گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۳/۱/۲۲

2014-04-12
522 بازدید

خلاصه ی خطبه ها – مهدی روستا تصاویر – علی صحرایی نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . امام جمعه ی وزوان در خطبه ی اول نماز پس از توصیه ی خود و نمازگزاران به تقوی به موضوع نماز در ادیان الهی پرداخت […]

خلاصه ی خطبه ها – مهدی روستا

تصاویر – علی صحرایی

CIMG5113

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . امام جمعه ی وزوان در خطبه ی اول نماز پس از توصیه ی خود و نمازگزاران به تقوی به موضوع نماز در ادیان الهی پرداخت و از نماز بعنوان اولین نشانه ی ایمان به خداوند متعال یاد کرد . اهم مطالب خطبه ی اول به شرح زیر است :

نماز مهمترین عامل پیوند انسان با خدای متعال است . نماز وظیفه ی شرعی و نشانه ی اطاعت پذیری انسان از پروردگار متعال می باشد و تحت هیچ شرایطی ترک آن جایز نمی باشد و اگر کسی عمدا نماز را ترک نمود از زمره ی مومنین خارج شده است .

CIMG5110

–          امام سجاد می فرماید که حق نماز بر تو آن است که بدانی بوسیله ی نماز به درگاه خداوند متعال راه پیدا می کنی و به واسطه ی این فریضه در برابر خدای خود عرض ارادت می کنی .

–          پیامبر اکرم می فرمایند : خدایم مرا به نماز و زکات توصیه نمود که در هر شرایطی تا حیات دارم این دو فریضه را انجام دهم . همانا اولین چیزی که در قیامت و در صحرای محشر از انسان سوال می شود در مورد نماز است و شرط قبولی هر کار خیری نماز خواندن است .

CIMG5112

–          در روایت داریم که از ۷ سالگی بچه ها را به نماز و مسجد تشویق کنید . یکی از مسائلی که می تواند نسل جوان را در برابر آسیب ها حفظ کند نماز است .

–          پیامبر اکرم می فرمایند : محبوب ترین کارها نزد خداوند نماز اول وقت و بعد از آن نیکی به پدر و مادر و پس از آن جهاد است .

CIMG5121

–          خطبه ی دوم نماز جمعه ی وزوان با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد و مطالب زیر مورد تاکید قرار گرفت :

CIMG5134

–          امام صادق می فرمایند : هیچ قدمی بسوی نماز جمعه برداشته نمی شود مگر آنکه خداوند متعال جسم و جان آن نمازگزار را از عذاب آتش دور نگه می دارد .

CIMG5117

–          ۲۰ اسفند روز ملی فناوری هسته ای نامیده شده است و کشورهای اروپایی که نمی توانند دست یابی ایران به توانمندی هسته ای را تحمل کنند هر روز قطعنامه صادر می کنند .

CIMG5128

قطعنامه ی اخیر نشانه ی نقض حقوق بشر است . آنها خواهان آزادی روابط همجنس بازی هستند و از جریان فتنه حمایت می کنند .

CIMG5115

–          ۲۳ فروردین روز دندانپزشکی با هدف توجه به بهداشت دهان و دندان است که در اسلام بسیار بر آن تاکید شده است . ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین بنام روز همسران و مادران شهدا نام گذاری گردیده و هدف تجلیل از این شیر زنان شهید پرور است

CIMG5133

آقای مرتضی میر مبین مجری مراسم امروز