جلسه کارگروه سلامت ، بهداشت و امنیت غذایی بخش میمه

2014-04-12
193 بازدید

اولین جلسه کارگروه سلامت ، بهداشت و امنیت غذایی در سال 93 در محل سالن اجتماعات بخشداری میمه با حضور آقای احمدجو بخشدار میمه ، آقای دکتر روستا مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه و سایر اعضاء از جمله شهرداری ها ، دهیاری ها و تعدادی از ادارات و شرکت های […]

اولین جلسه کارگروه سلامت ، بهداشت و امنیت غذایی در سال 93 در محل سالن اجتماعات بخشداری میمه با حضور آقای احمدجو بخشدار میمه ، آقای دکتر روستا مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه و سایر اعضاء از جمله شهرداری ها ، دهیاری ها و تعدادی از ادارات و شرکت های خدماتی بخش میمه ، تشکیل گردید .

DSC02189

در این جلسه در ابتداء بخشدار میمه با عرض خیر مقدم به حضار طی سخنان مبسوطی مسایل و مشکلات بهداشتی بخش را در شهرها و روستاها مطرح و اعلام داشت با توجه به پتانسیل ها و امکانات بالقوه موجود ، کلیه مسئولین تلاش نمایند سطح بهداشت در ابعاد مختلف آن در منطقه ارتقاء یابد و به مطلوبیت لازم برسد .

DSC02193

سپس مدیریت بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه  آقای دکتر روستا در ارتباط با اقدامات انجام شده در زمینه بالا بردن سطح بهداشت محیط در بخش و لزوم نظارت و پیگیری بیشتر توسط مسئولین ذیربط  گزارشی ارائه نمودند .

DSC02192

در ادامه جلسه ، آقای مهندس قاسمی مسئول بهداشت محیط شهرستان بعنوان دبیرکارگروه دستور کار شورا را قرائت و مسئولین حاضر در جلسه نیز مسایل و مشکلات و پیشنهادات خود را اظهار داشتند و در پایان تعدادی از مصوبات جلسه بدین شرح اعلام شد :

1- شهرداری ها و دهیاری ها با همکاری بهداشت محیط و مسئولین مربوطه نظارت بیشتری بر نحوه فعالیت بازارهای روز داشته باشند .

2- بمنظور اتلاف سگ های ولگرد در شهرها و روستاها ، شهرداری ها و دهیاری ها طی نشست مشترکی و با هماهنگی در خصوص اتلاف سگ های ولگرد اقدام نمایند .

3- شوراهای بهداشت در شهرداری ها و دهیاری ها با محوریت شهرداران و دهیاران فعالیت خود را شروع و ضمن مرتفع نمودن مسایل و مشکلات بهداشتی در مناطق خود ، مصوبات را برای پیگیری به مراجع ذیصلاح ارسال دارند .

4- رسیدگی و مراقبت و پیگیری لازم درخصوص تأمین آب مورد نیاز کشتارگاه مشترک صورت پذیرفته و نظارت بیشتری برای چگونگی ادامه روند فعالیت کشتارگاه انجام شود .

5-  حتی الامکان اقدامات مورد لزوم برای انتقال مراکز نگهداری دام و طیور در داخل شهرها به خارج مناطق مسکونی صورت پذیرد .

6- شهرداران ، دهیاران و شورای اسلامی بخش و کارشناسان بهداشت محیط طی جلسه ای محلی را برای تخلیه فاضلاب خانگی توسط تانکرهای حمل فاضلاب مشخص و تعیین نمایند.

7- مسئولین مراکز درمانی و خانه های بهداشت همکاری لازم را با شهرداران و دهیاران برای افزایش سطح سلامت و بهداشت بعمل آورند .

8- شهرداری میمه درخصوص رسیدگی به وضعیت بهداشتی و رفع سد معبر توسط مالکین واحدهای تجاری خیابان انقلاب اسلامی اقدامات لازم معمول نماید .

 DSC02187DSC02188
DSC02190DSC02191