گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه ی وزوان – ۹۳/۱/۸

2014-03-29
338 بازدید

خلاصه ی خطبه ها – میثم یونسی  تصاویر – مهدی یونسی نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید. خطیب جمعه ی وزوان در خطبه ی اول نماز از زبان معصومین نمازگزاران را توصیه کرد که : پرهیزکار باشید و از دنیای فریبنده بپرهیزید […]

خلاصه ی خطبه ها – میثم یونسی

 تصاویر – مهدی یونسی

CIMG5036

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید.

CIMG5040

خطیب جمعه ی وزوان در خطبه ی اول نماز از زبان معصومین نمازگزاران را توصیه کرد که : پرهیزکار باشید و از دنیای فریبنده بپرهیزید و تقوا را توشه ی راه خود کنید که بهترین توشه است .

CIMG5042

وی در ادامه عید را نیز از نشانه های رحمت خداوند دانست و تاکید کرد که در فصل بهار می توان نشانه های خداوند را مشاهده کرد که چگونه زندگی به طبیعت بر می گردد که این بیانگر معاد می باشد.

CIMG5046

امام جمعه ی وزوان تاکید کرد که عید به ما می آموزد که کینه ها را دور بریزیم و همانگونه که طبیعت از نو زنده می شود انسان نیز به فکر نو کردن خود باشد .

CIMG5055

حجت الاسلام زمانی در ادامه حدیث پیامبر را یادآور شدند . پیامبر رحمت فرموده اند : با دیدن بهار و نو شدن طبیعت به یاد معاد بیفتید که این تحول در طبیعت یادآور معاد می باشد

CIMG5052

. وی در ادامه ی خطبه ی اول ضمن تاکید بر انجام دید و بازدید و زیارت قبور شهدا و صله ی رحم ، دعای تحویل سال را نشانه ی ظرفیت بهار و نو شدن طبیعت دانستند . همچنین با نقل حدیثی از پیامبر اعظم هدیه دادن و صله ی رحم در عید را امری توصیه شده و پسندیده اعلام کردند .

CIMG5051

خطبه ی دوم نماز با سفارش به تقوی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد و در ادامه روایت امام علی ع در خصوص اهمیت روز جمعه بیان گردید : ای مردم ، بدانید که همانا این روزی است که خداوند آن را بر شما عید قرار داد و جمعه بهترین ایام هفته و بهترین عیدهاست . امام جمعه ی بخش میمه در ادامه به بیان مناسبتها پرداختند :

CIMG5037

در آستانه ی ۱۲ فروردین ، روزی که حضور پر شور مردم  منجر به تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی گردید و با هدایتهای امام راحل نقشه های دشمنان نقش بر آب گردید .

نامگذاری سال ۹۳ با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، نشانگر همراه بودن معاد و معاش نیز هست .

CIMG5050

بر اساس این گزارش در بین دونماز آقای بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه طی سخنان کوتاهی عید را به نمازگزاران و مردم شریف شهر وزوان تبریک گفت و اظهار امیدواری نمود که سال جدید ، سال توجه بیشتر به بخش میمه باشد .

CIMG5064

آقای  مهدی صحرایی مجری نماز امروز

CIMG5044

CIMG5054
CIMG5062
CIMG5069