای نسبت به انتشار فایل صوتی منتسب به وی در فضای مجازی واکنش نشان داد و پرسید: «بازی با منافع ملی تا کجا می خواهد پیش برود.»

روزنامه وطن امروز متعلق به مهرداد بذرپاش در آخرین شماره خود گزارشی را از یک فایل صوتی منتشر کرد که در آن ادعا شده، عراقچی اظهارات رئیس جمهور در نامه اش به رهبری را اشتباه می داند. در این گزارش آمده است که عراقچی در سفر بهمن ماه گذشته به قم در جلسه ای با طلاب حاضر می شود. جلسه ای که در آن اجازه حضور به خبرنگاران داده نمی شود. اما برخی طلاب حاضر در جلسه، اطلاعاتی درباره اظهارات این نشست و همچنین بخشی از فایل صوتی پرسش و پاسخ صریح با مذاکره کننده ارشد ایران با غرب را در اختیار این روزنامه قرار داده اند. فایلی که عراقچی می گوید به صورت ناقص پخش شده و همچنین در متن منتشر شده نیز تحریف صورت گرفته است.

وطن امروز در گزارش خود آورده است: در فایل صوتی عباس عراقچی در پاسخ به سوال یکی از طلاب درباره حق غنی‌سازی، صراحتا گفته است که ادعای روحانی مبنی بر اذعان ۱+۵ به حق غنی‌سازی ایران در توافق ژنو اشتباه بوده است.

به گزارش «وطن امروز»‌، عراقچی در بخشی از برنامه پرسش و پاسخ با روحانیون مدرسه معصومیه با سوال دقیق یکی از طلاب مواجه می‌شود. این روحانی که تناقضات اظهارات عراقچی و روحانی در موضوع به‌رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی ایران را متوجه شده بود از عراقچی پرسید با توجه به اینکه شما می‌گویید آمریکا حق غنی‌سازی ایران را نمی‌پذیرند؛ آیا نامه رئیس‌جمهور به رهبری بلوف بوده است یا خیر؟ که معاون وزیر امور خارجه پاسخ داد: من هم همین را می‌خواهم عرض کنم ببینید بین خود ما حتی در سطح رئیس‌جمهور کلمه حق و شناسایی حق یک مقداری قرقاطی شده است. وی افزود: اینکه آقای رئیس‌جمهور توی نامه‌شان اگر نوشتند حق ما را به رسمیت شناخته‌اند، ایشان اشتباه کرده‌اند.

اما عراقچی در واکنش به این گزارش در گفت وگو با ایرنا «با ابراز تعجب از پخش ناقص و تحریف شده سخنانش در یک جلسه خصوصی» گفته: «نگرانم که اینطور بازی با منافع ملی تا کجا می خواهد پیش برود!» عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای از همه رسانه ها خواست در شرایطی که مذاکرات به مراحل حساس و پیچیده کنونی رسیده، از اظهارات و ادعاهای بی پایه و اساسی که مغایر با منافع ملی و در راستای اهداف بیگانگان و دشمنان ایران اسلامی است، خودداری کنند.

عراقچی همچنین به رسانه ها توصیه کرد که منافع ملی کشور و احقاق حقوق هسته ای ملت بزرگ ایران را قربانی اهداف کوتاه مدت سیاسی خود نکنند. وی در عین حال تاکید کرد همان طور که رییس جمهور محترم در نامه خود به مقام معظم رهبری نیز اشاره فرموده اند توافق ژنو صراحتا حقوق هسته ای کشورمان را به رسمیت شناخته و با پذیرش ادامه غنی سازی در ایران، حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده است.